Main throttle resistance -> oorzaak minder vermogen?

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.484
965
Hoogezand
Right, afgelopen zaterdag niet gefinished omdat de motor (zx6r 03) geen vermogen had bij vol gas (iig metname bij vol accelereren).

Hoort niet echt of ie op 3 cilinders loopt, maar hoort ook niet zoals het hoort natuurlijk ;)

Heb al diverse zaken nagemeten, tot ik bij de throttle body kwam. Volgens het WPHB moet de waarde van de weerstand tussen 4 en 6kOhm zijn. Was netjes 4,9kOhm, dus dat lijkt goed.
Als ik echter meet terwijl ik het gas vol open doe, gaat de weerstand naar 1,5kOhm. Of dit goed of fout is weet ik niet, want deze waarde kan ik niet vinden in het WPHB

Wel heb ik het vergeleken met een andere throttlebody die ik liggen heb, deze is 4,8kOhm bij gas dicht en 3kOhm bij gas vol open. Daar zit nogal een verschil in.

Kan dit het probleem veroorzaakt hebben? Wat voor gevolg heeft deze weerstandswaarde voor het injectiesysteem?
 
heb maar even stukjes draad losgepeld om de juiste spanning te kunnen meten:

gas dicht, moet zijn 1,02V is nu 1,04

gas vol open moet zijn 4,62, is nu 4,33


in wphb staat "slightly higher" dan 1,02 en "slighty lower" dan 4,62V

Heb de gemeten spanning verdisconteerd met de spanning in WPHB (5,0V in WPHB, 5,06V gemeten)

Is dit nog slightly in range??
 
na wat meet en testwerk kunnen we de brndstofpomp uitsluiten, blijft onder alle omstandigheden onder goede druk.

wat me nog wel te binnen schiet, motor loopt bij warmdraaien ineens naar een ander (hoger) toerental. zal dit iets met een mapsensor te maken kunnen hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan