BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

K1600GT is idd nog mooier dan de 1200 en 1300GT maar 15k bijleggen is wel heel erg veel
hoe hebben ze bij garage gereageerd op de inruilwaarde? Beetje verschil denk ik zo.

had je al een pica gepost van je nieuwe GT? dacht het niet...........

Er is niet zoveel aan te zien, hij ziet er keurig uit maar standaard. Een blauwe.

Mbt inruilwaarde heb ik de vraag nooit gesteld maar mijn eigen conclusies getrokken.
Een 1200GT van de laatste generatie met behoorlijk wat kms op de teller is gewoon niet veel waard.
Dat zal niet alleen te maken hebben met het feit dat er inmiddels 2 generaties opvolgers op de markt zijn gekomen maar ook met de aanzienlijke imago schade als gevolg van de vele problemen.

Ik ben in ieder geval nog steeds blij met mijn beslissing.
 
Hoi.........ben nu bijna een jaartje verder met mijn K1200gt 2004. Momenteel ben ik de fiets verder aan het uitbouwen met leuke dingen.....denk aan een navi....communicatie....verstralers....travellock....shurgers spulletjes.
Ik vroeg me af of jullie nog wat andere leuke ideetjes hebben om de fiets completer te maken?

Groetjes

Doc
 
Op mijn K heb ik een hugger een een verlengstuk voor aan het voorspatbord gemaakt.
De hugger beschermd de achter schokbreker tegen te veel vervuiling en het staat leuk.
Het verlengstuk van het voorspatbord beschermd de onderkuip tegen viezigheid. Het staat niet zo mooi maar is wel effectief.
De travellock heb ik ook en staat erg mooi.
 
Zelf heb ik ook een vraagje.
Al langere tijd ben ik aan het experimenteren met een ruit.
Voor korte stukken is het niet zo'n probleem, maar als je 400 km snelweg te gaan hebt, wordt het erg vermoeiend.
Even als gegeven: ik ben 1.87 m lang, heb een Schubert C3 helm en rijd met autoplastiek in.

Bij de aanschaf had ik gelijk de GT ruit erop gezet.
Deze geeft bij lagere snelheden (zo tot 100 km/u) een prima bescherming, je kunt zelfs met vizier open rijden, maar daarboven wordt de turbulentie wel erg sterk.
Een opzetstukje van MDI heeft bij mij ook niet geholpen.
Vervolgens heb ik een hoge Schurgers ruit gekocht, maar ook die geeft te veel turbulentie.
Het beste lijkt toch de lage standaard ruit, in de laagste stand.
Echter is ook hierbij de turbulentie niet weg.

Laatst heb ik op een Yamaha R6 gereden.
Die heeft een heel laag ruitje in een puntvorm (van voren gezien).
De lucht wordt zo min of meer naar de zijkanten weggedrukt.
Het was aangenaam stil; alleen een licht suizen in plaats van bulderen, en dat voor deze ene keer zonder oordoppen.
Nu blijkt dat ZTechnik ook een dergelijke ruit heeft, in zowel een laag als hoger model.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Bij de R6 zit je min of meer met je hoofd boven de ruit, terwijl er bij de K nogal wat ruimte tussen scherm en lichaam zit.
 
Met een dikke smile kan ik me ook eindelijk eigenaar noemen van zo'n machtige K1200GT.
Het is dan wel mijn eerste motor, maar heb met mijn lengte/gewicht ook wel een beetje pk's nodig om vooruit te komen!

Qua vering zit er nog af fabriek bende onder volgens mij, iemand een suggestie qua vervangingsset?
De voorruit zit ook in de planning om langs Schurgers te gaan, voelt met mijn lengte alsof het elke dag storm is...
 
Voor (zware) toermotoren is Hyperpo de betere keus. De progressieve vering geeft je een goede combinatie van comfort en stabiliteit.
Tot nu toe twee keer kunnen ervaren.
 
Vraagje,

heeft een van jullie K-rijders ervaring met een Powercommander?
Heeft het meerwaarde of beter gezegd, is het de investering waard?

JJ75
 
Hoi jj75...ik heb er nog niet direct ervaring mee maar je kan bellen naar mws almere. Hij verteld je alles wat je wilt weten en nog veeeeellll meer. Ook ik ga het tzt inbouwen in mijn motor. Groetjes doc.
P.s. nee ik heb geen aandelen in mws !
 
Hallo allemaal,
Frank is de naam en inmiddels heb ik zo'n 32 jaar mijn motorrijbewijs en rijd met pauzes al heel wat jaren motor. Sinds vandaag ben ik akkoord gegaan met de aankoop van een (vind ik) hele mooie donker blauwe K1200GT uit 2003. Ik had al sinds 2008 een mooie/leuke k1100RS-SE uit 96 welke ik overigens van de zelfde verkoper heb gekocht. Ik had al een poosje lopen kijken naar zo'n K1200GT omdat ik regelmatig redelijk lange afstanden rij (zo'n 450 km) als ik naar mijn vrouw rijd die in half om half in Engeland en hier in Nederland woont. De K1100 heeft daarbij hele trouwe diensten bewezen maar inmiddels zoek ik toch iets meer toercomfort voor deze ritten. Ik hoop die gevonden te hebben in deze K1200GT met electrisch verstelbare ruit, handvatverwarming, zadelverwarming, en cruise control... Met name dat laatste vind ik een heel welkome optie.. Verder ben ik ook heel blij met het ABS-EVO geïntegreerde remsysteem. Het remvermogen van de K1100 vond ik persoonlijk wel wat tegenvallen. Wel was deze voorzien van het ABSII wat, zij het sporadisch, in actie is gekomen en zijn werk dan wel weer prima deed. Voor ik de proefrit op de K1200 maakte werd ik, terecht, door de verkoper gewaarschuwd voor de serieuze remvertraging van de K1200... Ik probeerde de eerste remming dus heel voorzichtig en dat was maar goed ook... wow letterlijk of er een sleepanker uit gegooid werd. Dat gaat echt even rustig wennen worden denk ik zo. Goed de 1100 gaat nu met 104.000 km op de klok terug naar de stal waar ie vandaan kwam. En ergens rond 15-20 april ga ik zijn opvolger halen. Die heeft ondanks dat ie van 2003 is (toch ook al weer 10 jaar!) slechts 29.000km op de klok staan. Kortom in BMW termen is ie eigenlijk nog maar net ingereden. Ik zal proberen of ik een foto van de nieuwe aanwinst kan plaasten bij deze post. Ik hoop regelmatig bij te lezen en ook wat te schrijven in dit forum. Want er is genoeg stof om over te lezen en te schrijven...
Tot zover mijn introductie...
(wat een verhaal trouwens, ik hoop dat jullie niet in slaap zijn gevallen bij het lezen..)

Groet, Frank / McSilver
 
Hoi McSilver, gefeliciteerd met je motor. Ik rijd er al weer een jaartje op en ben nog steeds bezig met aanpassingen op de fiets.
Wat ik erg lekker vind is een goede intercom / B2B systeem. Tevens heb ik verstralers gebouwd welke je terug kunt in het technische gedeelde van dit forum. Daarbij heb ik ook nog een houder geplaatst voor de gps van revy trading en de travellock want ik had geen cruise control.

Mijn wensenlijstje: een zumo 660 (heb nu een tomtom XL). Andere verensysteem....hogere ruit(shurgers ?)....en handlebar risers zodat ik nog rechterop kan zitten. Tevens kijk ik naar een powercommander.......pfff nog een hele lijst te gaan he.

Maargoed....veel plezier met je nieuwe fiets.

Doc
 
Hi Docshot, bedankt voor je bericht.
Mijn motor ga ik ca. 15 april ophalen.
Het is een donkerblauwe zoals hij in dit topic een aantal pagina's terug ook is afgebeeld maar dan zonder de topkoffer. Ik wil nu nog op zoek naar een goed 2e hands navigatiesysteem en dan eerst maar eens ervaringen opdoen. Dan zien of ik nog aanpassingen nodig heb. aangezien ik meestal solo rij doe ik nog weinig met een intercomsysteem. Hoewel, mijn dochter stelde onlangs voor om samen een weekje op de motor naar Luxemburg te gaan. Ik heb overigens wel een eenvoudig bekabeld intercomsyteem. Ooit overgenomen van n collega. Tot ca. 80 km/u zou dat volgens hem best aardig werken. Kwestie van proberen denk ik. Het plaatsen van een foto lukt me nog niet maar ik blijf wel proberen.. Anderen lukt t ook dus moet mij ook gaan lukken ;)

Greetz
 
Ik zat eerst even in het andere topic voor de K1200GT's van na 2006 te lezen..
Daar schrok ik best even van alle problemen die daar bij opgedoken zijn...

Ik moet nog ruim 2 weken wachten op mijn GT'je en wordt nu toch wel wat zenuwachtig..
En vraag me dan ook af levert de 2003 versie ook al die vreemde en vervelende problemen op?

Ik heb de stille hoop van niet omdat de blokken tot 2006 de doorontwikkelde K100 en K1100 zijn.
Bij de blokken vanaf 2006 kan ik me dat nog enigzins voorstellen omdat deze geheel nieuw ontwikkeld zijn. Kinderziektes kan ik me daar dan ook beter bij voorstellen..

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met de "oudere" K1200GT versie. En dan met name de positieve maar ook eventuele negatieve..

Uiteraard ga ik ook mijn ervaringen straks hier ventileren..
 
Hoi
Ik heb een K1200RS van 2002 met hetzelfde blok.
Er staat nu ongeveer 95.000 km op de teller en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Het enige "mankement" dat ik had was een slechte gasrespons. Bij het langzaam gas minderen werd de brandstoftoevoer abrupt gestopt, waardoor je ineens sterk afremde. Vooral in de bergen met hogere toerentallen was dat vervelend. De dealer heeft toen de glaskleppotentiometer vervangen maar daarmee was het probleem niet opgelost. Uiteindelijk heeft de dealer het kunnen verhelpen door een juiste afstelling.
En nu rijdt hij weer als een zonnetje.
 
Hoi jj75...ik heb er nog niet direct ervaring mee maar je kan bellen naar mws almere. Hij verteld je alles wat je wilt weten en nog veeeeellll meer. Ook ik ga het tzt inbouwen in mijn motor. Groetjes doc.
P.s. nee ik heb geen aandelen in mws !

Ok, maar wat schiet je ermee op?

Volgens webshop van Motorcentre Venlo meer vermogen, zuiniger, geen vermogensdip, loopt soepeler etcetc... Maar is het de investering rond de Euro 500,- waard???

Heb bij mijn motorcollega's en bekenden gevraagd, doch niemand met een PowerCommander. MWS is beetje ver rijden voor mij (belletje kan uiteraard geen kwaad) maar ik was op zoek naar eigen ervaringen van K1200GT-rijders.

JJ75
 
T is nog even op mijn tandvlees bijten.... maar nog een paar dagen dan kan ik er om....
Krijg last van ontwenningsverschijnselen want ik had mijn "oude Kaatje" 3 weken terug al "ingeleverd"... en met het aanstormende voorjaarsweer komen de kriebels aardig los..

@ Docshot. Nou je bent al flink in de verbouw geweest... Ik moet eerst wel weer een poosje aan het Euri infuus voor ik dit soort wilde plannen uit zal kunnen voeren.. Maar t getuigt wel van creativiteit en ondernemingslust!! :) :)

Nou het is dan zover hoor....
Hij is nu twee dagen "thuis".. heb er intussen een 150 km mee gereden en tot zover :D dikke pret.. :P
1 ding viel me wel gelijk op... :o mijn oude K1100RS kon ik in be bebouwde kom simpelweg in zijn 5 stationair laten rollen.. Dat lukt dus met deze 1200 niet.. Die heeft bij (hele) lage toeren moeite om een vast toerental te draaien en "zaagt" daardoor wat... Is dit een bekend verschijnsel? Als ik iets in toeren klim lijkt het over. Op zich niet schokkend maar t viel me gewoon op. Kan ook zijn omdat dit een 6-bak is en de 1100 nog een 5-bak.

Verder geweldig qua sturen 8-) en nog geweldiger qua stopkracht... *O* pk's plenty en daar wil ie dan ook best vlot mee weg.. Kortom let the fun begin... Volgend weekend lekker een tripje richting Engeland... ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Door inruil ben ik in het bezit gekomen van een BMW K1200 RS uit 2005.
Idd hij is wit en het is een ex-overheidsmotor.

Mijn vraag, ben op zoek naar een duo zadel maar kan maar niet vinden welk model passend is voor dit type motor.
Misschien dat 1 van jullie hier wat op weet.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 
Goedenavond,

Zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Door inruil ben ik in het bezit gekomen van een BMW K1200 RS uit 2005.
Idd hij is wit en het is een ex-overheidsmotor.

Mijn vraag, ben op zoek naar een duo zadel maar kan maar niet vinden welk model passend is voor dit type motor.
Misschien dat 1 van jullie hier wat op weet.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Hallo Jeroen,

zal morgen eens kijken of ik een type aanduiding onder mijn zadel kan vinden
Trouwens, welkom bij de club!

:W
 
Trouwens vandaag de originele BMW accu van 21-05-2004 vervangen door een nieuwe
Bijna 9 jaar op de kop af, niet slecht, toch?
 
Hoi.........ben nu bijna een jaartje verder met mijn K1200gt 2004. Momenteel ben ik de fiets verder aan het uitbouwen met leuke dingen.....denk aan een navi....communicatie....verstralers....travellock....shurgers spulletjes.
Ik vroeg me af of jullie nog wat andere leuke ideetjes hebben om de fiets completer te maken?

Groetjes

Doc

contour-verlichting met led-lampjes?
Binnentassen voor de koffers?
Handgemaakt, nieuw zadel met inscriptie?
Extra 12V / USB aansluiting voor I-phone op te laden?
 
full



Goedenavond,

Zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Door inruil ben ik in het bezit gekomen van een BMW K1200 RS uit 2005.
Idd hij is wit en het is een ex-overheidsmotor.

Mijn vraag, ben op zoek naar een duo zadel maar kan maar niet vinden welk model passend is voor dit type motor.
Misschien dat 1 van jullie hier wat op weet.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 
Ik heb de LED verlichting voor op de motor gemaakt....vet hoor. Je kan ze hier terugvinden onder ledverstralers.....complete uitleg over hoe deze te maken.....en ze werken bijzonder goed.
Tevens zat ik inderdaad naar binnentassen te kijken. Zag ze staan op ebay...origineel 160,-....imitatie 65,-....welke te nemen ????

Ben nu bezig met wilbers veringen.....behoorlijk duur maar transformeerd de motor totaal...incl installatie toch gauw 1400,-......economisch is de motor het niet meer waard maar aangezien ik hier nog meer dan 10 jaar op ga sturen wordt het anders.
De stuurverlengers en ruitje van Shurgers staan ook mijn lijstje van must haves.....

Ben nog wel ff bezig met het fietsje denk ik.

Succes allemaal.

Doc
 
Hallo daar..
Nou even proberen of ik dit keer een plaatje van mijn " Kaatje" er bij kan voegen...
Ok, dit is niet de mijne maar een mooi HD plaatje wat ik vond in precies de zelfde uitvoering en kleur als die van mij en dus wel goed bruikbaar voor deze post....

btw het is wat stil gevallen in ons topic... zo weinig K1200GT rijders zijn er toch niet :) of ze moeten allemaal nog aan t touren zijn natuurlijk ;) 8-)

Groetjes McSilver
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan