Powercommander Ducati 848

marvin46

Die hard MF'er
3 jul 2008
379
1
wieringerwerf
Ik zit te twijfelen om een powercommander te plaatsen bij mn 848. Nu is mijn vraag maakt dit erg veel verschil en waar is het voornamelijk aan te merken als je een powercommander gebruikt?
 
Ik zit te twijfelen om een powercommander te plaatsen bij mn 848. Nu is mijn vraag maakt dit erg veel verschil en waar is het voornamelijk aan te merken als je een powercommander gebruikt?


Je gaat pas verschil merken als die goed wordt afgesteld. Alleen het plaatsen van de PC gaat je niets opleveren. Je kunt standaard mappen downloaden van inet waarschijnlijk, maarja dat is het ook net niet.

De voordelen van het afstellen zit hem dan vaak maar niet altijd in:
Een betere (lineaire) vermogensopbouw (dippen worden weggesteld)
Meestal de meeste winst in pk en koppel in het middengebied
Iets meer topvermogen
Beter oppakken bij gasgeven

Maar dit ligt dus met name aan de skills van de persoon die de afstelling doet. Verder kun je volgensmij bij jouw duc de ECU laten herprogrammeren en heb je dus nieteens een PC nodig hiervoor. Maar daar moet je dan even verder naar informeren.
 
Ik zou ten alle tijde een piggy-back ECU vermijden als je ook de "eigen" ECU van de fiets kunt herschrijven. Dit is inderdaad bij de 848 mogelijk.

Daarnaast is er nog een nadeel: afhankelijk van je eigen ECU (DP of standaard) gaat je fiets z'n mapping corrigeren naar aanleiding van metingen van het mengsel. Dat is een variabele, waar een PowerCommander dan ook weer een correctie (door jou geplaatste aanpassing) over heen haalt.

Gezien je de primaire variabele niet mee kunt nemen in je PowerCommander, zal het correctie over correctie blijven.

Bij een DP ECU is het een ander verhaal, daar zijn naar mijn weten de Lambda's standaard uitgeschakeld (als in: de ECU doet er niets mee).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan