Probleem zx12r

Mprtuning

MF'er
20 mei 2008
175
0
Rotterdam
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met mijn zx12r 2004

als ik de mijn sleutel omdraai gaat normaal gesproken het display opstarten en hoor je een zoemend geluid en dan druk je de start knop in en gaan met die banaan nu is het probleem opstarten en het zoemende geluid was vanochend ook alleen als ik me start knop in drukte sloeg me motor niet aan maar maakte die het geluid van het opstarten van me disoplay na een paar x proberen starte die en kon ik rijden.
Maar ik moest tanken na tanken kwam er niks meer op me display en starte die niet meer HELLppp

Mensen een idee laat het me weten dank u voor de info alvast.
 
poging twee: Gecondoleerd met het verlies van je spanningsregelaar (of dynamo, maar meestal spanningsregelaar)

Nee serieus, als je met een nieuwe accu weer stil staat, wordt deze niet goed bijgeladen. Start je motor eens met je auto en een paar startkabels. Als de motor loopt, startkabels loskoppelen en met een multimeter de spanning over de accu meten. Als die spanning lager is dan pakweg 13 volt dan moet je het in je spanningsregelaar of dynamo zoeken.
 
Als ie na een paar keer proberen wel "goed" start is het niet de accu.

Ik denk eerder aan slechte kontakten.

Probeer eerst in deze situatie of andere elect. onderdelen wel werken.
bv. verlichting, rem lichten, toetert. etc.

Dan weet je of het bv. accu polen zijn. of bv. kontaktslot.

blijven zoeken. Kontroleer de staat van de accu.
Trek de stekkers los van de ecu en kijk of deze schoon zijn.
Bekijk ook de stekkers van de spannings regelaar.
Dit hele sprotje zit onder de buddy.
Hiervoor moet je het kontje van het plastic ontdoen.

Electrische storingen zijn tijd rovend.

En vaak moeilijk te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff de tekening erbij genomen.

En het lijkt erop dat de storing in de zekering kast zit.(onder semi tank cover)

hier zitten de ecu main relais en de verlichtings relais.
het geheel wordt aangestuurd door de kontakt schakelaar.
de verlichting krijgt spannig blijft over het ecu relais.

deze zit in deze kast. hiervanaf gaat ook spanning naar het instrumenten paneel en de startknop.

|Deze werken niet.

dus maak de kontakten schoon.
er zitten twee relais een voor de verlichting (deze is ok)
De andere is het ecu relais. Deze moet je kontroleren.

Er zitten ook een partij diodes , niet losmaken, wel kontroleren.

Denk je in staat te zijn elektriek werk met een AVO meter aan te kunnen, laat het weten en ik stuur je de tekeningen.
 
Oke aangezien alle dealers bij mij in de buurt vol zitten en ik pas over 2 weken terecht kan een noodoproep
Wie wil mij helpen met mijn motor omgeving Rotterdam want ik heb geen flauw idee , uiteraard tegen een vergoeding

Te bereiken beta1ark@hotmail.com
0614265034
 
Anders cruise je toch gewoon rond op je beta ark?

Ik kreeg laatst zelfs een visitekaartje van iemand met als email adres iets als "trancewous14@hotmail.com"

Op een gegeven moment moet je bij jezelf te rade gaan; "is dit wat ik uit wil dragen naar de buitenwereld? "



Fijne vrijdag! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan