Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit zijn de dingen die ik nog van de super over heb
full
 
mijn fiets

motorisch is hij vrij standaart; k&n en een compleet rvs uitlaatsysteem.
Aan kapwerk is er het een en ander verwijderd. Weegt toch een stuk minder dan voorheen! Heb wel gemerkt dat er vooral bij de accu en koplamp nog veel te besparen valt! Dingen zijn loodzwaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil ook zo'n scherm!
En misschien ook wel zo'n rally achterkant.
 
Complete achterkant wegslopen en pakjedrager laten zitten, dan heb je ook zo'n achterkant.

:Y
 
Ik wil ook zo'n scherm!
En misschien ook wel zo'n rally achterkant.


Rallyscreen is een zelffabricaat. Is niet zo heel moeilijk maar kost wel veel tijd en geld. Alsik jou was zou ik z'n scerm op ebay bestellen voor 80 pond.

Wat ik heb gedaan:
-Originele scherm naar voren plaatsen door lange m5 bouten met een stel ring.
-Ruimte tussen het scherm en de kap volspuiten met pur.
-Pur in model snijden
-Afwerken met glasvezelmatten en polyerster plamuur

Kosten toch wel over de 100 euro en duurde langer dan een week...
 
oeps, weer eens een knippertje weggefikt. Ik had ze al verplaatst zodat rechtsachter boven de uitlaat zit ipv precies erachter. Maar blijkbaar iets te hard door de berm gereden (gestuiterd) waardoor het afdekplaatje afbrak en de knipper alsnog in de hete lucht kwam te hangen. En dat ontdek je pas bij thuiskomst. Ach ja, ken beurn. :Y
full
 
@Mattijs,
Dat is Suupkunst. Hoe is het met de elektra?

@Alfred,
Mooie Suup man. Grote schijven voor. Toen ik dat zo zag, dacht ik: waarom zetten we onder onze foto's niet een lijstje met de aanpassingen tov de standaard Suup. Wat vinden jullie, kunnen toch mooie verhalen/discussies ontstaan?

Ik ben zelf vandaag, op mijn verjaardag (eigenlijk alweer gisteren) een heerlijk stuk gaan rijden. Wat is het toch een heerlijke fiets! Stuurt lekker en een dijk van een blok. Ik ben hem steeds meer naar mijn hand aan het zetten. Ik heb de fiets a.h.w. uit onderdelen opgebouwd (lees: in onderdelen gekocht) en ben nu bezig hem helemaal te finetunen; elk foutje eruit. Ik heb nog steeds een tik in mijn balhoofd en de voorvering is nog iets te hard (Wirth), ga dus binnenkort experimenteren met kortere bussen in de vork. Verder heb ik zaterdag nog een slang tussen reservoir en pomp van de achterrem vervangen; deze lekte. Eind van de maand wil ik dan ook zijkappen (onder zadel), een steil voorscherm en een ander dashbord bouwen. Dan nog een goede valbeugel en Alu-koffers en ... hij is voor mij bijna perfect.

Trouwens voor de liefhebbers van motoravontuur en degene die het kunnen ontvangen: Michael Martin op de motor de wereld over. Elke werkdag deze week op ARTE van 19.30-20.15u.
 
Ik zal me ook maar weer even melden:
Gisteren heeft mijn suup nog een flinke onderhoudsbeurt gehad, met name de carbs zijn flink onderhanden genomen. De zaak is redelijk standaard behalve de zwitserse afstemming en de Sebring uitlaat.
 
De langere hevel van de TRX-koppeling tov de Suup leverde me denk ik snel 20-30% koppelingsgemak op (maar is subjectief hè). T.o.v. de TDM-hevel weet ik het niet. En het is waar, dat het draaibare uiteinde dat weer iets te niet doet. Maar het is mijn ervaring in de praktijk getest.
Enige wat ik nog wil aanpassen is de beugel, waarmee de koppelingskabel aan het blok vast zit. Doordat de hevel langer is, komt de binnenkabel onder een onnatuurlijke hoek uit het verstelmechanisme.

De standaard hevel verlengen is ook een goede optie overigens.


Ik moet je toch gelijk geven.
Mijn eerdere conclusie was gebaseerd op een knijptest in ruste. Nu ik er ook daadwerkelijk mee gereden heb moet ik toch concluderen dat het vervangen van het heveltje wel degelijk effect heeft.
Het bijbuigen van het begeleidingsbeugeltje aan het blok, zodat de kabel recht loopt zal ook geholpen hebben.
:Y
Ik had er nog 1 liggen dus ik heb geen idee wat je zal moeten betalen voor een dergelijk heveltje maar, ondanks dat het natuurlijk geen enorm groot verschil is, de "moeite" van het vervangen is het zeker wel waard geweest.

Thanx voor de tip. :W
 
Reken maar dat er 20-25 jaar troep in het lagertje vast zit.
wd40 gaat je denk ik niet helpen maar je kan het proberen.
 
uit elkaar halen, schoonmaken, dik vet erin. Dan is ie weer 2-3 jaar geruisloos. Dit is het enige (?) lagertje van het linksysteem zonder smeernippel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan