FZR600 loopt maar op 2 cilinders!?!?

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Hoi,

Ik dacht net dat het weer eens even tijd was een rondje te gaan rijden echter had ik veel minder vermogen en wilde hij nog wel eens uitvallen.

Toen ik thuis was gekomen kon ik de uitlaat van de middelste twee cilinders gewoon met de hand vastpakken, die liepen dus niet.

Het is een oude motor uit 1989 en hij deed het vorige week nog prima... Het is wel zo dat hij weken aan een stuk stilstaat (project) en dat ik hem af en toe even start en laat lopen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
 
ik zou de carburateurs eens los halen en schoon maken, en je benzinetank aftappen en verse benzine er in gooien. Klinkt als vergomde bezine in de carbs, en daardoor verstopte doorgangen waardoor de twee cylinders geen benzine krijgen. Of heb je je bougiekabels verwisseld?
 
Heb zojuist de bougie doppen omgedraaid en de aansluiting van de bobines ook. Hij loopt weer op de twee cilinders dus beide bobines zijn uitgesloten.

Vette bougie?
 
Gewoon je carbs er af halen, maar niet gaan klooien aan je synchroon instellingen. Je moet de boel open en schoon kunnen krijgen zonder de carbs los van elkaar te halen. Alle passages goed doorsteken met gitaarsnaar of hele dunne ijzerdraad, en alle passages goed checken door er doorheen te blazen met perslucht, of kijken of je er remmenreiniger doorheen kan spuiten. En verder, kijk op youtube hoe het moet.
 
Me broer had uitgedroogde inlaatrubbers (met lekkende scheurtjes) en de rubbers van het luchtfilter waren hetzelfde verhaal! ;) Toen de carbs ook ultrasoon laten reinigen en het loopt weer zoals het hoort!
 
Rubbers van mij hebben ook scheurtjes, of ze lekken weet ik zondag pas. Dan kan ik weer verder.

Ga ik ook gelijk even kijken of de twee middelste bougies wel vonken want anders is gewoon de cdi naar de kloten. En om eerlijk te zijn denk ik dat het eerder dat is want de bougies waren wel nat... Zagen er trouwens niet blitsend meer uit dus die worden ook vervangen.
 
Ik zou toch mn geld inzetten op vieze carburateurs. Kan dat ie vorige week nog wel liep op die cylinders, maar dat er nu toch wat nauwe doorgangetjes verstopt zijn. Succes :)
Het is geen kwestie van gokken maar systematisch werken.
Eerst de onsteking uitsluiten voordat je carburateurs open gaat maken.
Zoveel werk is controle niet. O-)
 
Bougies eruit gehaald, schoongemaakt en electrode afstand aangepast en hij loopt weer :)!

Natuurlijk nog even nieuwe bougies halen voor de zekerheid maar het euvel is dus opgelost!
 
Yup, kan alleen nog niet rijden XD

Heb een nieuwe brembo goldline pomp alleen de banjobout die ik heb is 1.25 draad en ik moet 1.0 draad hebben lol.

Motorzaken zijn maandags dicht dus ja..... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan