Afstelling Pro-Oiler

Jarco-40

MF'er
19 dec 2011
40
0
Schipluiden
Hallo,

Ik heb nu enige tijd een Pro-oiler op mijn Yamaha Fazer 600 zitten. Rij op Tabel 17 Stap 4 op dit moment. Dit is 1 stapje boven de aangeraden instelling. Hij is gevuld met gewone 10W40 Motorolie, Eerst een tijdje gewone met kettingspray gereden maar dan kreeg je op gegeven moment een grijze vuile waas op de rolletjes,

Met de pro-oiler hoort de ketting beter schoon te blijven en dat doet deze ook wel maar misschien wel iets te schoon, Namelijk de rolletjes uit de ketting blijven mooi mat grijs en als je vinger er over heen haalt zit er ook wel klein beetje olie aan je vinger, Verder zit er tussen de schakels netjes olie.

Dus mijn vraag nu is of de afstelling goed is of dat deze misschien wel iets te zuinig staat

2013-05-18172047_zps28b5acb2.jpg
full
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf zegt dat er op de ketting en tussen de schakels olie is, dan is staat hij zeker niet te zuinig.
Ik denk zelfs dat hij perfect afgesteld staat zoals jij het beschrijft.
Als je je zorgen maakt, probeer je toch efkes 1 stand hoger en kijk wat er gebeurt.
 
Ik rij met een scott-oiler op de ene en een selfmade op de andere motor (Offroad); ketting is altijd vettig en zwart (en het maakt niet uit welke olie ik er in doe).
 
Terug
Bovenaan Onderaan