motor pruttelt bij 9000rpm

RoBBieZz

MF'er
23 jan 2007
35
0
Zwolle
Hallo,

Ik heb een gsxr750w omgebouwd naar een streetfighter. Ook heb ik open filters erop gezet. Powerfilters dus. Nu rijdt hij niet lekker meer als ik naar meer toeren ga. Hij stottert en houdt erg in vooral bij vol gas.
Wat moet er afgesteld worden of is het een ander probleem? Help!!!
 
Loopt waarschijnlijk te arm.

Grotere sproeier of gasnaalden rijker zetten afhankelijk wat de beste resultaten geeft.

Trouwens je weet toch dat je niet echt vermogenwinst hebt met deze powerfilters ipv de originele luchtfilterkast en/of k&n inlegfilter?
 
Loopt waarschijnlijk te arm.

Grotere sproeier of gasnaalden rijker zetten afhankelijk wat de beste resultaten geeft.

Trouwens je weet toch dat je niet echt vermogenwinst hebt met deze powerfilters ipv de originele luchtfilterkast en/of k&n inlegfilter?
Als hij groter sproeier moet plaatsen wil dat toch zeggen dat hij meert lucht krijgt?
Dat moet weer gecompenseerd worden met meer benzine.
Meer mengsel is meer vermogen toch?
Het effect zal het grootst zijn bij vol gas en veel toeren omdat er dan het meeste lucht door de filters moet.
Ik zou daarom beginnen met grotere hoofdsproeiers.
 
Op de testbank zie je vermogenwinst maar tijdens het rijden zelf betwijfel ik.

Inlaat geluid is wel beter maar zonder luchtfilterkast verlies je ook de hele werking ervan.

Carburateurs zuigen nu turbulente en warme lucht aan ipv koele, rustige lucht.

Je hebt ook niet meer het effect van de helmholtz resonator.

Swat iedereen doet wat hij wilt maar ik ondervondt geen verschil met powerfilters tegenover luchtfilterkast.
 
Op de testbank zie je vermogenwinst maar tijdens het rijden zelf betwijfel ik.

Inlaat geluid is wel beter maar zonder luchtfilterkast verlies je ook de hele werking ervan.

Carburateurs zuigen nu turbulente en warme lucht aan ipv koele, rustige lucht.

Je hebt ook niet meer het effect van de helmholtz resonator.

Swat iedereen doet wat hij wilt maar ik ondervondt geen verschil met powerfilters tegenover luchtfilterkast.
Wat is dan het verschil tijdens rijden t.o.v. op de vermogensbank?
 
Hallo,

Ik heb een gsxr750w omgebouwd naar een streetfighter. Ook heb ik open filters erop gezet. Powerfilters dus. Nu rijdt hij niet lekker meer als ik naar meer toeren ga. Hij stottert en houdt erg in vooral bij vol gas.
Wat moet er afgesteld worden of is het een ander probleem? Help!!!

Hij gaat [veel] meer zuipen door open filters, je bent de lucht drukopbouw kwijt die je normaal in je luchtfilterkast hebt. dwz ook je carterontluchting zit op deze kast normaal aangesloten.

sowieso houd ik niet van die open filters en de gevolgen die het heeft, ben meer van het origineel.
maar inderdaad ook op oldskool-gsxrtopic waar ik jaren heb gezeten was het vaak een grotere hoofdsproeier/gasnaald verstelling, die de oplossing bracht.


resultaat> zuipt meer. ;)
 
Hij gaat [veel] meer zuipen door open filters, je bent de lucht drukopbouw kwijt die je normaal in je luchtfilterkast hebt. dwz ook je carterontluchting zit op deze kast normaal aangesloten.

sowieso houd ik niet van die open filters en de gevolgen die het heeft, ben meer van het origineel.
maar inderdaad ook op oldskool-gsxrtopic waar ik jaren heb gezeten was het vaak een grotere hoofdsproeier/gasnaald verstelling, die de oplossing bracht.


resultaat> zuipt meer. ;)
Ook als je hem goed afstelt?
 
Ook als je hem goed afstelt?


denk dat dat niet zoveel uitmaakt, immers de originele afstelling/ratio lucht-benzine van de carb heb je niet meer.

ik heb iddg nooit gelezen/vernomen [van topicmaten] dat het verbruik juist omlaag ging met het gebruik van die filters. :9 > andersom wel.

immers moet je er meer benzine bij hetzelfde toerental naar de cilinder krijgen, bij een open luchtfilter> dus hoger verbruik .



maar dat is puur hoe ik erover denk.
 
Laatst bewerkt:
denk dat dat niet zoveel uitmaakt, immers de originele afstelling/ratio lucht-benzine van de carb heb je niet meer.

ik heb iddg nooit gelezen/vernomen [van topicmaten] dat het verbruik juist omlaag ging met het gebruik van die filters. :9 > andersom wel.

immers moet je er meer benzine bij hetzelfde toerental naar de cilinder krijgen, bij een open luchtfilter> dus hoger verbruik .



maar dat is puur hoe ik erover denk.
Je moet meer benzine toevoegen om er voor te zorgen dat de verhouding weer hetzelfde is.
Bij dezelfde gasstand heb je meer lucht en meer benzine dus ook meer vermogen.
Je hoeft nu dus minder gas te geven voor hetzelfde vermogen.
Als de carburateurs goed zijn afgesteld kan ik dat extra brandstof verbruik niet verklaren.
 
Je moet meer benzine toevoegen om er voor te zorgen dat de verhouding weer hetzelfde is.
Bij dezelfde gasstand heb je meer lucht en meer benzine dus ook meer vermogen.
Je hoeft nu dus minder gas te geven voor hetzelfde vermogen.
Als de carburateurs goed zijn afgesteld kan ik dat extra brandstof verbruik niet verklaren.

omdat je bij volgas meer benzine EN vermogen hebt misschien?
 
Dan wel ja.
Maar als je b.v. constant 120km/h rijd, wat is dan het verschil in verbruik?

lijkt mij niet veel
al kan ik er beeld bij hebben dat een carb word ingesteld op een bepaalde manier welke voor elk toerental geld natuurlijk.
dit is een compromis natuurlijk en hij zal op 1 bepaald toerental het meest effectief zijn. als dit verlegd is kan het ongunstig zijn toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan