yamaha fj1200 maakt niet genoeg lawaai..

Pvt-Fatbody

MF'er
11 jan 2012
34
0
Den Haag
beste mensen,

mijn FJ1200 is voorzien van perfecte originele dempers/pijpen/bochten en zijn nog hartstikke mooi maar er is een probleempje..; er komt TE WEINIG herrie uit!
niet alleen vind ik het mooi om wat meer (lees harder/dieper) geluid te maken maar ben er ook van overtuigd dat meer herrie ook positieve invloed heeft op mijn veiligheid om eerder gehoord te worden. :Y

andere eigenaren zelfde "problemen"?

het zou namelijk leuk zijn om geen andere te hoeven kopen. dit niet om financiële redenen maar om cosmetische redenen *D . er zit namelijk geen uitneembare DB-killer in dus dat is helaas geen optie.

graag hoor ik ervaringen, oplossingen etc.

bvd!
 
Als er een kat in de voorbochtcollector zit zou je die er uit kunnen verwijderen (gewoon met hamer en beitel ) :P .
Maakt ie iets meer lawaai o sorry geluid. :)
 
maar ben er ook van overtuigd dat meer herrie ook positieve invloed heeft op mijn veiligheid om eerder gehoord te worden. :Y
Sorry, ik wil niet prediken, maar voor veiligheid heeft dit weinig zin.. Ze horen je toch niet aankomen, fietser met een mp3-speler op of automobilisten met de muziek hard aan in de auto die horen je toch niet. Ok met een 100% open systeem misschien : :X

En ik spreek uit ervaring. Ik rij dagelijks door de file en ik merk 0,0% verschil of ik met mijn uitlaat open rijd of met de killers erin.
Voor je eigen beleving een beetje meer geluid kan je vaak bereiken door een ander luchtfilter bv een K&N maakt vaak net een beetje meer geluid. Voordeel is dat je je uitlaat mooi netjes kan houden.
Voor de veiligheid, zorg dat je gezien wordt. Xenon bv. Je hoort vaak dan weer de opmerking dat het als irritant gezien wordt, maar dat is wel een teken dat ze je wel gezien hebben.
 
Laatst bewerkt:
een nieuw luchtfilter kan nooit kwaad denk ik dan maar :)

mijn kleding heeft veel gele vlakken dus dat is dan maar dat..
mijn opmerking van eerder gehoord te worden kwam van een verhaal van mijn oom, hij was een keer tot huis gevolgd door een "blauwe" en kreeg met drang de tip om een hardere uitlaat te monteren, that's all.. maar logisch is het wel dat mensen je toch niet horen. tenzij je de GP gaat recreëren op de openbare weg }) :]
 
De Fj is standaard wel lekker stil, op mijn FJ (orginele dempers) hoor je op de snelweg de uitlaat niet of nauwenlijlks boven het gegier van het primaire tandwiel en het windgeruis uit. Ik vindt het wel lekker rustig en je kan nog eens laat thuis komen of vertrekken zonder dat je het idee hebt dat je de hele buurt wakker maakt.
Maar ik neem aan dat je vooral in de file goed gehoord wil worden?
In dat geval kan je mischien nog wat doen met de boujes die inde uitlaatbochten zitten (volgens mij voor meting t.b.v. afstelling) Je ze er uit halen en er e.v.t. klepjes op maken die je met een kabel bedient. dan maak je alleen herrie als het nut heeft.
Goed kijken en knipperende paniek lichten vindt ik zelf wel voldoende.
 
zeker weten in de file en/of spitsuur Zork1200, de paniek lichten is een chille functie *O* , iets wat (uiteraard!) ontbreekt aan mijn kawasaki gt550 :o die ik overigens ga opknappen. twee seizoenen ermee gereden, nu tijd voor meer powerr en windbescherming!
 
Terug
Bovenaan Onderaan