Gsx-r 400R 1996 verzuipt constant...

mw1

MF'er
1 jun 2012
68
1
Hallo,

Vriend van mij heeft een gsx-r 400r van 1996.
Hij heeft nou al 3 paar bougies kapot gehad....

Vandaag even samen gekeken.

Carb. schoon gemaak.
Syhncroon gezet.
Alles door geblazen enz enz.
Standaard 100 sproeier
luchtschroef 2 slagen uit

Blijft verzuipen (tenminste dat denken wij)

Motor start goed, maar het is of hij constant op choke loopt, houdt ook in onder het rijden, dus even brrrrr, hoger in de toeren niet.
Ook bij stil staan, gas geven gaat 2 keer goed, daarna brrrr vroem, na verloop van tijd begint hij op 3 poten te lopen, bougies er uit gehaald, zijn gewoon hartstikke zwart, ook zwarte damp uit de uitlaat bij gas geven, je ruikt hem behoorlijk....

iemand een idee, elke keer als we wat proberen kunnen we 1 of 2 andere bougies erin zetten.....
 
Maar nu komt het, volgens mij hebben ze het plastic ringetje onder de vlotternaat gezet ipv erboven op..... :?

dus eerst plastic ringetje in gasschuif daarna gasnaald :N

Volgens mij moet eerst de gasnaald en dan plastic ringetje, daar moet de veer op rusten... _O-

vind het niet gek dat hij verzuipt...

In de openingspost zeg je dat de carburateurs schoon zijn gemaakt, dus wie heeft dat zo in elkaar gezet? _O-
 
In de openingspost zeg je dat de carburateurs schoon zijn gemaakt, dus wie heeft dat zo in elkaar gezet? _O-


dat klopt ja :) , de vriend van mij heeft de carbs terug in mekaar gezet, ik heb ze vanmorgen nagekeken en zag dat het ringetje verkeerd zat.

motor staat bij mij thuis, ik post dit voor een vriend van mij, die heb ik gisteren naar huis gebracht, of beter gezegd rechtstreeks naar de cafe, hij zag het niet meer zitten met de motor.. _O-
 
Laatst bewerkt:
alles terug in mekaar gezet verzuipen is weg.. logisch.... |(

maar inhouden, dus brrrrrrr heeft hij nog steeds bij 4/5000 toeren, de reden waarom we de carb eraf hebben gehaald...

luchtschroef paar slagen open/dicht geen resultaat.. :N luchtfilter open valt hij weg dus te veel lucht..

En daarboven? is een een dip of valt ie compleet dood?
Orginele uitlaat?
 
Laatst bewerkt:
o-ringetjes nagekeken.

Net even vlotterhoogte gecontroleerd:

18mm 18.3mm 18.2mm 19mm verschil dus |(

ik heb ze allemaal op 20.4mm gezet.

Maar nu komt het, volgens mij hebben ze het plastic ringetje onder de vlotternaat gezet ipv erboven op..... :?

dus eerst plastic ringetje in gasschuif daarna gasnaald :N

Volgens mij moet eerst de gasnaald en dan plastic ringetje, daar moet de veer op rusten... _O-

vind het niet gek dat hij verzuipt...
:/

Zoek eens op hoe het precies moet.
En wat er precies gebeurt met een lagere naald en hogere naald.
 
gasnaald lager gezet (klipje dus 1 gleufje hoger gezet)

brrr is hetzelfde, viel nou helemaal weg tussen 4/5000 toeren daarboven wel goed.

Hier nog wat foto's van de gasschuif/naald en gasnaaldbuisje
zo te zien allemaal goed, volgens mij, tenminste niet ovaal..

carb weer eraf gehaald :X gaan niet eerder erop voordat ik iets gevonden heb....

Rubbertjes heb ik naar gekeken, 2 rubbertjes bij de hoofdsproeier zaten niet helemaal lekker. alleen de pakking onder het sproeierhuisje is niet vernieuwd zei de vriend van mij deze ziet er plat uit, deze maar vernieuwen, anders weet ik het niet meer.

ik begin langzaam aan mezelf te twijfelen zo vaak heb ik alles al nagekeken |(


full

full

full
 
Laatst bewerkt:
nou.. inhouden is opgelost.. we hadden 1 ding niet schoongemaakt deze dus... |(

full

wisten wij veel..

Nu loopt hij tot 4000 toeren goed , daarna op 3 poten, volle gas ook... :( :(

sproeiers wederom schoongemaakt, geen verandering, bougies vonken, is moeilijk te testen als hij onder de 4000rpm goed loopt.... :?

We houden de moet erin...we blijven leren, carbs kan ik ondertussen blind eraf halen _O-
 
Ik begin te denken dat 1 van de bougi's niet lekker mee wil of dat er een bougi kabel "lekt" of de dop niet helemaal oke is. Je hebt de carb's nu al tig x gecontroleerd en die zijn gewoon goed afgesteld als ik dat zo lees. Ik denk toch dat er een electrisch probleem is.
Meet de bougi kabels , doppen en de bobine eens door...
Het kan zijn dat 1 van de 4 niet lekker mee komt op hogere of lagere toeren.. (heb ik gehad met mijn oude zx9r.)
 
Nu loopt hij tot 4000 toeren goed , daarna op 3 poten, volle gas ook... :( :(

sproeiers wederom schoongemaakt, geen verandering, bougies vonken, is moeilijk te testen als hij onder de 4000rpm goed loopt.... :?

We houden de moet erin...we blijven leren, carbs kan ik ondertussen blind eraf halen _O-

wat je kunt proberen is de bougies bekijken, aan de hand van de kleur kun je zien hoe goed de verbranding is. als je niets geks ziet, ga rijden, rijd de motor warm en zet de motor uit op het moment dat je op 3 poten loopt, dus koppeling ingetrokken en meteen de switch / sleutel om
dan weer de kleur van de bougies bekijken
 
Ik begin te denken dat 1 van de bougi's niet lekker mee wil of dat er een bougi kabel "lekt" of de dop niet helemaal oke is. Je hebt de carb's nu al tig x gecontroleerd en die zijn gewoon goed afgesteld als ik dat zo lees. Ik denk toch dat er een electrisch probleem is.
Meet de bougi kabels , doppen en de bobine eens door...
Het kan zijn dat 1 van de 4 niet lekker mee komt op hogere of lagere toeren.. (heb ik gehad met mijn oude zx9r.)

We hebben vandaag de onsteking gecontroleerd, alles goed.
1 aparte bougie in elke dop geduwd en gekeken of hij bleef vonken boven de 4000 toeren, bleven allemaal vonken.
Dus moest de carb weer zijn |(

Carb. eraf gehaald, wederom 2 ringetjes van de hoofdsproeier kapot, (ondanks met olie erin gedraaid) alles weer uitelkaar gedraaid, geen rotzooi gevonden. :/

Sproeier huis stevig vast gezet, alles weer in mekaar gezet.

EN......... JA HOOR LIEP EINDELIJK GOED OP ALLE 4 VIER DE CILINDERS *O*

Eigenlijk geen Duidelijke oorzaak gevonden...

Naar 50x op het verkeerde been gezet, carbs ervan af, doorzetting vermogen (kratje bier van ellende zullen we maar niet zeggen _O- ) is het toch samen gelukt.

Zeergevoelig carbs van een gsx-r 400, gsx-r 750w (van mij zelf) trouwens ook.

bedankt voor het meedenken hier op het forum *O*

We kunnen weer samen :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan