Gezocht aangepaste koppelingskorf

KingKerosine

Rookie
5 apr 2013
15
0
Rotterdam
Hallo mede denkers
Ik heb een xj 600 S uit 1995 er komt een geweldig klapper geluid uit de koppelingshuis nu hebben ik het een en ander gevonden over het aanpassen van de korf maar kan dit niet zelf kan iemand helpen????? :W
 
Ik weet dat iemand het doet bij de koppeling van de Honda Bol d'or om het klapperen weg te krijgen. Hij maakt de korf open (wat eigenlijk niet kan maar met de dremel kun je een hoop) en dan vervangt hij de rubbers. Dan is het klapperen weg.
Maar ik weet niet of dat bij jouw motor ook zo kan.
 
Ik weet dat iemand het doet bij de koppeling van de Honda Bol d'or om het klapperen weg te krijgen. Hij maakt de korf open (wat eigenlijk niet kan maar met de dremel kun je een hoop) en dan vervangt hij de rubbers. Dan is het klapperen weg.
Maar ik weet niet of dat bij jouw motor ook zo kan.

Je kunt voor sommige motoren revisie sets krijgen voo een koppeling, daar zitten dan o.a. nieuwe veren en klinknagels in..
 
Ik heb deze modificatie al eens eerder geplaatst. Deze is echter van toepassing voor de Suzuki GSX'en.

full



grtz,

Cees
 
primaire aandrijving is een ketting.
die is bij enige slijtage goed hoorbaar.
om deze te vervangen moet het blok gesplitst worden.
als dat teveel werk is, kun je het rammelen alleen verminderen door de gaskleppen goed te synchroniseren.
het geluid wat overblijft moet je mee leren leven.
 
voor een ingeslagen koppelingskorf geld precies hetzelfde verhaal, al is vervangen wel een stuk makkelijker.

Is het niet mogelijk om bij een ingeslagen korf de boel een beetje bij te vijlen zodat dit minder wordt?
Er bestaat tot ook een kans dat de boel blijft haken met kans op slippen anders?

Ik vraag dit gewoon ter informatie. Niet omdat ik het beter weet ofzo, ik wil wat leren. :)

Mijn CB500 had overigens ook een ingeslagen kort, bijna een ton op de klok. Klonk haast als een ducati.. maar reed er verder prima mee.
 
De diversion van m'n vriendin rammeld ook nogal bij de koppeling. Verder rijd en schakeld ie wel prima. Ik heb een filmpje op Youtube gezet
Daarop reageerde iemand met de tekst

The dowel pin on the oil pump drive gear is worn which creates this sound, very common on the xjs and seems to be harmless.

Als je vervolgens googled kom je op wat oplossingen uit die de rammel weg zouden moeten halen. Ik heb dit zelf nog niet gedaan trouwens.

Klinkt jou div ongeveer zoals die uit het filmpje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan