Suzuki Gsxr1100w1995/GSXR600w1994 ontsteking

Quel

Rookie
12 mei 2013
5
0
Kort geleden is mijn GSXR1100W 1995 stuk gelopen(krukas)ik had nog een GSXR600W1994 meegekregen uit Brabant, dus gemonteerd in het 1100cc rijwiel gedeelte,maar ik was genoodzaakt de 40 mm mikuni's te plaatsen. Tot mijn verbazing liep de motor heel goed tot 7000 rpm daarna was het gesputter en vlammen uit de voorpijp. ik had er nog geen eind demper op gemonteerd.Ik zoek dringend advies omdat ik in het buurland Guyana wil meedoen aan S-Bike 600cc races.Ik denk aan sproeiers maar kan het ook aan het ontsteking module (pick up coil dit is wel van de 600cc)of bobine/(electroniche kastje blackbox 1100cc) liggen?
Ik stel het erg op prijs wie info kan verschaffen.
Ps Ik woon nu in Suriname.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk....

.... Normaal gezien gaan de vacuümschuiven verrijken bij c.a. 2500 - 3000 toeren
.... Omdat jij nu een motor hebt die ong. de helft van de lucht verpompt, verschuift dit toerental naar 5-6000 toeren.
... Wat er vervolgens gebeurt is dat de motor daarna in rap tempo een enorme sloot brandstof krijgt.

Dat kún je proberen aan te passen (gaatjes in de vacuumschuif kleiner maken, kleinere sproeier), maar ik denk dat simpelweg een set 600 CC-carbs uiteindelijk een beter resultaat geeft.
 
Bedankt voor je snelle reactie,ik weet wel zeker dat ik met de 34mm carbs een beter resultaat zou hebben.op een Amerikaans site las ik dat de 600cc goed werkt met 40mm carbs.Hier in Sur kan ik geen 34mm carbs kopen.
 
Met de goede sproeiers, gasnaalden, emulsie buizen is die heus wel goed aan het lopen te krijgen.
Was de 600 een kale blok? met de cdi heb je vrijwel zeker een verkeerde vervroegings kromme.
 
Ja ik Kreeg het blok gratis mee zonder Carbs en ook geen box.Ik heb net van de 600 het moduletje (pickup coil)bekeken er staat 9MZ op en van de 1100 12PY zal daar een verschil in zitten?ik heb 125 spoeiers vervangen door 115, zal zo rijden daarna de kleur van de bougies bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook sterk het vermoeden dat de cdi van de 1100cc problemen veroorzaakt, bedankt voor jou tip,maar hier heeft men meer bananen te koop dan onderdelen,ik baal heel erg dat ik geen 600 carbs en een cdi heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan