carburateurs Kawa ZX9R (2000)

quasimodo

Rookie
4 mei 2013
7
0
Al een tijdje heeft mijn Kawa last van stotterend gedrag. Nu ben ik eens op onderzoek gegaan en ben erachter gekomen dat de 2e carburateur overstroomt.

Ik zag dit tijdens het synchroniseren van de carbs. Bij de 2e carburateur zag ik benzine uit het gat stromen, waar de naald ingaat. Hierdoor loopt de 2e cilinder vol benzine en verzuipt. Dat was de diagnose. Nu nog de oplossing.....

Ik heb al geprobeerd het membraan (incl. naald) van de eerste en de tweede carburateur te verwisselen, maar dan blijft de 2e carb overstromen. Daar ligt het dus niet aan.

Betekent dit dat de carb gereviseerd moet worden of is er iets eenvoudigers aan de hand? Ik heb ze kort geleden ook al volledig gereinigd. Voor het reinigen, zag ik ook al dat de 2e carb. overstroomde.

Iemand tips?

Dank alvast !!!
 
Vlotternaald ja, en dan? Lekker duidelijk... :Z ;). Het kan zijn dat je vlotternaald niet goed is (de tip versleten bijv) of de buis waar de vlotternaald in valt (waar de vlotternaald op aanligt en hoort af te dichten), of de vlotter (lek bijv). Ik heb een keer gehad met een kawa dat de o-ring welke om de bus zit waar de vlotternaald in zit (de zogenoemde vlotternaaldbus ;P :P ) uitgehard en gescheurd was. De vlotternaald dicht dan wel af, maar alsnog lekt er dan brandstof langs de bus uit de vlotterkamer.
Het kan ook nog zijn dat je carbs gewoon smerig zijn. Wat dus eigenlijk moet doen is de carbs uit elkaar slopen, de boel inspecteren, versleten onderdelen en o-ringen e.d. vervangen en schoonmaken (ultrasoon reinigen).

Succes en veel plezier, het is een mooi stukje techniek :)
 
en toch is het de vlotternaald of, wanneer er een verwijderbare zitting in zit, de o-ring om de zitting die lekt.
het zou ook de vlotter zelf kunnen zijn, maar dat gebeurt niet zo vaak.
ook kan de ontluchting van de vlotterbak verstopt zitten, dan loop de boel ook over.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan