carbu synchroniseren

de_stieven

Rookie
25 mrt 2013
13
0
Burst
Hallo,

na mijn kleppen succesvol te kunnen regelen, wou ik nu de carbu's van mijn XJ600 jaar 92 regelen. Carbtune is mij te duur, dus heb ik zelf iets gemaakt, 8m aquarium darm, 2 x T-stuk en 4 nippels m6. Na een paar min timmeren was het in mekaar. Het ziet er ongeveer zo uit (http://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=wRq6_qnmqIt7iM&tbnid=WQXExYAbm6-HdM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fcbrforum.com%2Fforum%2Fmembers%2Ftobiahr-29069-albums-random-tool-pics-2295-picture-homemade-carb-sync-tool-11834%2F&ei=vSOVUbaLEKe30QXUz4GQBQ&bvm=bv.46471029,d.d2k&psig=AFQjCNGNdDw9HH-ky8zJnP8wfedkn5hyqQ&ust=1368814902172141). Foto is van internet. Dus ik sluit alles aan en laat de motor op choque warmdraaien. Toen waren de waarden toch een tiental cm uit mekaar. Toen de motor wat warm had wil ik de choque uitzetten en wat gebeurt er: de vierde cilinder zuigt direct al de vloeistof op. Ik heb verschillende keren geprobeerd, langzaam de choque weer in te drukken en bij te regelen, maar dit is verloren. Is er een andere manier hoe ik moet beginnen? Hoe komt het dat op choque alles relatief goed kan geregeld worden en bij uitzetten ervan de vierde cilinder alles opslorpt?
 
Beter gewoon Olie gebruiken, heeft hogere viscositeit dan water.
Water is wel goed om je kleppen te reinigen, maar daar kom je wel achter als het je spruitstuk ingaat!

Probeer anders eerst eens cilinder 3 en 4 op elkaar te synchroniseren en dan 1 en 2 op elkaar. Daarna kun je ze allemaal aansluiten en op elkaar afstellen.

Succes.
 
ik denk dat ik goed geluk heb gehad. De nippels zaten nog op de uitlaten, dus druk opbouwen kon hij denk ik niet veel. De motor draait toch nog. Ik heb het dan maar eens met olie geprobeerd en 1met 2 en 3 met 4. Alleen het probleem is, olie is niet zo vloeibaar als water, dus of ik had geen olie of teveel in de leiding. Vervolgens een halve middenweg genomen. wat olie erin met luchtbellen. Tijdens de synchronisatie heb ik naar de bellen gekeken of deze naar boven/beneden of zoals het zou moeten zijn, stil bleven staan. Zo 1 en 2, 3 en 4 en dan 2 en 3 gedaan. 1 keer goed verschoten nadat een vlam uit de carbu kwam :). Is dit normaal ? Voor de rest heb ik toch het gevoel dat hij vlotter rijdt weer.
 
Kan je geen dempertjes tussen die slangen maken? In de zin van, aquariumkraantje er tussen, of een stukje massief rond in de slang duwen met in de lengte een gaatje van een halve millimeter.
 
knijpen die slangen. en je kunt er gaan 4 stellen 3 maar 1 is vast daar gerel je de andere 3 op af. en welke nippels zaten op de uitlaten daar zit toch niks .

Als de een verandert, verandert de rest ook een beetje.

In plaats van die slang te knijpen kan je ook de stand opschrijven, of een streep op de balk zetten. Dan zie je dat vanzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan