CBR600 f2 (93) heftige lekkage tussen carberateurs

Triple-D

Rookie
2 jun 2008
22
0
Groningen
Ik heb mijn cbr600 een tijdje stil laten staan. Toen ik hem laatst wilde starten gutste de benzine vanaf een plekje tussen de carburateurs uit het systeem.

Ik heb even op het forum gezocht, maar ik ben niet een zelfde issue tegengekomen. Komt dit probleem iemand bekend voor? Ik hoorde iemand over ringetjes die wel eens uit kunnen drogen.

Ik vermoed dat het dus ergens tussen de carburateurs mis gaat. De tank het het luchtfilter liggen er nu af. Ik ben een beetje handig, maar heb de carburateurs er nog nooit af gehaald. Kan ik die er makkelijk af halen, en als ze er af zijn, moet ik ze dan opnieuw afstellen als ik ze er weer op wil zetten?
 
Carbs heb ik er dit weekend ook af gehad (CBR600 '91). Maak eerst de klemmen los die rond de rubber ringen zitten tussen blok en carbs (schroevendraaier). vervolgens heb ik een breekijzer aan de linkerkant tussen blok en carbs gezet en hiermee kwamen de carbs los. Neem de tijd, maar zo moet het lukken. carbs erna uit elkaar halen en alle sproeiers, vlotterbakje etc reinigen met carb cleaner.Ik heb zelf deze handleiding gebruikt: Carburetor Cleaning & Tuning 101 - CBR Forum - Enthusiast forums for Honda CBR Owners
 
Top, bedankt voor de tip en link / handleiding. Ik ga het zelf maar proberen.

Ik vermoed dat packingen / rubbers zijn uitgedroogd die in dat gaatje zitten in dit plaatje.

Tussen de omhoog staande pijpjes en de carburatuers. Zie hier.

Dan moet ik ook nog passende rubbertjes vinden. Iemand een tip?
 
Terug
Bovenaan Onderaan