Zonder problemen PCIII verwijderen?

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Ik ben bezig met de verkoop van mijn motor waar een PCIII aanhangt..

De Powercommander kan ik ook op mijn volgende motor gebruiken en qua verkoopprijs zal die weinig invloed hebben, dus ik zit eraan te denken om hem er tussenuit te halen. Het gaat om een Z750 die dus met een PCIII afgestelt is op een K&N filter en Mivv demper..

Zou het veel kwaad kunnen als ik die Powercommander eruit trek of zal het wel meevallen..
Het is ook weer niet de bedoeling dat het blok bij de volgende eigenaar opeens in de soep loopt, vandaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan zal die daarna op de testbank moeten om te concluderen of de air/fuel ratio nog in orde is.

Mocht je dit niet willen doen, zal je waarschijnlijk de K&N filter er uit moeten halen en de orginele luchtfilter terugplaatsen.
Echter dan heb je nog geen zekerheid. Je kan de keuze ook aan de koper overlaten. Volgens mij rijden er genoeg motoren rond waar de uitlaat van gewijzigd is zonder luchtfilter.
 
Als je een ori luchtfilter hebt liggen zou ik het gewoon uitproberen :Y

ff filter wisselen, en PCIII afkoppelen, je merkt gauw genoeg of die nog 'prima' rijd of echt brak en gaar door de afstelling.

Ken die prijzen niet zo van die PC's maar volgens mij is het zeker het proberen waard.
Zeker als je hem kan gebruiken op een Z1000
 
Keertje van Ruud Frederiks vernomen dat het voornamelijk bij circuitbakken / R6'jes zoals hij het noemde enigzins kan schelen. Lopen dan wat arm bovenin..
Bij gewoon toer(motor)en scheelt het normaliter niet zo snel veel.
Maar meten is weten he. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan