Gat boren door remschijf

p_vervoort

Die hard MF'er
14 feb 2013
276
59
Eindhoven
Ik heb voor de verzekering een ART4 slot nodig, dit mag ook een schijfremslot zijn.
Ik wil dus een schijfremslot (geen zin om met zware ketting te lopen zeulen).

Nu heb ik een HONDA CB 400 en deze heeft schijven zonder gaten !!!
Kan ik nu gewoon met een ijzerboor hierin 1 gat boren ??
Of is dit nadelig voor het remmen ???

MvG

Peter :o
 
Gat boren in een schijfrem = onbalans creeren = trillingen |(

Er zijn vast passende after market schijven die al geventileerd zijn / voorzien zijn van gaten

|(

als je een stukje omhoog gaat of een pagina terug zelfs :P zul je zien dat ik al een opmerking hier over maakte.
die onbalans kan er gewoon "uitgebalanceerd" worden door hem na het boren opnieuw aan de dealer te geven voor uitbalanceren. de schijf blijft immers zitten
 
Gewoon een rechte lijn midden over het reeds geboorde gat en het midden van de schijf trekken?
En dan vanaf de buitenrand van de schijf het midden van het reeds geboorde gat meten en die afstand aftekenen aan de andere kant?
Moet lukken toch?
 
Ik heb toen die gaatjes voor het eerst werden toegepast op nieuwe motoren, zelf ook veelvuldig schijven geboord. In diverse patronen, en nog nooit enige vorm van onbalans ervaren. Het boren op zich was een hels karwei, maar met de juiste boren, HsCo Cobalt rijkelijk voorzien van het juiste boorolie/koelmiddel, het juiste toerental van de kolomboor, en het nodige geduld ging dat prima !
 
En dit dan? wat vinden de experts er van? :P

full


Verbouw RD350 31K tot Kenny R. replica (hoop ik)
 
Ik heb voor de verzekering een ART4 slot nodig, dit mag ook een schijfremslot zijn.
Ik wil dus een schijfremslot (geen zin om met zware ketting te lopen zeulen).

Nu heb ik een HONDA CB 400 en deze heeft schijven zonder gaten !!!
Kan ik nu gewoon met een ijzerboor hierin 1 gat boren ??
Of is dit nadelig voor het remmen ???

MvG

Peter :o

Kun je geen slot kopen wat OM je schijf past heb ik ook.
Mijn gaten waren te klein maar het beugeltje paste wel om de schijf dus misschien werkt dit ook bij jou *O*
 
Het enige waar ik mee blijf zitten is de volgende vraag:
Waarom zou je van de verzekering voor een honda cb400 van waarschijnlijk meer dan 25 jaar oud in vredesnaam een art4 slot moeten hebben? :?
Ding is hooguit 3.000 euro waard denk ik zo dus wrm zulke hoge eisen aan een slot voor deze motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan