Motor tunen! wat kan ik het beste doen!?!?

Miguelli

MF'er
23 mei 2010
144
0
Den Bosch
Facebook
Beste kenners,


Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om mijn motor meer pk / koppel te geven?

Ik heb al een powercommander en een volledig akra systeem. Nogsteeds
mis ik in mijn 600 nog trekkracht.

Is een andere tandwiel verhouding evt nog aan te raden???

Gr M
 
als jij serieus goed kan sturen zal je met je 600 op assen bijna net zo hard gaan als 1000's.
Verschil tussen de 600's en 1000's is niet erg groot.
Met meer dagen/ervaring zal je gaan zien dat je nog lang niet de potentie uit je 600 gehaald hebt :)
Wat voor tijd rijd je nu??
Daarnaast kan je beter je vering en remmen aanpakken. Daar win je meer mee dan die 10 pk ;)


Dat besef ik me maar al te goed, het is juist dat ik realiseer dat het meer aan de trainingsdagen en ervaring ligt. Maar als de motor dan ook nog net wat lekkerder rijdt is dat altijd fijn.

ben nu 2x op assen geweest. Rij nu 2.01 aanstaande 7mei is zowieso de doestelling onder de 2 min te gaan komen :)

GR
 
Dat besef ik me maar al te goed, het is juist dat ik realiseer dat het meer aan de trainingsdagen en ervaring ligt. Maar als de motor dan ook nog net wat lekkerder rijdt is dat altijd fijn.

ben nu 2x op assen geweest. Rij nu 2.01 aanstaande 7mei is zowieso de doestelling onder de 2 min te gaan komen :)

GR

Het is al een paar keer gezegd en is en blijft voor nu de goedkoopste oplossing.
Je tandwielverhouding aanpassen!
Voor een tandje kleiner, of achter een paar tandjes groter. Ga je zeker verschil van merken en dit kost niet de wereld.

Suc6!
 
Beste kenners,


Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om mijn motor meer pk / koppel te geven?

Ik heb al een powercommander en een volledig akra systeem. Nogsteeds
mis ik in mijn 600 nog trekkracht.

Is een andere tandwiel verhouding evt nog aan te raden???

Gr M



Bij zo'n YAHAMA zou ik wat voorzichtig zijn met het tunen.
 
Turbo, hoeft met gebruikte onderdelen en 2 rechterhanden niet meer te kosten dan 500 euro.

:^ en natuurlijk in combinatie met


large02119NOS.jpg



Dat zal m leren...die slome 600 !!
 
He miquelli, nu ik lees dat het voor circuit is zou ik eerst maar linieaire race vering erop zetten, tandwielverhouding iets aanpassen en dan moet het echt wel ok zijn!

Ik weet niet of je ooit andere vering dan standaard vering heb gereden maar dat is nog wel een wereld van verschil.
Mits goed afgesteld natuurlijk!

En ik neem aan dat je natuurlijk wel in de buurt van je maximum koppel blijft met je toerental!




Ik heb een volledig ohlins systeem er onder zitten... rijdt geweldig :D Heb ik via via goedkoop kunnen krijgen! echt een wereld van verschil!

en idd max koppel ligt tussen de 10 en 12.000 toeren, die probeer ik zeker op te zoeken, strubben is gwn niet te doen vind ik.. valt compleet dood.
 
Terug
Bovenaan Onderaan