GS 450 blijft hoog in toeren lopen

demifort

MF veteraan
Donateur
20 jun 2007
10.834
10.445
Goedenmiddag techneuten!

Als ik fijn aan het rijden ben op mijn GS 450 projectfiets en ik laat mijn gas los dan blijft hij hoog in toeren hangen.
Als ik dan met wat remmen en koppeling niet in de motor "smoor" dan loopt de motor gewoon stationair.
Carbs zijn gereinigd, inlaatrubbers lekken niet, gasschuiven komen goed terug, gaskabel blijft niet hangen, allemaal gecheckt.

Nu is het wel zo dat het luchtfilterhuis helemaal leeg is, dus geen filtermateriaal etc.
Zou dat de problemen geven?
Ook zijn de carbs ultrasoon gereinigd en daarna zo in elkaar gezet.
Moet hier nog wat aan afgesteld worden misschien?

Motor start goed en loopt mooi stationair.
 
Als je meer lucht krijgt moet je ook meer brandstof toevoegen, anders klopt de verhouding niet meer en dat kost meer brandstof.
Als je meer brandstof en lucht hebt gaat met verbruik omhoog maar ook het vermogen.

Als je nu je gas iets mindert zodat je hetzelfde vermogen hebt als eerst is ook je verbruik weer hetzelfde.


dat snap ik allemaal wel, en dat is juist ook hetgene waarover we langs mekaar heen praten. :Y

immers stel ik dat dat geen zin heeft vanwege de optimale instelling van de carbs en cilindervulling met max mengsel daarin mogelijk vanuit de fabriek,

dus als er meer [teveel/onnodig] mengsel aangezogen wordt met die lucht/benzine ratio die in de venturi komt en uitkomt bij de cilinder, kan die cilinder daar niet veel mee en zal die onverbrande benzine in de uitlaat dumpen,

dus logisch gevolg; hij loopt dan te rijk/duur met een hoger verbruik.
want er kan niet meer vulling qua mengsel in de cilinders als max, of je moet het comprimeren/verkoelen maar dat kan niet met carbs. Die carb is min of meer gemaakt voor dat specifieke type cilinder met dat hoeveelheid aan cm3

dan kom je uit bij turbo's/intercoolers enz.

dat is tenminste mijn gedachtengang.


ik heb in brommertijdperk niet anders meegemaakt als een standaard goede carb [met juiste afstellingen lucht benzine ratio] verzieken met "betere" sproeiers en een geboord luchtfilter.

dat ging nooit werken dus waarom nu wel?
 
Ik denk dat je carbs even netjes moeten worden gesynchroniseerd en daarna het stationairmengsel per carb moet worden afgesteld, dat laatste kan bij deze brommers op gehoor, ik heb dit al vaker gehad bij een GS450. En je moet weer een luchtfilter monteren, ze lopen origineel al eng arm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan