cbr 600 F '92 slecht lopen

RobbieVTRSP2

MF'er
28 mei 2011
179
0
gorredijk
hallo,

ik heb hier een cbr 600 F van 1992 die niet meer lekker loopt.
2 jaar geleden een kapotte bougie gehad, vervangen daarna amper meer gereden.
dit jaar wouden we m weer aan het rijden maken. liep die weer slecht.

de ene keer worden alleen de buitenste uitlaatpoorten warm, het andere moment alleen de binnenste. heb bijde bobines al vervangen maar dat geeft geen positief resultaat.

heb de vlotterkamers al afgetapt ( oude benzine)
bougies zijn nieuw en bobines.

heeft iemand van jullie (cbr kenners) enig idee waar ik dit moet zoeken?
wat zijn de zwakke punten van deze motor? aansturing bobines of..?

alvast bedankt!!
 
maar als ik de bobines aan het wisselen ben daar reageert ie op. of kan dat toeval zijn. ik wou het in de ontsteking zoeken maar het kan net zo goed dit zijn idd.

motor staat voornamelijk stil de laatste jaren
 
hallo,

ik heb hier een cbr 600 F van 1992 die niet meer lekker loopt.
2 jaar geleden een kapotte bougie gehad, vervangen daarna amper meer gereden.
dit jaar wouden we m weer aan het rijden maken. liep die weer slecht.

de ene keer worden alleen de buitenste uitlaatpoorten warm, het andere moment alleen de binnenste. heb bijde bobines al vervangen maar dat geeft geen positief resultaat.

heb de vlotterkamers al afgetapt ( oude benzine)
bougies zijn nieuw en bobines.

heeft iemand van jullie (cbr kenners) enig idee waar ik dit moet zoeken?
wat zijn de zwakke punten van deze motor? aansturing bobines of..?

alvast bedankt!!

Ik had het zelfde probleem...
Ik heb inmiddels het volgende gedaan:

Luchtfilter vervangen
Carburateurs eraf gehaald en schoon gemaakt
Bougies eruit gehaald en waren nog goed.
Spanningsregelaar vervangen, bleek kapot te zijn.
Benzine vervangen

Na dit gedaan te hebben begon de motor weer te leven..
Het is nu starten en lopen zonder probleem. (dus raad je aan dit te doen)
Alleen wanneer ik boven de 7000 / 8000 kom begint te motor behoorlijk te pruttelen en trekt hij niet goed door...
Heeft iemand nog tips waar dit aan zou kunnen liggen.

Zelf denk ik het lucht/benzine mengsel (pilotscrew) Hier heb ik niet aangezeten, deze zitten dus nog zoals ze zaten.
Motor ik 3 jaar geleden rijdend in de schuur gezet en liep toen goed.

Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het zelfde probleem...
Ik heb inmiddels het volgende gedaan:

Luchtfilter vervangen
Carburateurs eraf gehaald en schoon gemaakt
Bougies eruit gehaald en waren nog goed.
Spanningsregelaar vervangen, bleek kapot te zijn.
Benzine vervangen

Na dit gedaan te hebben begon de motor weer te leven..
Het is nu starten en lopen zonder probleem. (dus raad je aan dit te doen)
Alleen wanneer ik boven de 7000 / 8000 kom begint te motor behoorlijk te pruttelen en trekt hij niet goed door...
Heeft iemand nog tips waar dit aan zou kunnen liggen.

Zelf denk ik het lucht/benzine mengsel (pilotscrew) Hier heb ik niet aangezeten, deze zitten dus nog zoals ze zaten.
Motor ik 3 jaar geleden rijdend in de schuur gezet en liep toen goed.

Ik hoor het graag.

Rond de 7000-8000 toeren is het juist niet de pilot screw, die is rond dat toerengebied niet meer belangrijk. Ik zelf denk de hoofdsproeier of gasnaald.
 
Bedankt voor je reactie, zowel de hoofdsproeier en de gasnaald heb ik eruit gehaald en schoongemaakt. De hoofdsproeiers zaten wel dicht maar zijn nu weer mooi open en schoon...
Vreemd dus....

Het zat me niet lekker dus heb vanavond nog een keer de carburateurs eraf gehaald en alles gecontroleerd of het echt schoon was. Dit bleek het geval...
Iemand nog suggesties?

Mvg

Jeffrey
 
En toch zie je iets over het hoofd de sproeiers kunnen niet uit zichzelf kleiner worden.
Het probleem bevindt zich in de carburateurs.
Sluiten de carb/luchtfilter rubbers goed aan?
Het zat me niet lekker dus heb vanavond nog een keer de carburateurs eraf gehaald en alles gecontroleerd of het echt schoon was. Dit bleek het geval...
Iemand nog suggesties?

Mvg

Jeffrey
 
De motor is voorzien van een nieuwe orginele luchtfilter!
De carburateurs zijn standaard. Het enige wat niet standaard aan de motor is, is de uitlaat. Voordat de motor de schuur in ging 3 jaar geleden zat deze er ook al op en liep de motor goed.
De benzine filter in de tank is schoon. Heb zelfs de benzine kraan uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.

Stationair sproeier kan je weinig aan afstellen deze was vuil en heb hem inmiddels twee keer geïnspecteerd, en is schoon....
De inlaat rubbers zijn wel wat oud, maar sluiten wel goed af.
Best vervelend, ik zal best wat over het hoofd zien, irritant dat ik er niet uit kom!!!!!
 
De motor is voorzien van een nieuwe orginele luchtfilter!
De carburateurs zijn standaard. Het enige wat niet standaard aan de motor is, is de uitlaat. Voordat de motor de schuur in ging 3 jaar geleden zat deze er ook al op en liep de motor goed.
De benzine filter in de tank is schoon. Heb zelfs de benzine kraan uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.

Stationair sproeier kan je weinig aan afstellen deze was vuil en heb hem inmiddels twee keer geïnspecteerd, en is schoon....
De inlaat rubbers zijn wel wat oud, maar sluiten wel goed af.
Best vervelend, ik zal best wat over het hoofd zien, irritant dat ik er niet uit kom!!!!!

Wat ik nog kan proberen is om zonder benzinefilter te gaan rijden. Kijken of ik wat verschil merk.
 
Ik weet bijna zeker dat het te maken heeft met het niet synchroon lopen van de carburateurs.
Dus wil ze gaan synchroniseren, alleen heb niet zo'n apparaatje.... Iemand in de buurt van Oss die me hierbij kan helpen.
Motor loopt onderin prima, wanneer ik vol gas geef en boven de 7000 toeren kom begint hij te schudden en te sputteren.
 
Ik weet bijna zeker dat het te maken heeft met het niet synchroon lopen van de carburateurs.
Dus wil ze gaan synchroniseren, alleen heb niet zo'n apparaatje.... Iemand in de buurt van Oss die me hierbij kan helpen.
Motor loopt onderin prima, wanneer ik vol gas geef en boven de 7000 toeren kom begint hij te schudden en te sputteren.

Ik weet zeker dat het daar geen donder mee te maken heeft :Y
 
Ik weet bijna zeker dat het te maken heeft met het niet synchroon lopen van de carburateurs.
Dus wil ze gaan synchroniseren, alleen heb niet zo'n apparaatje.... Iemand in de buurt van Oss die me hierbij kan helpen.
Motor loopt onderin prima, wanneer ik vol gas geef en boven de 7000 toeren kom begint hij te schudden en te sputteren.

Het moet dan toch echt iets met je mengsel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan