Onderhoud van een vespa gts 300 zelf doen, tips gevraagd

maxm

Die hard MF'er
28 sep 2008
437
4
Utrecht
Ik ben van plan om eens te gaan kijken wat voor onderhoud ik zelf kan gaan doen.
zelf ben ik opzoek naar tips daarvoor, kan van alles zijn.

Je kan twee soorten olie vervangen, de motor olie en die van de cardan.
welke twee soorten kan ik het beste aanschaffen?
Ook bij het vervangen daarbij zijn er twee schroeven die je los kan draaien om de olie uit het blok te laten lopen.
Welke is nou precies voor de motor olie, die aan de kant zit van de uitlaat?
Met het vervangen van het oliefilter zijn daar nog tips voor?

De Vespa zit nu op 16500 km, de 20.000 is wellicht een te groot onderhoud om zelf te doen.
Ik heb nu een achterband besteld om die erop te laten zetten bij een dealer.
Nu vraag ik mij af welke uitlaat pakking ik moet bestellen bij easyparts om mijn lekkende uitlaat te maken?

alvast bedankt.
 
Als het je 15000 km beurt is hoort ook je belt vervangen te worden, voor de olie, ik gebruik Motul 5W40 volsyntheet. De andere olie weet ik ff niet de spec's van maar is een versnellingsbak olie ...verversen bij 1000km en dan hoeft het voorlopig niet meer, maar nieuwe kan geen kwaad uiteraard.
De pakking

10042962 AUSPUFFDICHTUNG ENDTOPF >
KRUEMMER, 32X38X30,5 PIAGGIO/VESPA VESPA GTS 300 S (M45200)
PIAGGIO/VESPA CARNABY 300 (CARNABY300)
PIAGGIO/VESPA X7 300 (X7-300)
PIAGGIO/VESPA BEVERLY 300 IE (BEV-300)
PIAGGIO/VESPA MP3 400 I.E. (MP3-400IE)

5,99

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Bestel er gelijk een paar.

Onderhoud is prima zelf te doen.

Hier een Howto. Modern Vespa : GTS Oil Change

En hier een link naar het WPHB. http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa/GTS300 Super/
 
Laatst bewerkt:
Top, ik ga er gelijk een aantal bestellen.
Bij het vervangen van de achterband zegt iemand in het filmpje dat je ook altijd de splitpen moet vervangen als je die eruit haalt bij de borgmoerkap?
Is dat nodig?
 
Verzamel de oude splitpennen en de koperen olieringen, en vraag of je bandenboer er een paar heeft. Werkt hij tegen? dan stop je op de terugweg naar huis ook even langs een automaterialenzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan