Remklauw: Plaatsing van de shims/veerplaatjes

ErwinL

Die hard MF'er
26 sep 2009
757
1
Leeuwarden
Hey allemaal,

Zit met een dom probleempje. Ik heb sinds korte tijd een XL650R welke ik een beetje aan het opknappen ben. De voorrem zat helemaal vast en moest gereviseerd worden, na de nieuwe remcilinder heb ik de remklauw een tijdje laten liggen en nu weet ik niet precies hoe ik deze shims/veerplaatjes moet monteren.

Bij de remblokjes zitten er twee. Eén aan de onderkant onder beide remblokjes, deze komt onder de remblokschuifpennen. En één die achter het remblok zit aan de tegenovergestelde kant van de remcilinders. Deze tweede heeft een klein hoekje die onder de remblokken komt.

Nu leek het mij dat ik eerst de onderste moest monteren, deze valt ook aardig in de plaats. Er lijkt geen plaats te zijn om eerst de 2e te monteren en dan deze erop te drukken. In het onderste plaatjes zit een kleine inkeping, hier lijkt de achterste in te kunnen vallen met 2 omgevouwen puntjes, echter zit deze achterste dan niet tegen de achterkant van de remklauw, maar komt dan op ongeveer 3/4 van de ruimte te zetten, mogelijk om te kunnen veren. Nu heb ik de remblokken erin, maar dit plaatje zit vrij los, ik kan het heen en weer bewegen, iig nu de remklauw niet op de motor zit.

Klopt deze montage wel of moet het toch anders om? Of moet dat achterplaatje helemaal niet vastzitten in het onderste plaatje? Mijn wphb zegt er niets over en ik wil het toch even zeker weten voor ik mijn remklauw erop probeer te zetten.

Alvast bedankt!

gr,
Erwin
 
honda-xr650l-1993-usa-front-brake-caliper_bighu0321f0900b_8c72.gif
 
Oeps, ik heb geen XL650R maar een XL600R. :$

Dit plaatje hoort bij mijn remklauw:
honda-xl600r-1985-usa-front-brake-caliper_mediumhu0310218_00e7.jpg


De delen die ik bedoel zijn 7 en 11. Ik heb eerst 7 erin gezet en daarop 11, met de lipjes in die 'kier' van 7. Maar op deze manier staat 11 niet vast tegen de achterkant maar een paar mm richting het midden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan