stukje vertalen, voor dichten dynamodeksel

KuikenXXL

Die hard MF'er
15 aug 2008
687
0
Alphen aan den Rijn
Hallo,

in het werkplaatshandboek staat:
Route the wiring harness, just as it was before and install the wiring harness clamp. Tighten the clamp bolt securely. Apply silicone sealant to the rubber grommet for the stator coil leads and push the grommet into its slot in the alternator cover. Apply silicone sealant to the "split line" for the crankcase halves.

ik heb 2 punten die ik denk te begrijpen, maar er niet zeker van ben.
- Apply silicone sealant to the rubber grommet for the stator coil leads and push the grommet into its slot in the alternator cover

bedoelen ze hiermee de rubber afdichting, waardoor de draden naar buiten gaan?
Indien ja, bedoelen ze hier dat ik met silicone, de draden in het rubber gaand een "lik" moet geven?

- Apply silicone sealant to the "split line" for the crankcase halves.

Volgens mij begrijp ik wat ze bedoelen..als ik goed kijk naar het pakking vlak, dat aan het blok zit, dan zie ik op 2 plaatsen, dat het gedeelte aan het blok uit 2 helften bestaat.
Als ik er met m'n nagel overheen ga dan is er een heeel klein hoogteverschil.
willen ze dat ik daar vloeibare pakking / silicone doe en de rest wordt dan gewoon gedicht door de normale pakking?

Wanneer ze hier spreken over silicone, bedoelen ze dan een vloeibare pakking of toch echt een silicone kit ofzoow? (of is dat hetzelfde :) )

alvast bedankt guy's !
 
Hallo,

in het werkplaatshandboek staat:
Route the wiring harness, just as it was before and install the wiring harness clamp. Tighten the clamp bolt securely. Apply silicone sealant to the rubber grommet for the stator coil leads and push the grommet into its slot in the alternator cover. Apply silicone sealant to the "split line" for the crankcase halves.

ik heb 2 punten die ik denk te begrijpen, maar er niet zeker van ben.
- Apply silicone sealant to the rubber grommet for the stator coil leads and push the grommet into its slot in the alternator cover

bedoelen ze hiermee de rubber afdichting, waardoor de draden naar buiten gaan?
Indien ja, bedoelen ze hier dat ik met silicone, de draden in het rubber gaand een "lik" moet geven?
Nee, je moet de Grommet (de afdichting) insmeren.
- Apply silicone sealant to the "split line" for the crankcase halves.

Volgens mij begrijp ik wat ze bedoelen..als ik goed kijk naar het pakking vlak, dat aan het blok zit, dan zie ik op 2 plaatsen, dat het gedeelte aan het blok uit 2 helften bestaat.
Als ik er met m'n nagel overheen ga dan is er een heeel klein hoogteverschil.
willen ze dat ik daar vloeibare pakking / silicone doe en de rest wordt dan gewoon gedicht door de normale pakking?

Weet ik niet, ik weet niet wat een split line is..
Wanneer ze hier spreken over silicone, bedoelen ze dan een vloeibare pakking of toch echt een silicone kit ofzoow? (of is dat hetzelfde :) )

alvast bedankt guy's !
Silicone sealant is in principe siliconen kit, maar ik ben ervan overtuigd dat je siliconen pakking moet hebben..
 
Hallo,

in het werkplaatshandboek staat:
Route the wiring harness, just as it was before and install the wiring harness clamp. Tighten the clamp bolt securely. Apply silicone sealant to the rubber grommet for the stator coil leads and push the grommet into its slot in the alternator cover. Apply silicone sealant to the "split line" for the crankcase halves.

ik heb 2 punten die ik denk te begrijpen, maar er niet zeker van ben.
- Apply silicone sealant to the rubber grommet for the stator coil leads and push the grommet into its slot in the alternator cover

bedoelen ze hiermee de rubber afdichting, waardoor de draden naar buiten gaan?
Indien ja, bedoelen ze hier dat ik met silicone, de draden in het rubber gaand een "lik" moet geven?

Het rubber rondom voorzien van een heel dun laagje pakking

- Apply silicone sealant to the "split line" for the crankcase halves.

Volgens mij begrijp ik wat ze bedoelen..als ik goed kijk naar het pakking vlak, dat aan het blok zit, dan zie ik op 2 plaatsen, dat het gedeelte aan het blok uit 2 helften bestaat.
Als ik er met m'n nagel overheen ga dan is er een heeel klein hoogteverschil.
willen ze dat ik daar vloeibare pakking / silicone doe en de rest wordt dan gewoon gedicht door de normale pakking?

JA

Wanneer ze hier spreken over silicone, bedoelen ze dan een vloeibare pakking of toch echt een silicone kit ofzoow? (of is dat hetzelfde :) )

Siliconen vloeibare pakking moet je hebben
is anders dan siliconen kit.

alvast bedankt guy's !
 
Laatst bewerkt:
Ter bevestiging ( van een halve amerikaan )

grommet= dat rubberen doppie. rondom insmeren met een dun laagje loctite vlakkenafdichting ( "de blauwe" )

split line is inderdaad wat je zegt. beetje siliconenkit uitsmeren over een breedte van 2cm links en rechts naast die lijn.



En je moet ( zoals hierboven beschreven ) vloeibare pakking gebruiken. blauwe loctite vlakkenafdichting is het meest voorkomend.
 
Wat de boer niet kent...


ik zou dit kopen:

5926.jpg


( ook dat nummer )



En daarbij, leuzen als "afdichten zonder demontage" gaan er bij mij slecht in.. ( staat op die kit van japparts )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan