Het Ducati Diavel topic

Als het weer meevalt misschien de rit wel waard!

12 mei --> PirelliDay Circuit Mettet
20 mei --> DucatiDay Circuit Spa

Just so you know! ;-)
 
Te klein? Dan ben je wel naar iets echt groot op zoek toch? In vergelijking met de VS700 die ik in je onderschrift zie staan is hij wat groter hoor. Niet als je hem met zo'n 1800 vergelijkt natuurlijk, groot verschil is dat je nog heel wat bochtenplezier hebt met zo'n diavel en dat bij de meeste choppers bij iets of wat bochtenwerk de bodemvrijheid een nadeel is (in mijn ogen)

Niet echt chopper, niet echt naked... helemaal mee akkoord, eindelijk eens iets anders hè! ;-)
 
Te klein? Dan ben je wel naar iets echt groot op zoek toch? In vergelijking met de VS700 die ik in je onderschrift zie staan is hij wat groter hoor. Niet als je hem met zo'n 1800 vergelijkt natuurlijk, groot verschil is dat je nog heel wat bochtenplezier hebt met zo'n diavel en dat bij de meeste choppers bij iets of wat bochtenwerk de bodemvrijheid een nadeel is (in mijn ogen)

Niet echt chopper, niet echt naked... helemaal mee akkoord, eindelijk eens iets anders hè! ;-)

En er zijn ook mensen die nu een 1800 rijden en serieus overstap op Diavel overwegen... Het is maar net wat je zoekt en waarom... Gewoon een kwestie van smaak en behoefte... Niet goed of fout... Zelf neig ik dus nu meer naar de Diavel... Een klasse appart :-)
 
Ik heb zaterdag tijdens de Desmoriding toer een rondje mogen rijden op de Strada. Hele mooie motor, die echt veel beter rijd dan ik had verwacht.

Kan alleen wel zeggen dat de zithouding inderdaad niet voor lange mensen geschikt is. Ik ben zelf 2 meter en de positie van de voetsteunen is echt te hoog dat het voor mij heel oncomfortabel is. Tijdens het ritje van een half uur had ik al last van mijn heupen.

Ik zou zelf eerder gaan voor een Multistrada 1200. Wel jammer want de Diavel is echt heel gaaf!

Groeten,

Imre
 
is ook heel wat over te lezen op het Diavel-forum... zijn er die een ander zadel plaatsen waardoor het ineens een stuk beter is... touring-zadel dacht ik. Zo zie je maar, groot zijn heeft ook zijn nadelen :-) alhoewel, als je voor de nieuwe Multistrada zou kiezen, zelf ook 2x op gereden en rijdt echt als een droom vind ik. Veel comfortabeler en sowieso voor de lange ritten heel wat meer mogelijkheden.... voorlopig kies ik voor mezelf nog even de fun boven het comfort :-p
20 mei --> Ducati Day op Spa Francorchamps... zullen er genoeg staan ;-)
 
goedeavond

ik heb een maand geleden een diavel gekocht
*O* *O* *O*

super blij mee rijd echt fantastisch
vrijdag kreeg ik mijn nieuwe demper binnen ,gelijk gemonteerd
geluid is echt super
full
 
goedeavond

ik heb een maand geleden een diavel gekocht
*O* *O* *O*

super blij mee rijd echt fantastisch
vrijdag kreeg ik mijn nieuwe demper binnen ,gelijk gemonteerd
geluid is echt super[afbeelding]


BVS, nice!!! Véél veilige en leuke kilometers !!!

Welke uitlaat is dat? Fresco? Ziet er goed uit!
En is dat het Touring windscherm?

Greetz
B
 
idd fresco maxi gp demper ik vind het knap dat je ziet welk merk het is want je ziet ze niet veel en geen touring maar een roadster windscherm is iets kleiner
BVS, nice!!! Véél veilige en leuke kilometers !!!

Welke uitlaat is dat? Fresco? Ziet er goed uit!
En is dat het Touring windscherm?

Greetz
B
 
weet er iemand waar ik een sleutel kan bestellen om mijn ketting aan te spannen.
en val blokken waar kan ik daar is best voor rond kijken.

alvast bedankt
 
Sorry , voor de wat late reactie, ben sinds gisteren nieuw op het motorforum.
en weet nu dus pas van het diavelforum af.
Ik ben dus ook in het bezit van een diavel, waar ik op zich heel tevreden over ben.
het is natuurlijk een geweldig brok techniek.
Maar ,ik heb helaas wel een paar probleempjes met de diavel
Met 5700km ben ik nu aan de 4de achterschokbreker toe.
Om onverklaarbare redenen begint de nieuwe gemonteerde schokbreker na ca 1000km lichte olie lekkage te vertonen, halverwege de demper, met verminderde wegligging tot gevolg.
Over de dealer en de service niets dan lof,tot nu toe is de schokbreker iedere keer onder garantie vervangen, maar het is toch een beetje vreemd dat zo,n robuust uitziende demper van SACHS (niet de eerste de beste, volgens mij) na zo,n korte periode, al olielekkage vertoont.
Ik kan er op internet niets over vinden, ben ik nu echt de enige met dit probleem ?
 
Heeft iemand hier valdoppen? En welke paddock stand gebruiken jullie om de ketting in te kunnen vetten?
 
@ 2D0 : Geen valdoppen en nog geen paddockstand, wel eentje bestellen binnenkort want het smeren en poetsen gaat dan zoveel makkelijker!!

@ BVS... ja hè!


Maar wel al heel wat kilometers bij op de teller...
Dolemieten gaan verkennen:
Bart Selis

& hier wat aan't rondtoeren met de Ducatisti Limburg ;-)

Greetz!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan