DRZ400sm start moeilijk en een tik in het blok

X-RiDaH

Rookie
9 sep 2006
17
0
Den Haag
Hallo mede MF leden, Ik heb een DRZ400sm uit 2006 met iets meer dan 15dk op de teller. Na vandaag een stuk snelweg te hebben gereden +/- 100 km hield de motor een beetje in. Toen ik de afslag pakte viel hij bij het stoplicht uit. Daarna wou hij niet meer starten. Mijn accu is daarna leeg gegaan door al dat(proberen) starten. Heb de motor toen die koud was met moeite kunnen starten met startkabels. Ik heb toen een stukje gereden en er was sprake van vermogenverlies en de tik werd harder. Uiteindelijk viel de motor ook uit bij stationair draaien.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn:S:S??
 
Kweet niet precies hoeveel in het voorste framebuis zat, maar als ik zo moest schatten zou ik zeggen 10% van het totale geheel wat erin zat. Ik denk dat ik zelf de nokkenasketting kan inspecteren. Dat moet nog wel te doen zijn met mij expertise 8-). Ik heb zelf nog een wphb online kunnen vinden *D . Dus dat moet wel lukken hoop ik. Mocht ik de grootste geluksvogel op aarde zijn en het is de nokkenasketting.. Weet iemand dan waar ik zo een handmatige nokkenasskettingspanner kan bestellen (MCCT)?? En mocht het toch de big end zijn kent iemand met expertise in de buurt van Den Haag die samen met mij de revisie kan doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan