Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de felicitaties! 6e kroontje is binnen; voel me wel jonger, 40 of zo.
Blijf nog lang rebbelen; in ieder geval motorrijden en op dit forum aanwezig....
Tot ziens ergens dit seizoen!
 
Mocht er iemand nog een set originele Honda vóórremblokken zoeken voor de 450, ik heb een nieuw setje over.

Vorige week nieuwe gekocht, maar ik bleek ze vorig jaar al vernieuwd te hebben. Ding remt blijkbaar niet beter zoals ie nu doet.

PM me bij interresse.

8-)
 
Ik heb een CarbTune Pro setje geleend van een collega en ben me eerst even "geestelijk" aan het voorbereiden.

Youtube, werkplaatshandboek... Daaruit snap ik het volgende:

Ik trek links en rechts de vacuümslangen los van de cilinders en bevestig hiervoor in de plaats de slangen van de Carbtune.

Maar (en dit heb ik hier geleerd) omdat de benzinekraan zonder vacuüm niet aanzuigt wordt er ook gesproken over een hand vacuüm pomp.

Hoe moet ik dat voor me zien? Je ziet bijvoorbeeld ook filmpjes waarbij de tank verwijderd is en een fles benzine met slang direct naar de carbs.

Jullie hebben deze vraag vast binnen no-time voor me opgehelderd! :}
 
Ja hoor, geen probleem.

Als je het linker slangetje lostrekt en de vacuummeter op die aansluiting zet zit je kraan zonder vacuum en sluit ie af. Dat kan je simpel oplossen door een extra stukje slang te gebruiken en een mini T-stukje. Dan kun je én je vacuummeter én je benzinekraan van vacuum voorzien. Vacuum is een soort druk, en druk is overal gelijk.

Succes!

8-)
 
Ben ik sowieso nog benieuwd hoe het principe met de hand vacuüm pomp werkt?

Ergens had ik ook al een T-stukje in gedachten, dat zit er helaas niet bij. Maar dat komt goed!

Volgens mij heb ik nog een oude Senseo met driewegventiel... ;)

En ik neem dan aan voor de rechterkant hetzelfde?

Uiteindelijk gaan na het starten de metertjes van de 2 aangesloten slangen omhoog en stel je de rechter carburateur iets bij met de stelschroef?

Even heel simpel verwoord uiteraard, ik vind het een behoorlijk vernuftig principe...
 
Die rechter kun je wel effe los laten hangen. Die doet iets in de carburateurs bij een bepaald vacuum.

Tussen de carbs zit het synchroonstellertje.

8-)
 
Laatst bewerkt:
afgelopen zaterdag heb ik mijn motor verkocht (hornet 600)
en na 15min kreeg ik enorme afkick verschijnselen :+

dus heb ik ook meteen maar een andere gekocht :]
een roooie cb1000r *O*
hopelijk kan ik hem volgende week ergens ophalen :Y

full

full


Goos
 
Laatst bewerkt:
Wedstrijdje doen?

Volgende week heb ik mijn carbs gesynchroniseerd, zullen wij eens zien wie er het snelste weg is bij het stoplicht... :+

Mooie motor, absoluut!
 
afgelopen zaterdag heb ik mijn motor verkocht (hornet 600)
en na 15min kreeg ik enorme afkick verschijnselen :+

dus heb ik ook meteen maar een andere gekocht :]
een roooie cb1000r *O*
hopelijk kan ik hem volgende week ergens ophalen :Y

[afbeelding]
[afbeelding]

Goos

Tjonge Goos, wat aan joekel! ruim 2 rebels onder je kont en waarschijnlijk in vermogen wel 4. Maar waar eindigt dit ? 450 -> 600 -> 1000 -> 1600 -> ferrari ?? :N :}

Mooie machine maar ik weet niet of ik nog wel achterop kom ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gistermiddag met een T-stukje van een losse carb mijn carbs gesynchroniseerd en dat was dus echt een fluitje van een cent!

(toch géén kwartje dus, Goos!) ;) Maar wat een verschil zeg...

Betere reactie op gas, (nog) mooier stationair en hij "trilt" ook niet meer.

Dit was ook een "psychisch" punt wat me enkele maanden geleden ineens opviel.

Nu alleen nog de carbs loshalen en ook van binnen schoonmaken.

Iemand nog tips waar ik hierbij op moet letten, afgezien van een rustige en overzichtelijke manier van werken?

Ik heb 2 reserve carbs... Dat scheelt!

Ik word een hoop wijzer van jullie, dank daar voor!
 
Ik heb gistermiddag met een T-stukje van een losse carb mijn carbs gesynchroniseerd en dat was dus echt een fluitje van een cent!

(toch géén kwartje dus, Goos!) ;) Maar wat een verschil zeg...

Betere reactie op gas, (nog) mooier stationair en hij "trilt" ook niet meer.

Dit was ook een "psychisch" punt wat me enkele maanden geleden ineens opviel.

Nu alleen nog de carbs loshalen en ook van binnen schoonmaken.

Iemand nog tips waar ik hierbij op moet letten, afgezien van een rustige en overzichtelijke manier van werken?

Ik heb 2 reserve carbs... Dat scheelt!

Ik word een hoop wijzer van jullie, dank daar voor!

Mooi dat het gelukt is! en als je het goed doet maakt het inderdaad een groot verschil.
Vooral als zoiets al jaren niet gedaan is. :]

Heb vandaag zelf ff een lekker rondje gereden op een gs500 :] wel veel wind, maar heerlijk weer. :Y

@RP--> 450-->600-->1000 ja er zin inderdaad een stijgende lijn :Y O-)
En waar het eindigt??? nou zolang het niet in de berm is vind ik het goed :9

Goos
 
Ik heb gistermiddag met een T-stukje van een losse carb mijn carbs gesynchroniseerd en dat was dus echt een fluitje van een cent!

(toch géén kwartje dus, Goos!) ;) Maar wat een verschil zeg...

Betere reactie op gas, (nog) mooier stationair en hij "trilt" ook niet meer.

Dit was ook een "psychisch" punt wat me enkele maanden geleden ineens opviel.

Nu alleen nog de carbs loshalen en ook van binnen schoonmaken.

Iemand nog tips waar ik hierbij op moet letten, afgezien van een rustige en overzichtelijke manier van werken?

Ik heb 2 reserve carbs... Dat scheelt!

Ik word een hoop wijzer van jullie, dank daar voor!


Weinig speciaals in die carbs.

Gewoon goed kijken en netjes demonteren. Dan alles goed schoonmaken nen netjes in elkaar zetten.

Let wel op mocht je de stationair schroeven eruit halen dat je die op dezelfde opening terug zet. Dus voor je ze eruit haalt, eerst helemaal indraaien en exact de slagen tellen. Daarna demonteren en weer terug zetten op hetzelfde aantal slagen.

8-)
 
Hallo,
ik ben nieuw op deze forum. twee weken geleden in someren via marktplaats een honda rebell 250 cmx gekocht.
Kat in de zak...ik zoek een service manual en een adres omgeving Helmond waar ik eventueel
het nodige onderhoud kan uitvoeren. Hij start niet meer, accu heb ik opgeladen, aanduwen lukt ook niet, richting aanwijzer links doet het ook niet meer.
Graag uw reactie.
 
Hallo,
Ik heb via marktplaats in someren een honda rebel gekocht. Mijn 2e motor na 18 jaar, Leek goed. Ondertussen krijg ik hem niet meer aan de praat. Accu opgeladen met goede lader, kan hem zelfs niet aanduwen.
Iemand een adres voor een repair of beurt omgeving Helmond. Richting aanwijzer naar links doet t ook niet meer? Graag uw reactie. Heeft iemand een pdf service manual.
alvast bedankt.
 
Tjonge Goos, doe wel voorzichtig? Rubber aan de onderkant houden, hoor. Maar... prachtig masjien! Zeker net zo snel als-ie er uit ziet? Nog geen babyval dus ;)
Patrickjane, ik heb hier wel een service manual (pdf) voor je. Is 33 MB groot, dus kan je dat wel opsturen mbv zoiets als file transfer. Heb ik wel je email-adres voor nodig. Stuur me maar een PM, dan krijg je zaak per omgaande.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan