progressieve veren

nurker

MF'er
6 feb 2006
70
1
ter aar
Even een vraag mijn harley fxe uit 1984 is verlaagd door de bevestiging op de achter brug te verzetten.
Nu is natuurlijk het volgende aan de hand het achter band raakt regelmatig het spatbord.
Er is ongeveer 3cm spelling.
Zouden progressieve veren helpen om dit op te lossen of werken die pas bij verder in veren.
Als iemand een antwoord weet hoor ik het graag

gr
 
Nee, juist progressieve veren hebben nu eenmaal wat veerweg nodig om optimaal te kunnen werken. Het enige dat je kunt doen is er een zwaardere veer op te zetten en de demping van de schok te verhogen.
Maar we moeten reëel blijven: 3 cm speling is gewoon veel te weinig voor een fatsoenlijk werkende schokdemping.
 
Ik heb ook zo'n ouwe harley en ik ben wel benieuwd naar een oplossing
Ik heb pas wel een verlagingssetje in de voorvork gedaan en dat werkt geweldig
Dat zijn ook progressieve veren
Maar achter heb ik nu voor het mooie een paar telange schokbrekers , het rijd wel goed maar ze zijn voor de looks gewoon te lang
Ik denk dat ik als ik weer wat centen heb eens bij Hyperpro langs ga kijken of zijn raad weten
Zou zoiets willen

p1594579362-4.jpg
 
Even een vraag mijn harley fxe uit 1984 is verlaagd door de bevestiging op de achter brug te verzetten.
Nu is natuurlijk het volgende aan de hand het achter band raakt regelmatig het spatbord.
Er is ongeveer 3cm spelling.
Zouden progressieve veren helpen om dit op te lossen of werken die pas bij verder in veren.
Als iemand een antwoord weet hoor ik het graag

gr

Je kunt beter een andere maat schokdempers pakken, en dan de zware variant, en die vervolgens op ongeveer de zwaarste stand zetten.

stuur me maar een pb voor meer info.
 
Als je je spatbord zo laag over je band wil hebben, zul je de achterbrug vast moeten zetten, of er een hardtail van maken. Of het spatbord met de achterbrug mee laten veren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan