Husqvarna 900

Husqvarna 900

  • Mooi

    Stemmen: 167 87,9%
  • Lelijk

    Stemmen: 17 8,9%
  • Weet Niet

    Stemmen: 6 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    190
Status
Niet open voor verdere reacties.
nog 2 weeken en ik ga met een gehurde nude naar de dollemieten
vorrig jaar was die door een ander plat gereden
dus nu moe het moment van de waarheid worden
heb wel afgeloren weken de duc mutistrada gereeden en de ktm adventure
bijde 1200ts, maar te veel vermogen, niet goed voor rijbewijs
rond 100 pk is genoeg maar meer is wel leuk :o
heb de laatste jaren sm gereden, en dat doe ik nu nog op circuit
is geen machien voor de langere afstanden

gaat ie bevallen of niet
natuurlijk heb k heb ik het geld er niet voor
vandaar de huur

mzl Edward Koekeroe
 
Laatst bewerkt:
Gaaf man,veel plezier daar in de dollo :) ben benieuwd hoe die je bevalt.
nog 2 weeken en ik ga met een gehurde nude naar de dollemieten
vorrig jaar was die door een ander plat gereden
dus nu moe het moment van de waarheid worden
heb wel afgeloren weken de duc mutistrada gereeden en de ktm adventure
bijde 1200ts, maar te veel vermogen, niet goed voor rijbewijs
rond 100 pk is genoeg maar meer is wel leuk :o
heb de laatste jaren sm gereden, en dat doe ik nu nog op circuit
is geen machien voor de langere afstanden

gaat ie bevallen of niet
natuurlijk heb k heb ik het geld er niet voor
vandaar de huur

mzl Edward Koekeroe
 
Deze heb ik van ebay gekocht en is al door meerdere (buitenlandse) nuda rijders gemonteerd en is een mooie oplossing voor de lange gashendelslag. Niet duur!!!

Alu Racing Throttle Grip Set Domino single cable Eloxiert Black Gold Neu 73023181(19 %)39,98 EUR39,98 EUR


Past deze snelgashendel zo direct of moet je de gaskabl ook aanpassen/vervangen?

Ze kwamen er vandaag bij startwin namelijk achter dat het bestelde deel niet ging passen icm huidige kabrl
Er was er wel 1 die paste maar die was 150 ipv 50 euro... B|
En dat is me gewoon te duur af...

Ik zou die suggestie van jou dus willen proberen maar kan nergens op internet vinden of het dus zo kant en klaar past op de motor zonder extra delen te vervangen/aan te passen
 
Vandaag nog naar Assen(LMD) geweest maar geen Husky gezien,heb je nog wel gereden daar :?
Dit weekend bijna weer 10 graden (dus eerste meters maken voor 2013), volgende week hele week weer richting de 15 graden en dus snel de eerste inloop kilometers erop draaien. Dat is 1000km na montage van mn nieuw blok in December ;(

Dit jaar meer succes hoop ik.... :)
 
Past deze snelgashendel zo direct of moet je de gaskabl ook aanpassen/vervangen?

Ze kwamen er vandaag bij startwin namelijk achter dat het bestelde deel niet ging passen icm huidige kabrl
Er was er wel 1 die paste maar die was 150 ipv 50 euro... B|
En dat is me gewoon te duur af...

Ik zou die suggestie van jou dus willen proberen maar kan nergens op internet vinden of het dus zo kant en klaar past op de motor zonder extra delen te vervangen/aan te passen


Heey Snijkamp.

Deze gashendel die ik heb past zonder problemen alleen dient het kopje van de kabel(aan de kant van de gashendel) vervangen te worden door een schroefbaar kopje wat door de fietsenmakers word gebruikt bij remkabels!!

Dingen kosten bij een fietsenzaak niks en hebben ze in verschillende uitvoerigen. Zit er altijd 1 bij die past.

Mocht je toch niet helemaal duidelijk zijn wat ik bedoel kan ik je via telefoon wel even een foto sturen.

06-11251150
 
Vandaag nog naar Assen(LMD) geweest maar geen Husky gezien,heb je nog wel gereden daar :?

Heyhey Lucyducky!

Nee ben helaas verhinderd geweest om te komen...wegens omstandigheden af moeten zeggen...
Baalde er echt van want ik had graag wat rondes willen rijden. Motor heb ik nu echt naar mn zin aan t sturen enz.

Was t nog druk deze LMD??
 
Heey Snijkamp.

Deze gashendel die ik heb past zonder problemen alleen dient het kopje van de kabel(aan de kant van de gashendel) vervangen te worden door een schroefbaar kopje wat door de fietsenmakers word gebruikt bij remkabels!!

Dingen kosten bij een fietsenzaak niks en hebben ze in verschillende uitvoerigen. Zit er altijd 1 bij die past.

Mocht je toch niet helemaal duidelijk zijn wat ik bedoel kan ik je via telefoon wel even een foto sturen.

06-11251150

Perfect! Thanx voor de tip!
Ga ik vooraf al vast bij de fietsenmaker op bezoek :P
 
Het is eindelijk binnen na een dikke week!
Vandaag of morgen ff installeren, tussen de klusjes en visite door.. :P

Vandaag voor het derde maal vader geworden. dit maal van onze zoon Tom *D
 
En hij zit dr op,
Niet geheel plug and play, maar na de buitenkabel te hebben ingekort en verzaagd te hebben, de remhandel opgeschoven en tot slot een stuk van de snelgashandel afgezaagd te hebben werkt het! :}

Het originele handvatrubber overzetten viel ook nog niet mee, maar groene zeep deed wonderen :P

Resultaat: een perfecte slag! Niet kort en niet lang maar merkbaar beter :]

Hij is voelbaar zwaarder draaibaar door de grotere gasschijf, en de progressieve hevelwerking van de gasklep-as is ook goed voelbaar.

Verder rijdt die niet zenuwachtig bij lage snelheden maar bij sportieve snelheden merk je de aggressievere werking erg goed })

Aanrader! 50 eurie,uurtje werk et voila! Hele andere motor :Y
 
Na zeggen blijft er nog een paar man om service te kunnen geven,hoe en wat verder is niet bekend ;( echt zonde om z'n merk uit de markt te halen.
Maar misschien gaat de Nuda afdeling wel weer naar BMW
Nope :?

Wel dat het naar KTM zou gaan... Maar verder...

Goed voor de waarde? :P
 
Van Husqvarna: oltre 200 persone in cassa d’integrazione dal 1° agosto

Vertaling die soms wat krom is ;) :

Husqvarna: meer dan 200 mensen in het geval van de integratie van 1 augustus

Na de verkoop naar KTM Motorfietsen, blijft er alleen de wanhoop van de werknemers. De situatie is zeer ingewikkeld

De "situatie Husqvarna", en niet een beetje bezorgd. Het begon allemaal eind januari, toen gaven we de aankondiging van de verkoop van BMW Motorrad Motorfietsen KTM . De volgende dag, precies op 31 januari, kwam de ' officiële aankondiging dat Husqvarna werd gekocht door Pierer Industries AG, een onderneming in handen van Stefan Pierer, CEO van het Huis van Mattighofen. Op 2 april daarna, hebben we de aankondiging van de gegeven productie bevestigd aan 100% van de fietsen. De verklaring van de directie van Commercial Italiaanse Husqvarna aldus geciteerd: "uitdrukkelijk bevestigt de lopende productie, verkoop en service van het gehele assortiment, waaronder de onlangs geïntroduceerde modellen Aarde en Road 650 en de nieuwe Nuda 900 Abs" . Het zag eruit als een "verademing," niet alleen voor de medewerkers van de vestiging van Cassinetta Biandronno ... Het leek, want nu terug op het onderwerp, omdat er een "overschot" van ongeveer 200 werknemers op een totaal van ongeveer 250 zou zijn . KTM vroeg de buitengewone ontslag voor de stopzetting van de activiteit . De toekomst van de Husqvarna zal worden geproduceerd door de productielijn Chakan (West-India) Bajaj verplaatsing motorfietsen 125/200 cc (dus Pierer zei in een interview uitgezonden op een Indiase televisiezender, CNBC-TV18). In dit alles, de werknemers, en in het algemeen al degenen die werken in Husqvarna, wankel. ? Wat er zal gebeuren Vakbonden moeten niet te kieskeurig: "KTM Husqvarna niet wil doen herleven, maar zinken ... elimineren van een concurrent uit de markt " . Twee vakbonden in de "strijd", FIOM en FIM CISL . De eerste, met Nino Cartosio, die de krant online Varesenews.it verteld dat het een "geval van industriële plundering. Het doel is om dit bedrijf te legen, het pand blijft het gebied onroerend goed en vooral een prestigieus merk. Bovendien is het zeer waarschijnlijk, hoewel we geen zekerheid dat BMW enkele miljoenen euro heeft verlaten. In dit bedrijf in consulting je twee keer dat besteden voor het hele beloning van werknemers " . Fabio Cervellino, de tweede acroniem hierboven dus vermeld spreekt zijn teleurstelling: "Het is duidelijk dat er een probleem is met het product. In de magazijnen zijn er 12 duizend fietsen op voorraad, maar in het pand is er een bereidheid om investeringen te doen in onderzoek en ontwikkeling en dus niet alternatieve oplossingen te evalueren om de verkoop van activa " . Een slechte situatie, die ziet 211 mensen die waarschijnlijk tot het einde in de weg , dankzij de keuzes van de vorige eigenaar (BMW Motorrad). En het is Fabio Murazzi, toegewezen aan orders en gedelegeerd FIOM te verduidelijken: "Met de introductie van de weg modellen verbruiksartikelen zijn verhuisd van Italië, vooral in het voordeel van de Duitsers en Oostenrijkers. Koop wat eenvoudige schroeven in het buitenland wordt een meer kosten en dus voor alle stukken. Bovendien, de BMW maakte ons monteren de motoren van Kymco, Taiwan bedrijf, om geen boetes te betalen, dan hebben wij voor de groep vertegenwoordigde een kostenbesparing als gevolg van andere bedrijven " . Sinds 1 augustus dus, zal de onderneming buitengewone ontslag voor een gedeeltelijke stopzetting van de activiteiten. Moet actief blijven alleen op de afdeling verkoop, die zal beschikken over 3.500 fietsen in de huidige productie prognose tot dat tijdstip. Herstart productie? In KTM doet het nog niet weten en bovendien is het onwaarschijnlijk dat slechts een maand na de aankoop van een duidelijk idee over wat te doen hebben. Ondertussen personeel Husqvarna heeft elk verzoek, vooruitlopend op de mogelijke voorstellen van de Pierer Industries. Workers vraagt ​​een goede output voorafgaande vrijwillige ontslag vóór de ontslagen, de vooruitbetaling door het bedrijf INPS maandelijkse betalingen voor de buitengewone ontslag , een ' uitbreiding van een extra jaar na de eerste ingediend voor een werkloosheidsuitkering voor alle werknemers, een voortdurende actualisering van de bedrijfssituatie in de tijd van kassa integratie, " uitputting van flexibiliteit uur verzameld en, tenslotte, aangezien de productie van de resterende 3.500 fietsen staan ​​ter sancties slaan met het verzoek om een deel van de opbrengst van de arbeiders te verdelen . Verzoeken moeilijk te behagen en te worden toegevoegd om meer vragen ... zelfs harder, als de verandering van de beschrijving van het bijzondere ontslag. Sinds de Pierer Industries heeft verschillende merken bezit en beheer, het verzoek is om de arbeid van buiten, evenals een toezegging van de Oostenrijkse onderneming zelf te importeren een nieuwe eigenaar vinden . Als je dit leest, is er momenteel een samenstel van werknemers. Wij zullen u op de hoogte houden. [Bron: Varesenews.it]

en van http://www3.varesenews.it/english/fiom-from-august-husqvarna-will-block-production--260802.html

Fiom: “From August, Husqvarna will block production”
The syndicate rose the alarm after the meeting with the new owner Ktm. From the first of August, the company will request the extraordinary redundancy fund due to the partial shutdown of the activity.

Bad news came from the meeting between the company and the syndicate at the Husqvarna. In February the motorcycle factory, with 250 employees based at Casinetta di Biandronno has been sold by Bmw to Ktm. The company has communicated their intention to request the redundancy fund as from August due to the partial shutdown of the activity. According to the Fiom sources, the new owners have basically confirmed that the international market is going bad. As from the first of August, production will be blocked, while the sales department will remain active and will have to clear up the 3,500 pieces, which are reckoned to be constructed.

STATEMENTS
“What we know for sure is that the plant will be closed”, explains Nino Cartosio, from the FIOM of Varese, “when we asked if they were planning on reopening the plant, they answered, ‘we don’t know, we’re thinking about it’. Actually KTM has taken over for a month, and we couldn’t expect that they already had an industrial plan ready, but it’s no good news, because when a firm needs redundancy funds for the partial suspension of its business activities, it’s a pretty clear message.”

Cartosio is realistic: “in its warehouses, the firm has got at least 11,000 unsold motorbikes. The firm will request the extraordinary redundancy fund for one year, and we don’t know how many people will be affected. They also said that they do not want to close down; we asked them whether they have some plans for the future but they didn’t answer. Tomorrow morning at 8.00 we are having a meeting with the workers; some strong mobilization is required.”

The workers came to hear of KTM’s takeover on 31 January. Moreover, the Austrian company KTM had announced that they would move their business to India, where their main minority shareholder is located, and trade unions immediately feared layoffs. The current plant had been opened by BMW in grand style in 2009.

nog meer: http://www3.varesenews.it/english/husqvarna-is-a-case-of-industrial-looting-261380.html
 
Laatst bewerkt:
Toch zonde van zo'n mooi merk! Dit zou onze Nelie Kroes moeten verbieden!

En zeker zonde van dat Rotax blok wat ze voor de Nuda doorontwikkeld hebben en het waarschijnlijk niet meer uitkomen van de all-road versie van de spy-shot.

Ik heb inmiddels toch een 800GS gekocht, omdat hij goed beviel uiteraard en ook uit praktische overwegingen.
 
Ik ben na vandaag nog overtuigender nudist? _O-
Nuda-fan! Ff 250 km over bochtige weggetjes gereden en fijn aan het snelgas gehangen })
Heurlijk!
 
Is ook eeuwig zonde als ze geen Nuda's meer zouden maken,de Motor is echt een TOPPER *O* *O*
Heb ook nooit begrepen dat men er zo weinig aan deed/doet om hem in de markt te plaatsen ;(
 
na een weekje dolemieten op de nuda
stuurt goed, remt goed, abs werkt
alleen aan de vering moet nog wat gebeuren
vind de ingaande demping te hard van de voorvork [geen s model]
met het duiken kan ik wel leven gezien de veerweg
morgen weer terug naar huis om de nuda in te leveren
fotos volgen nog gezien de langzame verbinding hier in kaltern
mzl
 
Zondag 19Mei is er weer Viva Italia op Assen en als je wilt kun je met je Husky het circuit op.
Via de Ducati Olanda Club kun je je aanmelden en alle info krijgen.
Kosten zijn laag en vol is vol :)
Hoe meer Italiaanse motoren hoe beter toch :] :] (is ook alleen geschikt voor Italiaanse motoren)
full
 
Ik ben benieuwd wat die 11000 motoren voorraad doen met de waarde van huidige nudas B|

Zal wel niet om 11000 nudas gaan maar toch, arie molenaar heeft al een nieuwe staan voor 8990 euro B|
 
Dus de Nuda wordt helemaal niet meer geproduceerd en Husqy gaat alleen nog verder in de noppensport? Dan hoop ik aan het einde van het jaar een goedkope Nuda te kunnen kopen.
Telt dit ook voor de Terra/Strada?
Heb wel gehoord dat Husqy met een compleet nieuwe 2t enduro lijn komt voor 2014. Dat is dan wel weer goed nieuws.
 
Ik las hier een gerucht dat de nieuwe Nuda's in de UK richting 30% discount zullen worden aangeboden.

Grappig, ik had 'm net ontdekt en was er verliefd op aan het worden.. Gaat Husqvarna op de fles.. heb ik weer!

Kan je eind van het jaar een nieuwe halen voor 6kEUR, net als toen met de Buells 1125...
 
Laatst bewerkt:
Dus nog ff wachten en er een kopen voor weinig is het advies :) Je zult er geen spijt van krijgen en onderhoud en onderdelen blijven gewoon bestaan :] :]
Ik las hier een gerucht dat de nieuwe Nuda's in de UK richting 30% discount zullen worden aangeboden.

Grappig, ik had 'm net ontdekt en was er verliefd op aan het worden.. Gaat Husqvarna op de fles.. heb ik weer!

Kan je eind van het jaar een nieuwe halen voor 6kEUR, net als toen met de Buells 1125...
 
RoLoo beschreef op 01 juli 2012 al de bovengemiddelde belangstelling m.b.t. de Husqvarna Nuda:


…...Lange intro…...


Met andere woorden; soms gaat het ook wel over motoren. Maar ook, en vooral, wat ons als 'mensch' zo nog meer wakker, en bezig houdt. En of zo'n sportmotor nou wel zo zaligmakend is, en of we niet toevallig beter op bijvoorbeeld een Husqvarna Nuda onderweg zouden moeten zijn.


.....gevolgd door lang verhaal….


En waarom wij ons dat nou toch weer afvragen; waarom dus onze gedachten opeens naar zo'n hippe 'speele-fiets' afglijden.


.....gevolgd door nog langer verhaal….


...en ondertussen proberen wij natuurlijk nog steeds de vraag te beantwoorden waarom die Husqvarna Nuda toch elke keer komt bovendrijven... O-)

Want waarom krijgen we wel een kriebel in de buik van zo'n frisse Nuda, en helemaal niet van een F800R...


En inmiddels zijn we bijna jaar verder. Roloo (nog steeds) in het bezit van zijn – minutieus verzorgde – grijs/rode R1200S sportboxer en Boxershort (tot voor kort) met zijn Aprilia RSV4.

…Tot voor kort…

Snijkamp over zijn tijdsinvulling gedurende de afgelopen winterperiode:
Tijdens de winterstop heb ik te veel tijd van denken gehad...
Daarin stond u niet alleen dhr. Snijkamp. O-)
Ook bij ondergetekende dwaalden gedachten en denkwerk van-tijd-tot-tijd in die afgelopen periode richting het fenomeen Nuda (…..). :/
Want amper één jaar nadat ik die razendsnelle RSV4 in bezit had, verschenen daar ineens foto's op internet van die o zo buitenaards mooie Husqvarna 900….. :9~ :9~ :9~
Wát een vormgeving!

Ik werd (weer eens) -O- op slag verliefd. :+

…..Alleen…., ik had al een soort van relatie.
En wel met mijn kakelverse RSV4 om precies te zijn.
Tja…., mannen, motoren en monogamie….
't Is en blijft, werkelijk waar, een levensgevaarlijke cocktail van emoties. :j

Het moge u, als Nuda-eigena(a)r(en) en belangstellenden van dit fraaie topic, inmiddels duidelijk zijn dat ik in de tussenliggende periode met de regelmaat van een fijnlopende paralleltwin meelas hetgeen hier te melden viel aangaande de Husky Nuda 900(R). Stilaan werd ik steeds enthousiaster, maar tegelijkertijd was ik nog lang niet uitgekeken op mijn Aprilia RSV4….

…Een luxe probleem derhalve…

Lang verhaal kort; Was het aanvankelijk de bedoeling om pas in 2014, of zelfs 2015, afscheid te nemen van de sportieve Italiaan, besloot ik tóch halverwege dit seizoen gehoor aan mijn gevoel en voor de naakte waarheid te gaan.

Daarop ben ik op zoek gegaan naar een snoepwinkel alwaar dit moois te koop was en begon het spel van loven en bieden. Vervolgens kreeg ik an offer i couldn't refuse en werd het lot bezegeld. *D

1m6f7r02.jpg

Zie hierboven my first naked na een (zéér) lange reeks van supersportmotoren.
Mijn eerste rij-ervaring tot nu toe? GE-WEL-DIG-!!!
Want wát een heerlijke gooi- & smij stuurfiets is dit zeg! :] Bizar gewoon!!!


Snijkamp bespreekt zijn gymnastieksoefeningen op MF:

Mein gott wat trekt dat monster als je hem eens langs de 5 duiznd laat gaan!
Koppeling gebruiken bij doorschakelen is dan niet meer mogelijk... :W 
Vasthouden aan die rekstok en gaan! Heerlijk!
Om met name die laatste opmerking heb ik destijds erg gelachen.
Maar het is waar, zoals Snijkamp zijn gymnastieksoefeningen beschrijft.
Zo'n Nuda gaat als de brandweer!

Met die RSV4 heb ik in de afgelopen drie jaar een wereldtijd gehad. Maar er is zoveel meer om van te genieten. En wanneer ik voor mijzelf spreek; is die Husqvarna Nuda zo'n fiets.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan