Help! Motor start niet, carburatie probleem??

Tomba1978

Rookie
17 mei 2013
10
0
Hallo,

Ik ben mijn suzuki gsxr750 uit 91 aan het onderhouden, dit mede doordat deze al sinds vorig jaar stil staat, nadat hij me onderweg in de steek liet :(

Momenteel met de carburateurs bezig....

Hierover heb ik een vraag:

Mijn Suzuki heeft 4 carbs, voor iedere cilinder 1. Als ik een carb bekijk, loopt er een zwart slangetje van de onderzijde van de vlotterbak, naar de bovenzijde waar het uitkomt op een kanaaltje boven de gasklep.

Als ik in de vlotterbak kijk, zit er een soort stopje/sproeiertje ingedraaid, wat doet zit slangetje nu precies? Moet dat stopje helemaal dichtgedraaid zitten? (dan heeft het hele slangetje naar boven ook geen zin lijkt me??
Of zitten die bij mij zo dicht, dat het stopjes lijken.. maar een soort sproeiertjes zijn???

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

ps probeer er nog wat foto's bij te jongen.... maar dat heb ik nog niet helemaal onder de knie :)
 
haha... nee ik bedoel niet de aftapschroeven. Daarnaast zit er nog een nippel aan de buitenzijde van de vlotterbak, welke via een slangetje en een andere nippel op de buitenzijde van de carb aan de bovenzijde weer aangesloten zit...

grrrr ik ga proberen foto's toe te voegen..
 
full


Blauwe pijl, dit is de aftapschroef voor de benzine af te tappen.
Mij gaat het dus over de nippel bij de rode pijl...

Deze zit dus aangesloten op het slangetje zoals zichtbaar is op de volgende foto, wat naar de bovenzijde van de carb loopt. De vraag is de functie van dit circuit??
En kan dit te maken hebben met het niet starten = geen benzine geven aan de cilinders.
Er zat namelijk aardig wat troep in de vlotterbakken...

full


Als je dan in de vlotterbak kijkt zie je het koperen stopje/sproeiertje... (rode pijl)
Blauwe pijl is wederom de aftapschroef voor de benzine af te tappen.
Vraag dus, is dit een stop of een sproeier? Ik heb er al eens doorheen proberen te blazen maar dit geeft geen resultaat...

full
 
Het ziet er uit als een sproeiertje, niet als een stop. Als ik het dus goed begrijp staan alle 4 (?) je vlotterbakken in connectie met elkaar door middel van deze sproeier en nippels?

In dat geval zou ik me kunnen voorstellen dat het voor een evenwicht tussen je carbs zorgt, dus dat alle carbs hetzelfde vlotter niveau hebben.

- maar dat is maar een gok -
 
carburateur verwarming ? zit het niet op je koelvloeistof slangen ? of zit er echt benzine in ?

bij me gpz zit 2 slangen die onder bij me vlotters bakjes lopen precies so een nippel en dat is me carb verwarming
 
Ik heb geen koelvloeistof... Mijn gsxr750 is olie gekoeld.

Nee niet alle 4 de carbs staan daarmee met elkaar in verbinding.
Iedere carb heeft individueel zon nippel met een slang naar boven naar een kanaaltje bij de gasklep zoals je op de foto ziet.
 
sorry fout had ze wel eens gezien ,doorzichtig gebruikte om niveau te controleren. dus dacht ik dat sorry nogmaals.denk even hard ?? misschien iets van de venturie als choke er op is ,of zo nogmaals is maar een gedachte hoor ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan