Lagerschalen

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.603
10.694
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb een Yamaha FZR250 gekregen, dat ding deed het niet meer, en een big-end lager ligt er uit...
Nu is de FZR250 alleen in Japan geleverd, alles wat daar buiten rond rijdt is grijze import.
Onderdelen vinden is soms dus erg lastig, WPH zijn onvindbaar, tenzij je Japans kunt lezen. ;)

Nu was ik opzoek naar big-end lagers, Yamaha dealer kan niets bestellen, die moet kleur codes weten, en die staan er natuurlijk niet op, revisiebedrijf wist het ook niet.

De enige plaats waar ik lagers kon vinden was E-bay (ik ben niet de enige die geen lagers hier voor kan vinden trouwens), deze lagers komen uit China, en als het uit China komt weet je nooit wat de kwaliteit is...
De lagers kostten mij $45, een vrij normale prijs dus, geen "china prijs" ;)

Nu wil ik eigenlijk weten of dit wel een goede kwaliteit lagerschaal is, is er een manier om er achter te komen, voor het blok in elkaar gaat ;), of de kwaliteit acceptabel is?

Of weet iemand een bedrijf waar je maten op geeft en je zo wat kunt bestellen?
Maten; 30x27x15

Op de schaal staat F-780, 1 of I HX, volgens mij is de laatste code de code van het blok.
Zo ver mijn informtie rijkt staat de F-780 voor de soort metaal waar het lager van gemaakt is...



Dank u!
 
Laatst bewerkt:
Vindt het niet gek dat hij dat mankement heeft, die dingen lopen gewoon 20.000 toeren. Wel leuk speelgoed.

Ebay link?

Het is een vaker voorkoment probleem bij die dingen, van 3 blokken is een krukas nog goed...

Hier de link.

Ik neem aan dat je je licht ook al hebt opgestoken bij FZR250.com?

Ik heb al wat uurtjes rond gesurft, maar geen bruikbare antwoorden...

blok leeg halen kun je zo wegbrengen naar revisie bedrijf kleur lintje erin draaien, en freesen alles op maat is het beste

Het zijn de drijfstanglagers, krukaslagers zijn nog goed.
Maareh, kan dat zo hoe als jij zegt? Heb ik nog nooit erder gehoord...

Of gewoon alle maatjes betsellen, opmeten en dan weet je meteen welke je waar moet hebben/

En dat is nu juist het probleem.. Waar vind ik ze?! :? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan