koppakking overleden?

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Ik heb een supermagna vf700c met t volgende probleem.

Startte eerst op 3 ipv 4 poten. 4 kwam er dan na enkele seconden bij.
Vandeweek ineens op 2 poten, daarna 3 en daarna 4. Wederom enkele seconden.
Bougies toen vervangen, oude zagen er goed uit en ik dacht dat t opgelost was.
Zag af en toe wel een druppeltje KVS uit de overloop van t expansievat komen maar dacht dat dat kwam door teveel KVS erin.
Gisteren na een stuk rijden(40km) even gestopt. Daarna na 5 minuten weer starten en een kleine pluim witte rook uit de uitlaat. Voel de bui vanaf dat moment al hangen. Wel normaal starten. In de avond terug gereden zonder problemen en merk verder ook niets met inhouden, warmlopen oid.

Vandaag weer het 2 poten probleem. Even naar de KVS gekeken en de helft was weg :( . Denk zelf dus de koppakking. Echter, waarom heb ik dan op die ene keer na geen witte rook, geen rijproblemen, geen warmlopende motor en is het startprobleem maar af en toe? Motor loopt verder rustig en die startproblemen zijn niet altijd aanwezig :?
 
Laatst bewerkt:
Als je nog even verder rijdt op deze manier, dan ploft de koppakking er wel uit, dan weet je het zeker. ;)
Overigens is een lekke koppakking in het begin altijd vaag qua problemen, zodra die er goed door is zijn de symptonen meer duidelijk.

Maar ik denk ook dat het exit koppakking is.

Edit: Hoe staat je oliepeil? Issie nog gestegen de laatste tijd?
 
Laatst bewerkt:
Oliepeil is goed. Olie is nog mooi schoon en op zelfde peil. Vorige week nog vervangen. Even laten draaien met de dop open, geen luchtbellen. Ik zag wel dat er teveel kvs in het expansievat zat. Had ik zelf gedaan. Bijvullen met schuinstaande motor... :W -O- (waarom is dit de radiator niet ingetrokken als deze het kwijt is?) Dus dit kan het druppelen vanuit de overloop van het expansievat verklaren. Druk en afpersen zou ik moeten laten doen. Kan evt de bobine nog meespelen? Slechte contacten ofzo waardoor er wel brandstof in de cilinder komt maar niet ontsteekt? Krijg het idee dat het de 2 achterste cilinders zijn namelijk. Vanmiddag met het 2 poten probleem ook een plof uit de uitlaat met starten. Ik ruik trouwens ook geen koelvloeistof of olie. Morgen iig contacten reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan