voorvork keerringen

motopico

Rookie
1 mei 2013
14
0
haarlem
Wil dus vorkkeerringen vervangen, dan hoeft toch niet de hele vork uit elkaar?

Maar natuurlijk wel de poten uit de kroonplaten. graag advies

Bedankt vast

Richard
 
Wees blij dat je er op tijd achter bent; ik pest je niet ik probeer slechts op weg te helpen ;)

Wat je nu moet doen; stofkappen bestellen en wisselen, of eventueel gewoon de oude stofringen even invetten en hopen dat het nog even netjes blijft :)
 
Richard,

lees je eerst eens in, dan wordt het denk ik een heel stuk makkelijker om te bepalen wat je gaat doen.

kijk eens op de website van hondacx500.nl, onder kopje techniek, subgroep rijwielgedeelte, en dan het geschreven stuk over voorvork

om te zien hoe je voorvork is opgebouwd moet je een op de website van CMSNL.nl gaan kijken

succes met je leesvoer en beslissingen ( wordt natuurlijk sleutelen, net zo leuk als rijden )
 
Ik ga mijn best doen, bedankt allemaal voor jullie support.
Voordat je echt alleen de stofkappen besteld, kijk er eerst eens even onder. Als ze alleen droog zijn ok, maar vaak zijn ze van onderuit aan het "vergaan" doordat de klemveer, die boven de keerring zit aan het roesten is, en dat is dan vaak ook gelijk de aanleiding van lekkende keerringen.

De stofkap kun je met en platte schroevendraaier zo even omhoog wippen en dan kun je zien hoe de toestand van die stofkap en van de zaak er onder is.

Hier staat een how-to van het vervangen van de keerringen bij mijn Divje, als voorbeeld, is goed zelf te doen.

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag ik ben de keerringen van mijn Honda vf 1000 f2 aan het vervangen
maar ik krijg de geleider bus (koperen ring met teflon aan de binnen zijde) niet terug in de poot iemand een tip heb al geprobeerd om de ring in de poot te tikken maar hij wil er niet strak genoeg in blijven liggen ?
 
He Devil,

Als je de mooie foto serie met uitleg van Bonsi bekijkt zul je zien dat er wel iets meer bij komt kijken dan een schroevendraaier! Bankschroef, uitlek hang systeem, etc.
Ik bedoel niet dat het erg moeilijk is,maar wel dat een goede werkplaats een must is.
Maar als ik jou aan het lachen maak ben ik dik tevreden. :-))
 
Nee drol, je luistert niet.

Mensen hier claimen dat je keerring lelijk zal zijn, omdat je stofring lelijk is. Dat hoeft helemaal niet. Je weet dus helemaal niets over de staat van je keerringen, wil je het niet weten prima, maar om een stofring te liften en een foto te maken heb je niet eens een rechterhand nodig, alleen een platte schroevendraaier en een camera.

Als dat al te veel werk is, waarom open je dan een topic? Wat had je als antwoord verwacht?

Vet dan in ieder geval je stofringen even in zodat die wat beter vuil vocht en stof buiten blijven houden.
 
Even van bensi gestolen:
Image17.jpg


Dat doe je, en dan kijk je hoe de keerring ( die daar onder pas zit ) eruit ziet.

Niets los halen, niets ophangen, geen werkplaats.
 
Ze lekken nog niet maar zijn vreselijk uitgedroogd is zijn verhaal;

Ik denk daarom dat het gewoon een lelijk gezicht is, en hij denkt dat de stofkappen verantwoordelijk zijn voor het binnenhouden van de olie.

Nu ik er over nadenk is het best vanzelfsprekend dat het niet de buitende keerringen zijn die de olie binnen houden, anders zat het binnen een paar regenbuien al vol met water.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wel dat je het kan, maar als je dat nou ook doet, dan weet je of het nodig is de keerringen en olie te vervangen. Anderen zeggen dat, op de gok, omdat jij zegt dat het nodig zou zijn. Maar wij weten niets over de staat van je keerringen, en anderen zeggen dat dus misschien terwijl het helemaal niet nodig is. Maak jij je druk om niets, maar ik ben er wel klaar mee, als je begrijpt wat je moet doen om je keerringen te inspecteren en je wil liever meteen vervangen zonder even te kijken, zelf weten.
 
He Devil, zo dom ben ik ook weer niet en stofkappen vervangen kan ik ook.
Er word alleen door anderen gezegd meteen de keerringen en olie te vervangen en dat ga ik dus niet doen.

Ik weet niet hoe oud jouw motor is maar waarschijnlijk al ouder dan 10 jaar. Je staat er van versteld hoe smerig je voorvork er van binnen uitziet als je hem uit elkaar haalt :o
 
Devil, ik dank je voor je hulp.

Maar je toon bevalt me niet zo, ben net gestopt met roken en als iemand in mijn porem-
zo'n toon aanslaat heeft diegene een probleem.
Eerst ben ik een drol en nu ben je er klaar mee? heb je je eigen tanden nog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan