Nog een R1100GS span

Nou? Daggie dervan?

  • Top!

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prutser!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Hou maar op...

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prktpetsk!

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Over stangkoppelingen gesproken….
Die op de tripteq zitten hebben een draadlengte van 50 mm .
Dat is voor mij net iets te kort om m’n toespoor naar mijn zin te krijgen ,
dus zoek ik eigenlijk zo’n bout , maar dan een mm of 10 langer .
‘K heb al zitten googlen , maar kan niets vinden. :?
Binnen diameter oog is 20mm , en de schroefdraad ook…..
 
Laatst bewerkt:
Over stangkoppelingen gesproken….
Die op de tripteq zitten hebben een draadlengte van 50 mm .
Dat is voor mij net iets te kort om m’n toespoor naar mijn zin te krijgen ,
dus zoek ik eigenlijk zo’n bout , maar dan een mm of 10 langer .
‘K heb al zitten googlen , maar kan niets vinden. :?
Binnen diameter oog is 20mm , en de schroefdraad ook…..


pas op waar je om vraagt hoor. Er zijn er die wat nerveus worden van die stangkoppen. :P
Maar ik zal morgen even kijken of ik wat voor je kan vinden.
 
Naar mijn idee moet je de constructie dan zo aanpassen dat 50mm genoeg is.
Maar je kan er ook gewoon een paar centimeter bij aan lassen toch 8-)
 
Over stangkoppelingen gesproken….
Die op de tripteq zitten hebben een draadlengte van 50 mm .
Dat is voor mij net iets te kort om m’n toespoor naar mijn zin te krijgen ,
dus zoek ik eigenlijk zo’n bout , maar dan een mm of 10 langer .
‘K heb al zitten googlen , maar kan niets vinden. :?
Binnen diameter oog is 20mm , en de schroefdraad ook…..

Je zegt bout, bedoel je dan een stangkoppeling (oogbout) of een stangkop?
 
Je zegt bout, bedoel je dan een stangkoppeling (oogbout) of een stangkop?

Deze dus :

full
 
Ik neem aan dat de stangkop vast zit in een soort bus met draad die de stangkop verbendt met de schoor. Kun je deze draadbus niet opnieuw maken? Dat is een eenvoudig stuk 6kant staf met M20 draad er in. Die kun je op iedere gewenste lengte maken.

Ik heb een M20 tap. (fijne draad, dat schijnt standaard te zijn voor stangkoppen. 1.25)
 
Ik neem aan dat de stangkop vast zit in een soort bus met draad die de stangkop verbendt met de schoor. Kun je deze draadbus niet opnieuw maken? Dat is een eenvoudig stuk 6kant staf met M20 draad er in. Die kun je op iedere gewenste lengte maken.

Ik heb een M20 tap. (fijne draad, dat schijnt standaard te zijn voor stangkoppen. 1.25)

Ja.... en nee. :Y :N
De draad van de stangkoppeling zit in een bus , maar daar zit geen schroefdraad in
Ik heb er ff een plaatje van gemaakt. :?

full


Het oog van de stangkoppeling zit aan het hulpframe vast , door de moeren aan
beide zijde van de bus te verdraaien verstel je de toespoor van je zijspan combinatie.
Zoals je ziet ben ik uitgesteld.... :] '(
Ik heb nu ongeveer 5 cm toespoor , en ik zou nog een cm of twee minder willen hebben.
Dus heb ik wat meer draad nodig.
 
even voor de beeldvorming, kijken we van voor of van achter? als je het toespoor wilt verminderen komt het busje dan meer op de buis te zitten of juist meer ernaast?
 
Heb je aan de andere kant geen stelruimte over? Dus bij de andere stangkop?
 
Is 5 centimeter toespoor niet genoeg?
Is er niet iets anders fout misschien
?

Beter lezen slijptol !!! :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op een Duits forum ook iemand gelezen die dat omgelast heeft. Ik zal mijn Google talenten even aanspreken.
 
Net even de kwastert uitgehangen, spatbordje ontvet zodat er morgen wat grondverf op kan. Verder nog een paar stoeptegels rechtgelegd. 8-)
 
Net even de kwastert uitgehangen, spatbordje ontvet zodat er morgen wat grondverf op kan. Verder nog een paar stoeptegels rechtgelegd. 8-)
Ik heb het al gezien...het is hoog tijd dat de RDW al die zelf aan bouw zooi van de weg haalt :P
Ralf troep is levensgevaarlijk ...vooral die verf :9 }) :W
 
Duitse oplossing achterzijde (die Halflive waarschijnlijk ook bedoelde). Wens van Muizebal is niet ongewoon, maar die stangkoppen met langer draadeind zijn er niet.

kleinIMG_7264.jpg
 
Duitse oplossing achterzijde (die Halflive waarschijnlijk ook bedoelde). Wens van Muizebal is niet ongewoon, maar die stangkoppen met langer draadeind zijn er niet.

[afbeelding]

Wat je ook kunt doen is een stangkop met binnendraad nemen en daar zelf een draadeind in zetten. Dan kun je je stelweg zelf bepalen en ben je niet afhangkelijk van dat beetje draad wat er nu overschiet
 
even voor de beeldvorming, kijken we van voor of van achter? als je het toespoor wilt verminderen komt het busje dan meer op de buis te zitten of juist meer ernaast?

We kijken van voren... dus als ik minder toespoor wil hebben zou ik de stangkoppeling verder uit moeten draaien .
Maar zoals je ziet zit de achterste moer al aan het einde van de draad.
 
Wat je ook kunt doen is een stangkop met binnendraad nemen en daar zelf een draadeind in zetten. Dan kun je je stelweg zelf bepalen en ben je niet afhangkelijk van dat beetje draad wat er nu overschiet

Tsja... daar heb ik ook al over zitten denken , maar....de kop wordt dan dusdanig groot
dat ik dan de andere kant op ga .
Dan zou ik het voor en achter moeten doen , dan wordt alleen de hele combinatie een paar cm breder...het is een optie , ik ga eens google .
 
Terug
Bovenaan Onderaan