suzuki gt 80 trilt als een gek, boutjes vallen eruit

insevh

MF'er
16 apr 2013
58
0
Chatin
hallo allemaal,
ik heb al eerder een vraag gesteld over de ontsteking, dat probleem is nu opgelost. hij loopt als een zonnetje ! (bedankt jongens!) alleen heb ik een (hopelijk klein) probleempje: als ik in zen neutraal gas geef, gaat hij erg trillen, een hele hoge frequentie: de boutjes van men lamp, bobine en contact zijn er al af gerammeld
weet iemand wat dit kan zijn ? ik vind het aan de ene kant wel grappig :P maar die boutjes die eruit vliegen is wel irritant.
mvg, inse
 
inderdaad,

ik in m'n brommertijd ook altijd last van, een resonerend frame en voetstepjes.
reed op een honda MT en MB :]



dat hoort bij die 1-cilinders, resonantie is onbalans zeg ik. ;)
 
Laatst bewerkt:
Eerst eens nalopen of je de blokbouten goed hebt aangedraaid.

Als dat allemaal goed vast zit is er niet zoveel meer wat je kan doen, behalve alles vast zetten met loctite of veerringen.

e.v.t. zou je ook nog je vliegwiel na kunnen kijken op onbalans, of dat laat je doen.

Naast dat zou het ook nog een onbalans in de krukas kunnen zijn, en dan wordt het allemaal wat lastiger en duurder.

Een beetje trillen hou je altijd wel, vooral met een 1 cilinder, maar dat de hele bende lostrilt is niet normaal in ieder geval :P

Eerst eens de blokbouten nakijken, en dan e.v.t. als je er zin in hebt het vliegwiel controleren op onbalans.
 
dat ding loopt als een zonnetje verder,

ik zeg dan; niet zeuren maar rijden. :9
en een emmer mee voor de onderdelen die eraf trillen. _O-

ja, gewoon rijden :9 ik heb er tot nu toe nog niet echt mee gereden, wel een paar keer in de tuin, goed idee van dat emmertje, die hang ik denk ik aan het knipperlicht _O-

waarom ga je in de neutraal aan het gas lopen jengelen?

dat heb ik gedaan tijdens het testen, hij was helemaal kapot toen ik hem kocht dus ik heb veel getest en dus ook aan dat gas gejengeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan