Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Bij het opruimen kwam ik nog een oude CDI tegen van m'n oude welvertrouwde CB500 uit '96.
Deze heb ik toen vervangen omdat er geen signaal meer uitging voor de toerenteller.
De CDI is ook ietwat beschadigd, maar werkte nog perfect.
Heeft iemand van jullie nog interesse?
Gratis dus..
 
Misschien een beetje een luie vraag maarehhh weet iemand hier met velgstriping welke breedte er maximaal op de velgrand past? Gaat 7mm passen?
 
Misschien een beetje een luie vraag maarehhh weet iemand hier met velgstriping welke breedte er maximaal op de velgrand past? Gaat 7mm passen?

Ik heb er 5 op zitten 7 gaat wel passen maar weet niet of het mooi word.
vin het zelf wel mooi dat er om het velg lint nog velg zichtbaar is.

:W
 
Ik weet niet hoe breed de mijne is, maar het geeft wel een mooi subtiel rood streepje op mijn velg.
p8200312.jpg
 
Nou het resultaat is er, het is geen subtiel streepje geworden maar een nogal opvallend streepje.



Samen met een zwarte koplamp. Geeft de CB toch een behoorlijk ander uiterlijk. Ik ben er best wel blij mee.
 
Hoi luitjes, ik ben mijn schuur aan het opruimen en kwam nog een Nissin remklauw met goede blokjes tegen die ik als reserve had bij onze CB500.
Als iemand er nog iets mee kan doen stuur ik hem voor 10 euro op.

001%20remklauw.jpg


002%20remklauw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeer goedkoop! Ik heb Brembo, maar met een andere banjo bout kan het aangesloten worden. (Brembo en Nissin hebben andere schroefdraden.)
Ik raad het iedereen aan! :Y
Bij het opruimen kwam ik nog een oude CDI tegen van m'n oude welvertrouwde CB500 uit '96.
Deze heb ik toen vervangen omdat er geen signaal meer uitging voor de toerenteller.
De CDI is ook ietwat beschadigd, maar werkte nog perfect.
Heeft iemand van jullie nog interesse?
Gratis dus..
Ja, als niemand het wil, dan wil ik het wel. Maar ik weet niet wanneer ik weer in de buurt zit.






Ik denk mijn achterrem loopt een beetje aan. Dus ik ga straks een keer die maar ook reviseren. De voorrem is al gebeurd toen ik de motor kocht.
 
Om deze remklauw met vrijwel nieuwe remblokjes te kopen voor 10€, raad ik aan.
Dit als reserve is heel handig. Even vervangen duurt een uurtje. In plaats van helemaal reviseren. Dat scheelt als je je motor gebruikt als woon werk verkeer.



Verder, persoonlijk maakt mij weinig uit of het Nissin of Brembo is. Ik heb ze allebei gereviseerd. Brembo heeft kwalitatief beter afwerking van de remcilinders, er zit een zwart geioniseerd laagje op. Bij Nissin (van de jaren 90) zijn ze verchroomd of zo, dus al je daarmee in de pekel rijd krijg je eerder pitjes en oxidatie. (maar dan heb ik over jaren en 50.000+ km)

Maar dus let wel dat als je Brembo door Nissin, of andersom vervangt, de banjo bout moet je bij de bijpassend remklauw zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld een reserve, gelijk doen! Nieuwe blokjes zijn al een veelvoud in de winkel, dus kopen dat ding!


Ben met mijn CB ook weer wat verder inmiddels, heb er een nieuwe kettingset opgezet (12-46), nieuwe koppelingsplaten en een wheeliebar (moet alleen het achterlicht nog een stukje opschuiven)
file.php


En het blok is maar eens vastgezet.... de twee achterste ophangpunten zaten los, de voorste was het draadeind maar gewoon compleet van afgebroken.... nu moet 't een stuk beter rijden.
 
heeft er iemand nog een setje (of desnoods 1) vorkpoten liggen zonder schade/pitting in het chroom..? :+
 
heeft er iemand nog een setje (of desnoods 1) vorkpoten liggen zonder schade/pitting in het chroom..? :+

Ja ik, 1200,- en ze zijn van jou. :+


Ben bang dat je niet heel veel succes zal hebben royal was een paar weken gelden ook al iemand die er naar op zoek was.
Maar zal even kijken wat ik bij sloperijen kan vinden.
Heb er 2 gevonden die een linker poot hebben liggen, maar volgens mij was de rechter keering lek toch??
 
Laatst bewerkt:
Het remklauwtje is vandaag opgehaald door supersjef ... hoop dat ie het droog heeft gehouden want het valt hier nu in bakken uit de lucht !
 
Heb t droog gehouden hoor :) Nogmaals hartstikke bedankt!
Direct maar eraan begonnen, ben alleen achter 2 dingen gekomen:
1: Het vervangen van remblokjes is niet zo snel gedaan als je Haynes handboek je laat geloven, nondeju wat een rotwerk, alles zat echt muur en muurvast.

2: Ik heb dringend een nieuwe remschijf nodig. Een beetje lomp dat ik t niet eerder heb gezien, maar ik zit al onder de 4mm minimum dikte van m'n schijf. Dus maar eens gaan zoeken naar een redelijk 2e hands exemplaar ofzo. Een nieuwe laat m'n budget even niet toe denk ik :-|
 
Als ik me niet kosten ze nieuw een appel en een ei op de Chinese Ebay, iets van 3 tientjes verzonden ofzo :Y

Heb allicht ook nog wel een gebruikte liggen, weet alleen nog niet of het een goede gebruikte is. In dezelfde prijsklasse (35 euro verzonden).

Ik zou persoonlijk gewoon een nieuwe scoren op Ebay, maar sommige mensen geloven oprecht dat die dingen zullen exploderen dus... :+
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :W

das lang geleden dat ik me hier heb gemeld :$
ben een beetje aan het kijken momenteel naar een goedkoop stuntertje die ik kan gebruiken als oefen fietsje voor wheelies etc.
maar zag een filmpje van lemmy dat hij dat heel simpel met een cbtje doet.. :+
dus misschien maar weer eens kijken naar zo'n fietsje voor weinig :D
 
Er is een sloper in de buurt. Ik zag op marktplaats een paar CB500jes voor 500€
Het remklauwtje is vandaag opgehaald door supersjef ... hoop dat ie het droog heeft gehouden want het valt hier nu in bakken uit de lucht !
Mooi, anders had ik het zelf gekocht. :P
Eh, hier schijnt de zon in Delft.
Heb t droog gehouden hoor :) Nogmaals hartstikke bedankt!
Direct maar eraan begonnen, ben alleen achter 2 dingen gekomen:
1: Het vervangen van remblokjes is niet zo snel gedaan als je Haynes handboek je laat geloven, nondeju wat een rotwerk, alles zat echt muur en muurvast.

2: Ik heb dringend een nieuwe remschijf nodig. Een beetje lomp dat ik t niet eerder heb gezien, maar ik zit al onder de 4mm minimum dikte van m'n schijf. Dus maar eens gaan zoeken naar een redelijk 2e hands exemplaar ofzo. Een nieuwe laat m'n budget even niet toe denk ik :-|
Ik heb mijn nieuwe originele Honda remschijf van David Silver spares - CB500 parts.
 
Laatst bewerkt:
Als ik me niet kosten ze nieuw een appel en een ei op de Chinese Ebay, iets van 3 tientjes verzonden ofzo :Y

Heb allicht ook nog wel een gebruikte liggen, weet alleen nog niet of het een goede gebruikte is. In dezelfde prijsklasse (35 euro verzonden).

Ik zou persoonlijk gewoon een nieuwe scoren op Ebay, maar sommige mensen geloven oprecht dat die dingen zullen exploderen dus... :+

Kan op ebay niet veel soeps vinden dat veel goedkoper is dan wanneer ik hier iets bestel.
Genoeg goedkope achterremschijven dat wel :P

Als die schijf van jou nog in redelijke staat is dan ben ik zeker geïnteresseerd! :)
 
Kan op ebay niet veel soeps vinden dat veel goedkoper is dan wanneer ik hier iets bestel.
Genoeg goedkope achterremschijven dat wel :P

Als die schijf van jou nog in redelijke staat is dan ben ik zeker geïnteresseerd! :)

Hmm ik kan ze zo ook niet zo gauw vinden, ik heb mijn schijf helaas nog bij een maat in DL liggen. Als het meezit heb ik 'm deze week (maar zeker weet ik dat niet).

Dit is alle info wat ik er nu van heb, van een afstand ziet het er goed uit :+

full
 
Laatst bewerkt:
Heb t droog gehouden hoor :) Nogmaals hartstikke bedankt!
Direct maar eraan begonnen, ben alleen achter 2 dingen gekomen:
1: Het vervangen van remblokjes is niet zo snel gedaan als je Haynes handboek je laat geloven, nondeju wat een rotwerk, alles zat echt muur en muurvast.

2: Ik heb dringend een nieuwe remschijf nodig. Een beetje lomp dat ik t niet eerder heb gezien, maar ik zit al onder de 4mm minimum dikte van m'n schijf. Dus maar eens gaan zoeken naar een redelijk 2e hands exemplaar ofzo. Een nieuwe laat m'n budget even niet toe denk ik :-|
Bij mij waren ze er op 10 secondjes uit? xD
Clipje lostrekken, boutje eruit tikken, remblokjes komen zo los, remzuigertjes terugduwen, nieuwe remblokjes erin en klaar.
Heb dan ook maar ineens de remvloeistof ververst. Wereld van verschil.
 
Dat is met de Brembo's, ik heb Nissin's en daar is het pinnetje er een met schroefdraad en een borg schroef die alletwee vaster zaten dan Excelibur in de rots.
Gelukkig verrichten een paar uurtjes soppen in de WD40 en een slagschroevendraaier wonderen :')
De blokjes zitten er nu op en het remt al stukken beter, nu nog snel een remschijf regelen.
 
Dat is met de Brembo's, ik heb Nissin's en daar is het pinnetje er een met schroefdraad en een borg schroef die alletwee vaster zaten dan Excelibur in de rots.
Gelukkig verrichten een paar uurtjes soppen in de WD40 en een slagschroevendraaier wonderen :')
De blokjes zitten er nu op en het remt al stukken beter, nu nog snel een remschijf regelen.

De boegschroef kan je er wel uitlaten heb ik bij mijn motorblok gedaan klote dingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan