Ratel rondom cilinders / blok na schoonmaakbeurt

Motor2012

MF'er
16 apr 2012
32
0
Beste motor collega's,

Gisteren eens even goed een de poets gegaan (ja ook de hogedrukspuit) en je zou denken goed! Maar je raad het al, vandaag naar het werk en ik denk wat trilt er toch zo!

Mijn Bandit 600 uit '95 blinkt maar loopt minder!

Op de snelweg trilden mijn steps flink en zelfs de tank en in het stuur was een trilling te voelen.

Thuis, bij stationair lopen hoorde ik een ratel. Het leek op het geluid van heftig bewegende kleppen maar ik kan er natuurlijk naast zitten...

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of wordt het direct een enkeltje dealer?
Thanks!
 
Laatst bewerkt:
:^

Hogedruk is sowieso voor paupers :P
Echte mannen wassen hun fiets met liefde en een lauw sopje.


8-) O-)


inderdaad, ik ging die van m'n pa een keer wassen bij zo'n nieuwe wasplaats..

geen probleem, maar ineens schrok ik me wild.
omdat ik allemaal witte stukken ineens op de velgen zag :') :')
die straal was zo krachtig dat ie de oude verflaag die alleen beetje aan het bladderen was er volledig af blaasde.

-O- -O-

mijn pa kon er gelukkig wel om lachen en samen hebben we de velg daarna aangepakt.
 
WD-40 is the trademark name of a lubricant, penetrating oil and water-displacing spray




http://www.wd40.nl/marken_wd40_faq_nl.php

Hoe reageren de verschillende materialen op WD-40?

Algemeen:
Bijna alle materialen reageren net zo op WD-40 als op hoogwaardige wasbenzine onder gelijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld besproeien, snel of langdurig onderdompellen.

Staal met hoge weerstand (zacht gemaakt met hydrogeen):
SAFE bevonden volgens Lawrence Hydrogen Effusion Test (Lawrence Electronic Co Reports Nr. 1223 en 1224, 7 mei 1974, certificaten Nr. 154 en 155).

Rubber:
Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.


Fijn dat je het zelf ook even opgezocht hebt dat rubber opzwelt van wd40 :Y
 
Alstoeblief, rambabbel...
ga iemand anders pesten..

Fijn dat je het zelf ook even opgezocht hebt dat rubber opzwelt van wd40

echt? serieus?...


Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

Dat is iéts anders dan
NEEEEEE :(

WD40 is verschrikkelijk slecht voor rubber :N

Maargoed, ik zal het wel verkeerd zien. :)
 
Als je mij onderdompelt in water wordt ik ook niet vrolijk, maar als ik weer boven water ben voel ik me prima. :P

Niks mis met water.

:9

ik heb een rit van meer dan 2 uur in een hoosbui gehad een keer, en de motor [dezelfde] heeft geen verkeerde kik gegeven.

fiets uit '87 met carbs en grote cilinders/-----> waterhappers/





ik ga 1 keer naar de wasplaats en heb een week last, ik denk dat het door die stilstand en een redelijk koude motor komt. Immers het water kan niet verdampen wat het in de regen wel kon, dat blok was bloedjeheet met 10c buiten. :)
 
Zo, magic! Vanochtend naar Poeldijk geweest...starten...geen ratel...

Rustig warmgereden, even flink doorgereden, paar keer goed opgetrokken en geen rare geluiden.

Voor de zekerheid doorgereden even naar laten kijken maar geen bijzonderheden aangetroffen.

1 Dingetje; het trillen van de voetstepjes en de tank komt waarschijnlijk doordat de ketting iets te strak staat. Wel raar dat ik de ketting 1 week geleden gespannen heb en het nu pas door heb.

Thanks allen! Toch weer leuk topic over trillen, rare geluiden en WD40;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan