valve control(milieu klep) Honda Fireblade 2006

blade46

Rookie
9 apr 2013
28
0
Hoofddorp
Ik heb het idee dat de milieuklep van mijn Honda Fireblade 2006.
De boosdoener is van het eruit vliegen van mijn kleppendeksel pakking.
Deze klep hoort na demomtage dicht te staan.
En pas als je 12 volt opzet gaat hij open.
Dus hij werkt nu contra.
Wat is wijsheid de klep er tussen uit halen of vervangen door een nieuwe?
Wie geeft raad?
 
Liggen de membranen nog in het kleppendeksel? En heb je deze niet omgedraait toevallig?Zonder of verkeerd om gemonteerd krijg je natuurlijk de volle uitlaatdruk in je secundaire luchtinjectiecircuit. En daar is je klepdekselpakking niet voor gemaakt.

En de werking, als je de draden omdraait krijg je precies dezelfde werking als wat jij beschrijft. Een eenmalige ontwerpfout in de klep lijkt me uitgesloten. Lijkt me dus of een omgepoolde stekker (wat ook sterk is omdat het allemaal multistekkers zijn en geen losse pinnetjes), of je interpreteert de informatie uit het WPHB verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo MasterTommy<

Ja de membrammen zitten nog in de deksel.
Die waren wat aangekoekt en heb ik schoongemaakt.
Alleen zoals ik heb uitgelegd.
Volgens het Haynes repair boek moet de klep dichtstaan als je hem heb gedemonteerd.
En hij staat nu open en als je er 12 volt opzet gaat hij dicht.
Dus voor dat ik de heleboel wer dichtbouw.
Wil wel zeker weten wat het euvel is.
 
Hallo MasterTommy<

Ja de membrammen zitten nog in de deksel.
Die waren wat aangekoekt en heb ik schoongemaakt.
Alleen zoals ik heb uitgelegd.
Volgens het Haynes repair boek moet de klep dichtstaan als je hem heb gedemonteerd.
En hij staat nu open en als je er 12 volt opzet gaat hij dicht.
Dus voor dat ik de heleboel wer dichtbouw.
Wil wel zeker weten wat het euvel is.

Zitten ze ook goed om?

Waarschijnlijk wordt de klep aangestuurd d.m.v. PWM.
Lijkt me dat je aan de klep niet hoeft te twijfelen, die gaat niet ineens omgekeerd werken.
 
Het wphb zegt het volgende:
Als je blaast in de slang die van je luchtfilterhuis komt mag er geen lucht uit de twee slangen die naar kleppendeksel gaan (de dekseltje waar de membramen zich in bevinden)
In de kleppendeksel bevindt zich een plaat met drie schroeven en dat is de carter ontluchting daaraan zit een slang die gaat weer naar je luchtfilterhuis.
Ook die heb ik los gehaald en is niets aan te zien
 
Het wphb zegt het volgende:
Als je blaast in de slang die van je luchtfilterhuis komt mag er geen lucht uit de twee slangen die naar kleppendeksel gaan (de dekseltje waar de membramen zich in bevinden)
In de kleppendeksel bevindt zich een plaat met drie schroeven en dat is de carter ontluchting daaraan zit een slang die gaat weer naar je luchtfilterhuis.
Ook die heb ik los gehaald en is niets aan te zien

Dan nog, ook al blijft de klep continue openstaan, dan kan de druk nooit hoog genoeg oplopen om een klepdekselpakking eruit te blazen, dan moet er iets verkeerd zijn met het membraan.

Over welke pakking hebben we het trouwens, die om de buitenrand loop of die de openingen van de luchtinjectie afsluiten?
 
Dan ligt het echt niet aan de luchtvoorziening naar het uitlaatkanaal. Zou dat eventueel de oorzaak kunnen zijn dan vliegt de binnenste pakking eruit(en wel naar binnen toe, richting de nokkenassen), niet de buitenste.

Jouw probleem is een te hoge carterdruk of een slechte (slecht gemonteerde) pakking.
 
Laatst bewerkt:
Hallo MasterTommy,

Dank je voor je advies.
Ik dacht ook aan het laatste.
Blijft echter de vraag zou jij na die nieuwe pakking geplaatst te hebben gewoon de boel weer dit bouwen en hopen dat het niet nog eens gebeurt.
Ga namelijk eind mei nog vier dagen naar de Belgische Ardennen.
En zit er dus niet op te wachten om deze shit nog eens mee te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan