LS650 Savage meer geluid uitlaat

Moowsje

Rookie
15 apr 2013
2
0
Hallo!

Ik weet dat hier eerder vragen zijn gesteld over dit onderwerp maar ik moet eerlijk zeggen dat ik telkens niet op een antwoord uitkom wat ik begrijp of waar ik iets aan heb. Tevens hebben mijn google acties ook geen uitsluitsel gegeven dus ik ga nog een poging wagen en heb de moed gevonden om een topic aan te maken!

Ik heb een Suzuki Savage uit 96 en daar zit de originele uitlaat op. Nu wil ik met zo min mogelijk uit te geven meer herrie uit het beestje krijgen. Ik lees verschillende dingen:
- het boren van gaten in de uitlaat
- mocht er een demper in zitten, die eruit halen
- andere uitlaat maar in godsnaam welke dan (dat maakt het direct heel prijzig)

Kan iemand hier zijn of haar ervaringen delen of weet iemand hoe dit zit bij de savage?

Heel erg bedankt alvast voor het lezen van mijn topic ^_^

:]
 
Ik heb zelf ook een savage gehad en er een open uitlaat onder gezet.
Daar waren ze niet blij mee in de buurt!
Zo'n 650 cc 1 cilinder geeft namelijk wel erg rake klappen.
De originele uitlaat is niets aan te veranderen.

Maar goed, jij wil er toch aan, gelukkig is er op MP waanzinnig veel van te vinden.
Let wel op dat je de carburateur ook zou moeten aanpassen.
Standaard staat hij al erg arm afgesteld, maar met een open uitlaat heb je zeker grotere sproeier nodig.
 
Je kan er vier gaatjes in boren:

Savage2005nr6.jpg


Of een complete andere uitlaat kopen:

P9030069.jpg


Een opmerking: Die gaatjes achter in de demper zal je zelf niet horen, dat horen je buren. Die open kant van de uitlaat recht beneden je hoor je zelf veel beter (tweede foto). Dan rij je met legaal geluid en je hoort hem zelf goed en duidelijk.
 
De uitlaat van bepaalde bouwjaren Harley Dyna's en Sportsters zijn direct over te schroeven, geven iets meer geluid en zijn redelijk goedkoop (<100 euro moet lukken) te vinden. Let er wel op dat er aan de demper geen balanspijpje zit, anders moet je die ook nog dicht laten lassen. Kijk voor meer info rond op SuzukiSavage.com - Harley muffler guide...

Heb zelf zo'n pijp op mijn savje gehad. Gaf een dieper en harder geluid zonder erg luid te worden. Er hoefde ook niet veel met de carb geprutst te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan