Bougies besteld in Engeland (help)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALEXELA

MF veteraan
In memoriam
18 mrt 2012
1.675
0
Vandaag kreeg ik mijn in Engeland bestelde bougies (CR10EIX) binnen.
Het was me na een zoektochtje op het net gelukt om ze daar scherp in te kopen.
Maar toen ik het Britse pakketje in m'n handen had sloeg de schrik mij om het hart.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ze in Engeland links rijden!!! (heb gewoon een NL R6)
Vraag mij nu af of ik deze bougies wel kan monteren.
Hebben jullie (of heeft iemand) daar ervaring mee?
Graag raad en advies.
 
Ik heb dezelfde fout als jij gemaakt. Ook uit engeland besteld. Het probleem was dat mijn motor achteruit liep. Dit had te maken omdat de motorblok zwaarder is aan de linkerkant dan aan de rechterkant waardoor er een balans ontstaat tussen de rijder en motorblok.
 
Vandaag kreeg ik mijn in Engeland bestelde bougies (CR10EIX) binnen.
Het was me na een zoektochtje op het net gelukt om ze daar scherp in te kopen.
Maar toen ik het Britse pakketje in m'n handen had sloeg de schrik mij om het hart.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ze in Engeland links rijden!!! (heb gewoon een NL R6)
Vraag mij nu af of ik deze bougies wel kan monteren.
Hebben jullie (of heeft iemand) daar ervaring mee?
Graag raad en advies.

Je zult toch echt Nederlandse moeten hebben. Deze op markplaats zetten en hopen dat een gek er wat voor geeft. Vervolgens de Nederlandse economie stimuleren.


succes *O*
 
Het kan wel. Maar dan moet je de bougies wel in tegengestelde volgorde monteren. Dus die voor de 1e cilinder in de 4e, die voor de 2e in de 3e etc. Tenzij je ook engelse benzine hebt getankt.
 
Pas ontzettend op met die bougies. Als je er te lang rechts mee blijft rijden, dan krijg je dit. :(

full


11092009357.jpg
 
Pas ontzettend op met die bougies. Als je er te lang rechts mee blijft rijden, dan krijg je dit. :(

[afbeelding]

[afbeelding]


Ja, zie je wel, ik dacht het al! Jee man, wat een schade zo. (en dan ook nog aan de verkeerde kant)
Een Engelse koplamp werkt in NL ook niet goed. (die schijnt de verkeerde kant op te schijnen)
Of je zou hem af moeten plakken.
 
Laatst bewerkt:
Heb het gehad met m'n in Engeland bestelde rem- schakelset en rem- en koppelingshendel, ben er nu aan gewend maar was in het begin levensgevaarlijk!!!
Rij je 100, wil je terugschakelen om even in te halen en dan trap en knijp je vol beide remmen in... :/ :/ -O-
 
Op een gewone Nederlandse weg met 2 rijbanen rijd je op de rechter baan "normale" snelheid en op de linker zet je het gas erop. (full speed)
Als je er Engelse bougies in hebt worden deze, als je het logisch benaderd, eigenlijk nooit optimaal benut. (niet het uiterste gevraagd)
Je hebt er dan in die zin, als het ware ook niet zoveel aan.
(behalve dat ze voordelig geprijsd waren) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan