Teng Tools vs. Gedore

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
Heren,

Ik zit met een twijfel/dilemma....

Had mezelf eigenlijk een gereedschapset van Teng Tools bedacht, te zien op www.mototravel.nl... (de nelson piquet set)

Maar... nu kan ik waarschijnlijk een complete Gedore set kopen door een leuke aanbieding en korting op het werk...

Tja.. dan komt de twijfel...

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Teng Tools... maar Gedore is ook goed....


Graag wat onderbouwde meningen, roepen dat iets kut is of juist niet schiet niemand wat mee op...

zal er ook een poll tegenaan gooien...

Oja, doel:
Hobby sleutelen, maar word wel veeeeeeeeeeel gebruikt.. ik wil dus iets dat GOED is en voorlopig meegaat...
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor zo weinig over Stahlwille in dit topic. Ik sta eigenlijk op het punt om hier een set steek/ringsleuitels van aan te schaffen. Op eBay kun je hiervan nog wel eens iets aantreffen voor een mooi prijsje.

Is er met dit merk weinig ervaring?

Klinkt wel lekker mannelijk STAHL !!!!!
 
zat ervaring maar errug aan de prijs. Ik ben er zelf iig zeker weten fan van. Ik heb de lange steek/ring sleutels, zijn geweldig, ik geloof dat het "open box 14" is. Heb ze al een paar jaar en zien er nog als nieuw uit. Tangen zou ik niet van stahlwille kopen.

Op ebay kun je idd wel eens (heel erg) goedkoop een mooi setje scoren, zeker in de inch maten!!
 
Ik hoor zo weinig over Stahlwille in dit topic. Ik sta eigenlijk op het punt om hier een set steek/ringsleuitels van aan te schaffen. Op eBay kun je hiervan nog wel eens iets aantreffen voor een mooi prijsje.

Is er met dit merk weinig ervaring?

Klinkt wel lekker mannelijk STAHL !!!!!
is topspul :Y
 
Ik hoor zo weinig over Stahlwille in dit topic. Ik sta eigenlijk op het punt om hier een set steek/ringsleuitels van aan te schaffen. Op eBay kun je hiervan nog wel eens iets aantreffen voor een mooi prijsje.

Is er met dit merk weinig ervaring?

Klinkt wel lekker mannelijk STAHL !!!!!

topictitel toevallig gelezen? misschien is dat de reden dat het niet over stahlwille gaat ;)

zelf geen ervaring mee. Ik hoor wel van steeds meer mensen uit de omgeveing dat teng tools goed is, zeker voor zijn geld.
 
Het is zo een ding, komt uit bosnie en is al drie keer omgevallen op een steile akker.

250px-Ferguson_trekker_Fruggo1.jpg
 
Ik heb ook gedore (en bruder mannesmann), daarnaast heb ik ook een tractor, en het is nog steeds als nieuw.

Het is zo een ding, komt uit Frankrijk en is nog nooit omgevallen zover ik weet :+
dsc01280id1.jpg
 
Oja, set is Gedore... geen Rahsol..


Gedore en Rahsol is exact identieke kwaliteit/gereedschap. Het komt uit dezelfde fabriek, alleen rahsol is als eindproduct minder afgewerkt (denk aan coating, of chroom) Op t oog zien ze er minder uit maar kwalitatief is het exact hetzelfde. Rahsol is natuurlijk een stuk minder duur. Allebij een aanrader, tengtools wens ik mijn ergste vijand nog niet!
 
tengtools wens ik mijn ergste vijand nog niet!
Ik heb een aantal hex-, imbus en Torx doppen van Teng (imperial maten voor de Buell, dus vrij regelmatig in gebruik :+ ) en die zijn prima. De afwerking is wat eenvoudiger dan m'n metrische doppenset van Stahlwille maar de passing en sterkte zijn meer dan goed genoeg voor de enthousiaste hobbyist.

Ik weet alleen niet of Teng (net als b.v. Draper) een paraplu-merknaam is voor diverse fabrikaten van uiteenlopende kwaliteit?
 
Bij een hoop topmerken betaal je gewoon voor het merk, en de service/garantie die er bij hoort,,,,,
Bij Brezan ooit een verloop gekocht van 1" naar 1/2" , en die gebruik ik op een gedore ratel van 80 cm....die is al 2x gebroken en 2x zonder problemen een nieuwe gekregen...Stahlwille = levenslang garantie..
ook al menig dop kapot gedraaid, maar helaas pindakaas
Mijn torx set van Mannesmann ook al diverse keren doppen kapot gedraaid, ook vergoed gekregen,maar een kennis van mij draait ook regelmatig snap-on kapot, dus wanneer is iets goed ?
Normaal krijg je waarvoor je betaald, en soms betaal je ook voor de looks en afwerking...
Ik heb goede ervaring met :
Mannesmann greenline
LUX ( helaas uit het arsortiment van de praxis)
Senator

Slechte ervaring met Sonic

maar dat is persoonlijk
 
Ik hoor zo weinig over Stahlwille in dit topic. Ik sta eigenlijk op het punt om hier een set steek/ringsleuitels van aan te schaffen. Op eBay kun je hiervan nog wel eens iets aantreffen voor een mooi prijsje.

Is er met dit merk weinig ervaring?

Klinkt wel lekker mannelijk STAHL !!!!!
Stahlwille is TOP. Heb er ook verschillende sleutelsets van. Loeiduur, fijn afgewerkt en werkt nog steeds naar behoren.

Gebruik naast Stahlwille ook Proxxon Industrial. Iets minder fijn afgewerkt, maar werkt voor mij ook prima en is maatnauwkeurig.
 
Ik heb een kar van Ronin.
Was bij mij ook onbekend; maar als je Facom en Ronin naast elkaar legt dan zie je wel heel erg veel overenkomsten. Op de ratels zitten bijvoorbeeld exact dezelfde bediening om hem links of rechts te laten ratelen etc.

Tengtools is opzich aardig, kwaliteit is redelijk goed, heb zelf een paar dingen van teng. Waaronder hun Q-series van moment sleutels. Die zijn dan ook een stuk duurder dan hun normale lijn. Ongeveer 100 euro per sleutel, heb er 3... (3-15, 10-60, 40-200)
Afwerking van teng laat wat te wensen over; maar het is dan ook goedkoper.
Ik ben maar gewoon een beunhaas die wat aan zn brommer sleuteld; maar ik moet geen meuck van eigenmerk gamma. Maar geld voor Hazet spul heb ik erook weer niet voor over.

Dus naar de locale gereedschapboer gegaan om eens te kijken.
En kwam toen op een kar terecht van Ronin Tools.
Werd volgens die man door de dezelfde fabrikant gemaakt. Hij had al 2 karren geleverd aan de rauwdouwers van de HTM (Haagsche Tramweg Maatschappij) en hij had nog geen klachten gehoord. En die zijn niet zuinig met spullen zeg maar.

Het scheelde flink;
Had een 230 (zoiets?) delige kar voor 1300 euro. Zit dus echt vrijwel alles in.

Facom ratel:
ratel-handpalm-3-8-klium.jpg


Ronin ratel:
30.300.001.jpg
 
ik vraag mij af als ik voor facom zou gaan of tengtools aangezien de prijs heb al een kleine ratel met pots en dat was al 150 euro wat zijn julie meningen ?

Persoonlijk zou ik gaan voor Tengtools.....
Buiten dat ik absoluut geen liefhebber van Gedore ben (puur omdat ik het niet mooi vind...) is de kwaliteit van TT de laatste jaren een stuk beter geworden.
Er zijn zelfs al meerdere (auto) merken die speciaal gereedschap door TengTools laten maken.

Daarbij krijg je al het defecte gereedschap zonder vragen bij de dealer vergoed/vervangen.... zelfs toen ik met een in twee-en geslagen ratel aankwam zetten omdat ik in de haast me hamer kwijt was.... |(

overigens ben ik zelf hard bezig de Snap-on collectie uit te breiden... ( met dank aan Johan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan