Ketting (WEER)

romano01

MF'er
30 apr 2012
117
0
SORRY ik weet dat er al zoveel topics zijn over het smeren en onderhouder van je ketting maar moet zegen dat ik er niet zoveel uit kan halen.

Vanaf goedhart is mijn Z750 2012 met een soort pasta ingesmeerd en gister was het zover dat ik hem voor het eerst moest invetten. Omdat ik zelf gewoon een spuitbus gekocht heb vraag ik mij af of mensen hem eerst schoonmaken zodat de pasta er eerst af is?? Want eerlijk gezegd ziet de ketting er helemaal wit uit en das ook niet echt mooi.

Gisteravond wel een paddockstand bestelt + Bobbins want das wel even makkelijker.

Maar is het nu verstandig om eerst een droge doek over de ketting te halen en het overige pasta eraf halen?? of gewoon lekker in spuiten en de pasta lekker laten zitten ??
 
Zomaar "een" spuitbus gekocht?
Er zijn vele soorten kettingvet (om nog maar niet te spreken over de verschillende merken), die elk andere specificaties en uiterlijk hebben. Als je niet weet wat je gekocht hebt dan weet je ook niet wat het gaat doen.

- vet uit een potje: waarschijnlijk heeft de dealer dat gebruikt, maar daar zijn ook verschillende soorten en kleuren van...

- spuitbus op teflon-basis (zogenaamde Dry-Lube). Dit zie je niet, en voel je ook bijna niet. Wel kans op roesten van de ketting, smering redelijk

- spuitbus op olie-basis. Dunvloeibare olie, voorkomt roest en smeert redelijk goed.

- spuitbus op wax-basis. Witte past die opgespoten wordt, kleurt snel zwart. Zeer goede smering en roestbescherming.

-en dan heb je natuurlijk nog de smeersystemen die met een oliereservoir werken.
 
schoonmaken is echt niet nodig ook al ben je nog z'n poetser ;)
persoonlijk vindt ik wax (spuitbus) het beste en het fijnste en werkt het beste (bij allemaal zo) als je het aanbrengt net na het rijden (is je ketting wat warmer en trekt het overal lekker tussen).

zelf smeer in nu met het wat dunnere (NIET TE DUN DIT HECHT VAAK NIET LEKKER EN IS ER ZO WEER AF!) ketting spray maar dat is puur om dat ik dat spul heb gekregen, ik heb al veel bussen weg gegeven om dat ik het niks vond :N naar mijn mening is de wax (spuitbus) van castrol het beste en fijnste heb geen aandelen ;) .


o ja ga alsjeblieft niet met die ptfe of silicone troep aan de gang dat spul is echt heel goed (gebruik het wekelijks op mn werk) maar niet op een motorketting, probeer er na het smeren met dat spul maar eens weer gewone olie dat zal minder hechting vinden om dat het wordt afgesloten (ik gebruik het wel op mn moutenbike :Y )


GR NEMO!
 
schoonmaken is echt niet nodig ook al ben je nog z'n poetser ;)
persoonlijk vindt ik wax (spuitbus) het beste en het fijnste en werkt het beste (bij allemaal zo) als je het aanbrengt net na het rijden (is je ketting wat warmer en trekt het overal lekker tussen).

zelf smeer in nu met het wat dunnere (NIET TE DUN DIT HECHT VAAK NIET LEKKER EN IS ER ZO WEER AF!) ketting spray maar dat is puur om dat ik dat spul heb gekregen, ik heb al veel bussen weg gegeven om dat ik het niks vond :N naar mijn mening is de wax (spuitbus) van castrol het beste en fijnste heb geen aandelen ;) .

Eeensch :Y
Ik heb zelf klanten die er bewust naar vragen. schijnt prettig te zijn om mee t ewerken, en het schijnt goed te werken.
Mooie combi :Y
o ja ga alsjeblieft niet met die ptfe of silicone troep aan de gang dat spul is echt heel goed (gebruik het wekelijks op mn werk) maar niet op een motorketting, probeer er na het smeren met dat spul maar eens weer gewone olie dat zal minder hechting vinden om dat het wordt afgesloten (ik gebruik het wel op mn moutenbike :Y )


GR NEMO!
 
Terug
Bovenaan Onderaan