Verkeerd brandstof in kettingzaag

Status
Niet open voor verdere reacties.
19 mei 2013
2
0
hallokes,

door een misverstand is er verkeerde brandstof in een kettingzaag geraakt. Een niet-aangelengde brandstofjerrycannetje werd per ongeluk meegenomen en hier werd enkele uren mee gezaagd. Naar wat blijkt is de kettingzaag moeilijk te start maar werkt ze nu nog prima. Wat doen we nu het beste? De verhouding is 1/40. De eerste keer dat we ze nu gebruiken een andere verhouding aanmaken?

Graag advies van de kenners!!
 
Als hij moeilijk start betekent dat meestal dat de compressie te laag is, in principe moet je hem reviseren maar als het een oud ding is zou ik daar niet meer aan beginnen.
Dit soort machines is nogal snel total loss namelijk.
 
hallokes,

door een misverstand is er verkeerde brandstof in een kettingzaag geraakt. Een niet-aangelengde brandstofjerrycannetje werd per ongeluk meegenomen en hier werd enkele uren mee gezaagd. Naar wat blijkt is de kettingzaag moeilijk te start maar werkt ze nu nog prima. Wat doen we nu het beste? De verhouding is 1/40. De eerste keer dat we ze nu gebruiken een andere verhouding aanmaken?

Graag advies van de kenners!!
Merk, Type? Stihl of husky is soms nog wel de moeite waard om te reviseren. Of koop er een kapotte zaag bij?
 
Kerel denkt, er zit een motor in die kettingzaag en er is een motor-forum dus daar ga ik registreren en mijn vraag stellen. Niet onlogisch :P
Wat de rest zegt, gewoon blijven gebruiken tot ie op is. Jammer dat hij lastig start maar revisie is de moeite niet waard.
 
Niet vreemd dat hij slecht start, 1 op 40 is veel meer smering dan de normaal gesproken voorgeschreven 1 op100 (dat was het toch ? :+ )..
Feitelijk krijgt hij dan te weinig brandstof wat kan ontbranden en te veel smering

Zou er gewoon 1 op 100 in gooien de eventuele overgebleven olie verbrand hij vanzelf wel..
 
Niet vreemd dat hij slecht start, 1 op 40 is veel meer smering dan de normaal gesproken voorgeschreven 1 op100 (dat was het toch ? :+ )..
Feitelijk krijgt hij dan te weinig brandstof wat kan ontbranden en te veel smering

Zou er gewoon 1 op 100 in gooien de eventuele overgebleven olie verbrand hij vanzelf wel..


Mengsmering is 1:50.
Aspen 2t is 1:100
 
Ja dat snap ik :Y

Vraag me af of je nou echt schade aan je blok krijgt door te vet smeren..
Naast het feit dat hij bizar veel gaat roken natuurlijk :+

Anderzijds... bij 2takt word benzine ook gebruikt als soort van koeling natuurlijk :/


die zaag heeft een paar uur op normale benzine gedraaid waardoor de schade is ontstaan.
te vet smeren zal geen schade geven op een vette bougie na.
 
die zaag heeft een paar uur op normale benzine gedraaid waardoor de schade is ontstaan.
te vet smeren zal geen schade geven op een vette bougie na.
Excuus.. zie het... ik las de openingspost verkeerd / half :$ :')

Dat brengt zeker wel schade aan :) En ik betwijfel of dat beperkt blijft bij alleen de zuiger..
Wel merkwaardig dat je "uren" kunt zagen zonder enige smering...

Vind het maar een beetje vreemd :)
De gemiddelde 2takt brommer loopt na 5-10 min echt wel in de soep
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan