gsx 400 x impulse loopt op 3 cilinders

Push400

Rookie
22 mrt 2013
8
0
Kesteren
hoi allemaal,

zoals in de titel, ik heb een impulse, maar deze loopt sinds kort op 3 poten..
ik heb pas carberateurs schoongemaakt toen die even niet helemaal lekker liep
maar deze geven wel allemaal benzine..
ik heb de bougie's vervangen, gelijk maar alle 4 maar dat mocht ook niet baten
gelijk gekeken of ze vonkten en dat was allemaal geen probleem,
toch maar even met de stroboscooplamp geprobeerd maar daar kwam ook goed beeld uit..
daarna leken me kleppen nog de enigste optie dus heb ik die ook nagekeken maar dat was ook dik in orde..
is er iemand die nog idee heeft wat hier nogeen gat in ziet? :?
zit met de handen in het haar ipv aan het stuur..

gr. Gerrit
 
geen dank Monkey, maar ik ben zelf ook echt geen expert oid.
gewoon "in de wandelgangen" geleerd/goed meegekeken [op MF] en logisch nadenken, kom je een hoop mee.

en het is Suzuki, daar weet ik aardig wat vanaf.
meestal dan. ;)



sommige van deze storingen heb ik zelf en omgeving ook aan de hand gehad, dus dan is het makkelijk uit eigen ervaring pakken. :)


Mwoa, wat mij betreft kom je redelijk in de buurt. :Y ;)
 
Bobine's zijn een zwak punt bij een Impulse, die zitten niet echt op een gunstige plek en kunnen behoorlijk heet worden :P als je op internet zoekt zie je dat bij veel GSX400X'en de bobine's dood gaan.
BTW ik zie nou dat er redelijk wat GSX400X'en op MF zijn, tijd om een keer een lelijke motor meeting te houden? ;)
 
geen dank Monkey, maar ik ben zelf ook echt geen expert oid.
gewoon "in de wandelgangen" geleerd/goed meegekeken [op MF] en logisch nadenken, kom je een hoop mee.

en het is Suzuki, daar weet ik aardig wat vanaf.
meestal dan. ;)



sommige van deze storingen heb ik zelf en omgeving ook aan de hand gehad, dus dan is het makkelijk uit eigen ervaring pakken. :)

ik denk dat je op dit deel best ervarings expert bent toch?
maar je legt het uit, daar gaat het om, expert of niet.
normale bougiekabels mag maar een enkele ohm weerstand op staan,
maar je hebt ook speciale bougiekabels die zelf een hoge interne weerstand hebben.

een normale kabel met ontstoorde bougiekap erop kan dat zo'n 5 kilo-ohm zijn.

die weerstand is ingebouwd tegen het "wegzwerven" van het bobine hoogspanningssignaal.
voor anderen heel fijn, die hebben geen blokjes in de tv als je langs rijd :P

voor jou iets minder, je motor kán er minder van gaan presteren.

e.e.a. kun je meten door op de ene en andere uiteinde van de dop op ohms te meten naar elkaar toe.

of de bougiekabel vanaf punt naar dop te meten.

dan vraag ik me af welke ik heb, 4,72 gemiddeld over de 3 :)

bedankt nogmaals!
 
ik denk dat je op dit deel best ervarings expert bent toch?
maar je legt het uit, daar gaat het om, expert of niet.dan vraag ik me af welke ik heb, 4,72 gemiddeld over de 3 :)

bedankt nogmaals!


je bedoelt 4,72 ohm op de kabel van begin naar eind?
of 4,72 kilo-ohm?


je hebt drie manieren om een weerstand in het traject te zetten vanaf de bobine naar de bougie.
die weerstand is nodig om de uitzwerving van het hoogspanningssignaal tegen te gaan.




-je hebt speciale ontstoorde bougiekabels met interne weerstand in de kabel die per meter ongeveer 10 kilo-ohm is. Als je dus maar een halve meter nodig hebt zit je goed.

-je hebt ook ontstoorde bougiekappen, hierin zit veelal een interne weerstand van 5 kilo-ohm.
als je deze kappen hebt is een bougiekabel met interne weerstand niet nodig.

-als laatste heb je de optie om dan maar de bougie te ontstoren, deze bougies zijn te koop met een interne weerstand van 5 kilo-ohm en te herkennen aan de "R" van resistor in de naamaanduiding.



je mag maar 1 keer een weerstand in je circuit gebruiken, dus of---> of ----->of.
1 van deze methoden boven genoemd is goed, ga je hier een combinatie van maken heb je kans dat je motor slecht gaat/zal lopen.

btw; als je bougiekabels nu nog maar een paar ohm zijn is er niets aan de hand, pas vanaf een aantal kilo-ohm worden deze waarden interessant. :)
 
nice, weer een bult met info er op waar ik wat aan heb=)
heb zelf nog geen tijd gehad om er aan te sleutelen, dat word morgen pas..
had er zelf gestoorde bougie's in gezet, maar morgen de kabels maar doormeten of dat de bedoeling wel was, kon zo gauw nergens vinden wat er origineel in moet.
maar hou jullie op de hoogte wat metingen/uitslagen betreft=)
 
nog een puntje om te checken kwam ik vanavond achter, kijk eens of de bougiekabel wel goed in de bougiedop zit! :)
Ik zat ff de electra te checken en toen had ik ineens een losse kabel in m'n handen. :X
je kan de dop overigens gewoon weer op de kabel "schroeven" hoor. :)
 
Hmm kleppendeksel maar in elkaar gezet,
bobines doorgemeten kwamen dezelfde waardes uit dus dat moet wel goed zitten..
Na nog maar een keer gestart te hebben kom ik er achter dat maar 2 bochten warm werden-.-
Bobines omgewisseld en nogsteeds de zelfde bochten die warm werden..
Nu de pick up maar opzoeken!
 
Hmm kleppendeksel maar in elkaar gezet,
bobines doorgemeten kwamen dezelfde waardes uit dus dat moet wel goed zitten..
Na nog maar een keer gestart te hebben kom ik er achter dat maar 2 bochten warm werden-.-
Bobines omgewisseld en nogsteeds de zelfde bochten die warm werden..
Nu de pick up maar opzoeken!

Je constateert nu dat ie maar op 2 cilinder loopt ipv op 4. Maar in het liep ie op 3 cilinders, heb je dat geconstateerd of was dat een gok?

Je schrijft ook ergens dat ie op alle 4 de bougies zichtbaar goed vonkt. Als ie dan nu op 2 cilinders loopt, zou ik eerst die bougies er uit halen en kijken of ze vonken. Als die bougies vonken hoef je geen bobines te gaan wisselen.... Hoef je ook geen pcikup te gaan wisselen.
Die cilinders die niet meedoen, worden die toevallig door dezelfde carb aangestuurd?
 
hehe klinkt bekend, ik keek vanochtend tegen de bougiedop aan toen ik over het blok heen keek...
terwijl die normaal helemaal (nouja, zo goed als) wegvallen in het blok... kan ik daar ook weer een nieuwe voor halen dus :P

kijk dus goed alles na, het hele kabel boel van bougie tot kabelboom
 
Je constateert nu dat ie maar op 2 cilinder loopt ipv op 4. Maar in het liep ie op 3 cilinders, heb je dat geconstateerd of was dat een gok?

Je schrijft ook ergens dat ie op alle 4 de bougies zichtbaar goed vonkt. Als ie dan nu op 2 cilinders loopt, zou ik eerst die bougies er uit halen en kijken of ze vonken. Als die bougies vonken hoef je geen bobines te gaan wisselen.... Hoef je ook geen pcikup te gaan wisselen.
Die cilinders die niet meedoen, worden die toevallig door dezelfde carb aangestuurd?

Of door dezelfde bobine? kan zijn dat de signaalkabel van de bobine niet lekker meer is, ipv de bobine.
welke van de 4 bochten die niet warm worden zijn het precies ?
 
mr. oldscool :W

klopt helemaal, 2 carbs, 4 cilinders, 2 bobines. :)

ofwel, iedere carb en bobine stuurt 2 cilinders aan.

plaatje waarop de bobine's, carbs en blok te zien zijn.
[afbeelding]

Grappig detail, het blok(kleppendeksel) is welgeteld 31cm breed! :P
Weer wat geleerd.. ik dacht dat de GSX400X impulse hetzelfde blok (en carbs e.d.) had als mijn GSF400.. maar 2 carbs :? hoezo dat?
Blok ziet er wel hetzelfde uit, maar bij mij gaan de koelleidingen tussen de bougiekabels naar binnen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan