Bryan Schouten

Schouten , Deroue en Bendsneyder zijn inderdaad de grootste talenten, maar zoals ook in andere sporten is het de vraag of ze het laatste stapje kunnnen maken en hun belofte inlossen. Daarbij komt ook nog een factor geluk kijken denk ik. Zou al mooi zien als een van deze 3 in de toekomstgoed mee zou kunnen draaien in de GP of de Superbikes, meer mag je eigenlijk niet verwachten. Maar wie weet, wordt wel een van deze 3 een echte topper !
 
En voor wat betreft Nederlands talent ligt het (helaas) ook aan de wereld en het talent wat gelijktijdig instroomt.

Het niveau van de Moto3 is wat omlaag gegaan de laatste jaren, zo ook van bijvoorbeeld het WSS. Dat kan een geluk zijn voor de (overwegend minder talentvolle) Nederlandse coureurs die instromen, die meer kans maken op succes op internationaal niveau.

Feit blijft wel dat Schouten van grote klasse is. Niet alleen hij maar de brede basis wordt beter en beter begeleidt en de jeugd wordt beter opgeleid. Dat gaat nog leuk worden! Eindelijk wordt er serieus aan de jeugd en motorsport gewerkt in dit land.
 
Met name de prestaties van Schouten tot nu toe in het Open Spaans Kampioenschap zijn zeer hoopgevend, (het doet denk ik niet onder voor de Red Bull Rookies Cup , integendeel) en bij hem zie je echt de progressie die hij maakt dit seizoen.


Nu eens kijken of Scott Deroue ook weer een beetje aan kan haken in die Rookies Cup, het zou inderdaad kunnen dat, zoals eerder opgemerkt in dit topic, hij moet wennen aan de 4-takt racerij. Is natuurlijk ook
een jaartje jonger dan Schouten, hoewel dat nu ook weer niet alles zegt.

Wishful thinking : Schouten en Deroue volgend jaar beiden in de GP 3 bij RW Racing, ter vervanging van Iwema en Kornfeil ? :)
 
En voor wat betreft Nederlands talent ligt het (helaas) ook aan de wereld en het talent wat gelijktijdig instroomt.

Het niveau van de Moto3 is wat omlaag gegaan de laatste jaren, zo ook van bijvoorbeeld het WSS. Dat kan een geluk zijn voor de (overwegend minder talentvolle) Nederlandse coureurs die instromen, die meer kans maken op succes op internationaal niveau.

Feit blijft wel dat Schouten van grote klasse is. Niet alleen hij maar de brede basis wordt beter en beter begeleidt en de jeugd wordt beter opgeleid. Dat gaat nog leuk worden! Eindelijk wordt er serieus aan de jeugd en motorsport gewerkt in dit land.
Moto3 omlaag? Waar baseer je dat op?
 
Maar dit jaar moet bryan dan toch echt vlammen, en zich goed in de kijker rijden. Zou mooi zijn als ie een goed resultaat EN goeie contacten voor volgend jaar kan leggen. Ik denkndat bryan in het laatste weekend maar een sponsor event moet houden, kijken of de geldschieters nog meer over hebben
 
Wil niet naast mijn schoenen lopen, maar weet wel dat ik toch echt wel wat verstand van de sport heb. :+
Heb je ook nog een antwoord op mijn vraag dan? Want waar baseer je het op dat het niveau in de moto3 omlaag gegaan is? Volgens mij zit er aardig wat talent in namelijk.
 
Heb je ook nog een antwoord op mijn vraag dan? Want waar baseer je het op dat het niveau in de moto3 omlaag gegaan is? Volgens mij zit er aardig wat talent in namelijk.
Sorry, in de hoedanigheid vergeten te antwoorden. Maar inderdaad wat RVFjarno zegt: naar mijn opinie is het niveau van de Moto3 lager dan dat van de 125cc destijds. Vergeet niet dat dit een mening is en geen alom vaststaand feit.

Maar als ik nu naar de moto3 kijk dan is er een handjevol Spanjaarden die de dienst uitmaken en er in principe een grote groep middenmoters is die eventueel bij uitval van de eerste vier a vijf man kunnen hopen op een dagsucces. Ik heb zelf het gevoel dat de kwaliteit van het startveld beter was in jaren als 2008, 2009 en 2010 (alhoewel het zeker in 2010 ook een grote groep Spanjaarden was die het veld domineerden natuurlijk).

Niet enkel waren er toen meer jongens van verschillende nationaliteiten die kans maakten op de overwining, ik had tevens het gevoel dat het rijden op een 125cc tweetakt het beste uit de coureur naar boven haalde en dat valt hier af en toe nog wel me denk ik. Naar mijn mening is de kwaliteit van het startveld dus omlaag gegaan na de doorstroom van o.a. Marquez, Espargaro, Terol, Simon, Redding, Smith, di Meglio en het wegvallen van bijvoorbeeld een Talmacsi, Gadea.

Gek eigenlijk daar de jeugdopleidingen ook in de Red Bull Rookies en natuurlijk de nationale opleidingen steeds beter worden, die van Nederland (eindelijk) incluis. Toch blijft het een gevoel dat mij omklemt. Maar nog steeds: dit is een mening, geen feit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel met je eens.
uit de red bull rookies komen ook o.a. nakagami. En ik vind het tof dat hij o.a. Redding en Espagaro goed weerstand kan bieden. Ik vind het persoonlijk wel jammer dat er zoveel spanjaarden vooraan rijden. Vooral de italianen in moto3 vallen mij tegen.
Ik had gehoopt Fenati elke race vooraan te zien!
 
Iwema 31e (vrije) trainingstijd vanochtend in Le Mans. Nu vraag ik mezelf hardop af of Bryan Schouten op dezelfde machine niet tot een betere klassering was gekomen...
En dat zal altijd een vraag blijven want schouten is er niet. ;) Voorlopig moeten we het met iwema doen, maar er staat een nieuwe generatie te trappelen!!
 
Sorry, in de hoedanigheid vergeten te antwoorden. Maar inderdaad wat RVFjarno zegt: naar mijn opinie is het niveau van de Moto3 lager dan dat van de 125cc destijds. Vergeet niet dat dit een mening is en geen alom vaststaand feit.

Maar als ik nu naar de moto3 kijk dan is er een handjevol Spanjaarden die de dienst uitmaken en er in principe een grote groep middenmoters is die eventueel bij uitval van de eerste vier a vijf man kunnen hopen op een dagsucces. Ik heb zelf het gevoel dat de kwaliteit van het startveld beter was in jaren als 2008, 2009 en 2010 (alhoewel het zeker in 2010 ook een grote groep Spanjaarden was die het veld domineerden natuurlijk).

Niet enkel waren er toen meer jongens van verschillende nationaliteiten die kans maakten op de overwining, ik had tevens het gevoel dat het rijden op een 125cc tweetakt het beste uit de coureur naar boven haalde en dat valt hier af en toe nog wel me denk ik. Naar mijn mening is de kwaliteit van het startveld dus omlaag gegaan na de doorstroom van o.a. Marquez, Espargaro, Terol, Simon, Redding, Smith, di Meglio en het wegvallen van bijvoorbeeld een Talmacsi, Gadea.

Gek eigenlijk daar de jeugdopleidingen ook in de Red Bull Rookies en natuurlijk de nationale opleidingen steeds beter worden, die van Nederland (eindelijk) incluis. Toch blijft het een gevoel dat mij omklemt. Maar nog steeds: dit is een mening, geen feit.
Dat iemand als Talmacsi WK kon worden vind ik nou niet echt getuigen van een sterk veld. Het laatste jaar van de 125cc was nou ook niet bepaald sterk te noemen met Terol en Zarco die domineerden. Het is gewoon een soort cyclus, af en toe heb je een paar super talenten erbij zitten en anderen jaren weer wat minder.

Dat Spanjaarden die dienst momenteel uitmaken komt mede door hun superieure opleiding, mannen als Rins en Vinales bijv zijn echt enorm getalenteerd.
 
En dat zal altijd een vraag blijven want schouten is er niet. ;) Voorlopig moeten we het met iwema doen, maar er staat een nieuwe generatie te trappelen!!
Schouten heeft veel meer talent, dat kun je zo al zien. Gaat belangrijk zijn dat hij over de juiste middelen weet te beschikken om mee te kunnen doen in de Moto3.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan