M'n Goldwing beschadigd door slecht wegdek

Redmac

Rookie
18 apr 2013
25
0
Afgelopen week door Frankrijk en Wallonië gereden. Snelweg nota bene. Zulke gaten in het wegdek dat het me verbaasd dat m'n wielen nog rond zijn.

Op de terugweg dook er onder de auto voor me zo een groot gat op dat het met geen mogelijkheid meer te ontwijken was. Ik ging er vol doorheen.

Ik heb een GL1500 en daar zit nogal wat plastiek aan. Zowel de zijkap als m'n afdekplaat van m'n slot zijn gebroken op van die gaten waar het rubber in zit. Daar waar je ze mee vast klikt.

Weet iemand of je die klikpunten kan repareren? Lijmen, aaneen smelten of anders? In ieder geval iets dat sterk genoeg is.

Alle ideeën zijn welkom.
 
Daar weet ik wel een oplossing voor!

bison%20kombi%20power.jpg


De gsx van mijn vriendin had het ook, 1 kapje waar alle nokjes van af waren.
Imbusboutjes die de goede lengte/dikte zijn opsnorren, zooitje kombipower aanmaken, kapje iets opruwen op de plek waar het spul moet komen, en dan de imbusboutjes op de juiste plek op de kap zetten.
Dan die kombipower er om heen smeren ( is dik genoeg om het boutje te laten staan ) en een nachtje laten drogen..

Als een HUIS! 8-)

293688_311043568912512_1713920722_n.jpg


305294_311043642245838_1223122881_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey bas goeie tip voor de ontbrekend nok heb ik namelijk ook :)
Daar weet ik wel een oplossing voor!

[afbeelding]

De gsx van mijn vriendin had het ook, 1 kapje waar alle nokjes van af waren.
Imbusboutjes die de goede lengte/dikte zijn opsnorren, zooitje kombipower aanmaken, kapje iets opruwen op de plek waar het spul moet komen, en dan de imbusboutjes op de juiste plek op de kap zetten.
Dan die kombipower er om heen smeren ( is dik genoeg om het boutje te laten staan ) en een nachtje laten drogen..

Als een HUIS! 8-)

[afbeelding]

[afbeelding]
 
Ik zou het een en ander repareren met PVC lijm. Deze lijm verlijmt ook ABS (check opschrift potje), waar je kuip waarschijnlijk van is gemaakt, en smelt als het ware de delen aan elkaar. Dit geeft een zeer sterke verbinding.

Uiteraard moet je dan wel ergens ABS donor materiaal vandaan halen. Lego schijnt van ABS te zijn en anders kun je het ook gewoon bij de Hornbach kopen. Aja jippie jippie jeeeee...
 
Ik zou het een en ander repareren met PVC lijm. Deze lijm verlijmt ook ABS (check opschrift potje), waar je kuip waarschijnlijk van is gemaakt, en smelt als het ware de delen aan elkaar. Dit geeft een zeer sterke verbinding.

Uiteraard moet je dan wel ergens ABS donor materiaal vandaan halen. Lego schijnt van ABS te zijn en anders kun je het ook gewoon bij de Hornbach kopen. Aja jippie jippie jeeeee...

De meeste PVC lijm is niet geschikt voor het verlijmen van ABS materiaal hoor, het blijft wel plakken, maar echt heel stevig blijft het niet zitten...
 
ABS plastic kun je toch repareren met MEK? Dat spul laat beide kanten van het ABS plastic week worden en je plakt het zo aan elkaar met wat donor-ABS :)

How-to: ABS Kuipreparatie met MEK. (methylethylketon)

Ik zou het weer teveel gedoe vinden om donor-ABS te vinden. Gewoon dat bison spul mengen, en plakken. Makkelijker kan niet :P Je bent uiteindelijk toch aan het pielen met iets wat je van buiten niet ziet (alleen lullig voor de volgende koper, maargoed).

Thanks BolletjeBas, ik ga deze tip gebruiken om mijn achterkap te fixen :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan