Brandstofpomp ZXR krijgt te weinig spanning

ZuluXrayRomeo

Die hard MF'er
9 jul 2010
807
0
Beste mede-MF'fers

Ik heb recent mijn ZXR-750J (1992) op het contact gelaten. Toen ik tot die ontdekking kwam, was het natuurlijk al te laat en was de accu leeg.

Enfin, tot mijn grote verbazing startte mijn kwaak niet meer!
Dus pomp losgehaald, aan 12V gehangen, maar hij pompt gewoon..
Omdat de pomp het moeilijk kreeg toen ik de inlaat blokkeerde, heb ik nieuwe contactpuntjes gemonteerd, nu pompt hij als nooit tevoren.

Nadien alles teruggemonteerd en me aan een tweede startpoging gewaagd, maar tevergeefs.
Omdat de pomp niet pompt tijdens het starten, heb ik de spanning gemeten die aan de pomp geleverd wordt, maar die bedraagt ergens van 6 tot 8 Volt...
Niet genoeg om het pompje te laten pompen lijkt me.
Nu heb ik ergens gelezen dat het pompje alleen pompt als de motor loopt, maar dit lijkt me sterk. Zeker gezien ik de pomp al eens eerder heb vervangen.

Heb ook het Haynes handboek erbij gepakt, maar deze verwijst me naar het startrelais. Lijkt me stug dat die ineens kapot kan gaan, noch dat het 'verlies' aan spanning daaraan te wijten valt.


Nu heb ik gezocht (google, motor-forum) en heb ik een gelijkend probleem gevonden op dit topic.
Maar hier wordt geen antwoord gegeven op het probleem.

Iemand hier die mij uit deze misère kan helpen?
 
klopt de pomp werkt alleen wanneer de motor loopt of gestart wordt. dus zeg maar zolang de motor draait.

wanneer je accu niet goed "vol" zit dan is de spanningsval tijdens het starten zo groot dat de pomp het niet doet. wanneer de carb's op dat moment leeg zijn kan je starten tot je een ons weegt.

wat je kan doen is de stekker van de pomp los halen en met 2 draadjes direct op de accu monteren. Zodoende de carb's vol pompen en wachten tot deze dus zoveel druk heeft dat de pomp stopt. Dan de pomp weer aansluiten en starten.


succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan