Hoofdremcilinder zuigt geen vloeistof aan

Gijs

MF veteraan
26 mrt 2012
2.205
0
Er zag DOT5.1 in mijn systeem, deze wou ik vervangen door Brembo LCF 600+ racevloeistof, nu heb ik dus het hele systeem afgelaten, potje leeg, cilinder leeg, banjo's los en 6 cilinders leeg geperst.
Nu de hoofdremcilinder gespoeld met remreiniger en deze kwam er onder bij de banjo's uit.
Na alles te hebben laten drogen reservoir gevuld met nieuwe vloeistof.
Wil ik het systeem gaan vullen en druk in de remhoofdcilinder in komt deze niet terug naar buiten.
Even de banjo er af, om te ontluchten dacht ik, geen effect, daarna terug geduwd met een schroeven draaier.
Daarna beetje met de hand geduwd, komt hij gewoon terug. Daarna weer met hendel weer blijft hij hangen. Wat liggen pielen en nu doet hij het gewoon weer goed.
Maar nu wil ik het systeem gaan vullen en zuigt hij geen vloeistof uit het reservoir, er komen ook geen bubbels omhoog als ik pomp.
Nu heb ik dat ook al los gehad en ook even doorgeblazen, het aanzuig gat en het kleine retour gaatje zijn dus open maar toch zuigt hij niets aan.
Betreft een Nissin pomp op en YZF 750 R
 
Remsysteem (werking remblokken op remschijf).

Je hebt ze gewoon verkeerd begrepen.
Dat zou kunnen.

PS: Van het racevloeistof ga je niet harder remmen, gaan ze niet langer mee of wat dan ook. Het zou zomaar kunnen dat je hele werking nu slechter is dan met het vloeistof hiervoor door je eigen toedoen.
Laat het nakijken bij de garage.
De feiten die je op noemt zijn bij mij bekend.
Wat je suggereert zou idd kunnen maar dat is niet de bedoeling als ik er aan begin.
Neem de rempomp dinsdag mee naar de garage. Ik hoor wel wat er overleden is.
 
€22,50 voor een revisie set, alles nieuw behalve het huis.
Valt het toch nog mee :)
Bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid remreiniger is geen rubberbijtend middel. Het tast niks aan het is een krachtige ont vetter. Maar je hoef je systeem toch door te spoelen met remreiniger is een beetje overbodig. Ik denk dat het pompen van de remreiniger hem fataal is geworden aangezien remvloeistof vrij dik is en remreiniger net zo dun als water is heb je waarschijnlijk de cupjes van de hoofdremcilinder beschadigd waardoor deze met pompen een inwendige lekkage vertoont en dus de makkelijkste weg kiest en dat is door een gescheurd of beschadigd cupje .

Gr Erwin
 
Jij hebt helemaal gelijk :?

Dat zeg ik niet.
Maar zoals hier al vaker gezegd en bewezen is: remmenreiniger vreet geen rubber. Of gebruik jij afgedankte remmenreiniger uit de USSR die het rubber wel instant aantast?

Ik denk dat er nog ergens lucht in het systeem zit, ik heb vaker zulke symptomen meegemaakt.
Goed ontluchten op de goedkope manier is some een bitch...
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid remreiniger is geen rubberbijtend middel. Het tast niks aan het is een krachtige ont vetter. Maar je hoef je systeem toch door te spoelen met remreiniger is een beetje overbodig. Ik denk dat het pompen van de remreiniger hem fataal is geworden aangezien remvloeistof vrij dik is en remreiniger net zo dun als water is heb je waarschijnlijk de cupjes van de hoofdremcilinder beschadigd waardoor deze met pompen een inwendige lekkage vertoont en dus de makkelijkste weg kiest en dat is door een gescheurd of beschadigd cupje .

Gr Erwin

Dit klopt. Toen we hem open maakte zat er een flink stukje afgebroken rubber op de plunjer.
 
Dat zeg ik niet.
Maar zoals hier al vaker gezegd en bewezen is: remmenreiniger vreet geen rubber. Of gebruik jij afgedankte remmenreiniger uit de USSR die het rubber wel instant aantast?

Ik denk dat er nog ergens lucht in het systeem zit, ik heb vaker zulke symptomen meegemaakt.
Goed ontluchten op de goedkope manier is some een bitch...
Waar is dat bewezen?
En bij welk rubber?
Er is rubber dat oliebestendig is dat absoluut niet tegen dot 4 kan.
Er is rubber dat absoluut niet tegen olie kan maar wel tegen dot 4 e.d.
Oliebestendige ringen zullen weinig last hebben van remmenreiniger maar de ringen die die in je rem zitten gaan weldegelijk kapot.
 
Er zag DOT5.1 in mijn systeem, deze wou ik vervangen door Brembo LCF 600+ racevloeistof, nu heb ik dus het hele systeem afgelaten, potje leeg, cilinder leeg, banjo's los en 6 cilinders leeg geperst.
Nu de hoofdremcilinder gespoeld met remreiniger en deze kwam er onder bij de banjo's uit.
Na alles te hebben laten drogen reservoir gevuld met nieuwe vloeistof.
Wil ik het systeem gaan vullen en druk in de remhoofdcilinder in komt deze niet terug naar buiten.
Even de banjo er af, om te ontluchten dacht ik, geen effect, daarna terug geduwd met een schroeven draaier.
Daarna beetje met de hand geduwd, komt hij gewoon terug. Daarna weer met hendel weer blijft hij hangen. Wat liggen pielen en nu doet hij het gewoon weer goed.
Maar nu wil ik het systeem gaan vullen en zuigt hij geen vloeistof uit het reservoir, er komen ook geen bubbels omhoog als ik pomp.
Nu heb ik dat ook al los gehad en ook even doorgeblazen, het aanzuig gat en het kleine retour gaatje zijn dus open maar toch zuigt hij niets aan.
Betreft een Nissin pomp op en YZF 750 R

Ten eerste:
In een YZF 750R hoort gewoon Dot4 remvloeistof, geen 5.1, geen andere shit.

Ten Tweede:
Remmenreiniger is om de mechanische delen van de rem te reinigen, niet het hydraulische gedeelte...

Ten derde:
Weet je wel waar je mee bezig bent? Je speelt met je leven man.....
Door de remmenreiniger zijn gegarandeerd de rubberen delen van je remsysteem vernield. Die zou ik eerst eens controleren / vervangen.lezen is ook een kunst.... :$

Daarna kun je vullen zoals het hoort:
Koop een fatsoenlijk ontluchtingsset, hou daarmee de boel op vacuüm en probeer het reservoir gevuld te houden terwijl je de boel vult/ontlucht.
Idealiter doe je dit niet alleen, maar met zijn tweeën.
 
Laatst bewerkt:
remmenreiniger laat rubbere keringen/ringen opzwellen, persoonlijk zou ik dat spul dus niet in de hoofdremcilinder spuiten.
Spoelen met remvloeistof moet voldoende zijn
 
Remmenreiniger gebruik ik voor twee dingen:

* Metalen delen schoon en vetvrij maken.
* Siliconenlaag van nieuwe banden af halen.

Remmenreiniger lost siliconen op. En waar zijn die 'rubbertjes' van gemaakt? Juist ja, siliconen. En rubber.

Whahah :') rij die waslaag er gewoon af man, is beter voor je bandjes
Of vind je dat eng?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan