Ducati Hyperstrada

ben 2 weken geleden een dagje met de hyperstrada op pad geweest, nat en koud en sneeuw en pekel onderweg, dus niet heel hard liggen gassen maar toch mooi 500km gedaan.

onderin trekt hij niet zo hard maar rij zelf met een multi 1000 dus wellicht wat verwend qua power onderin. 1 maal op toeren gaat hij wel lekker van zijn plaats.
in de sport stand is de gas controle heel gevoelig. Kon er op de snelweg niet mee rijden, erg aan-uit effect, in de touring stand ging alles nog het lekkerst.

Je zit inderdaad erg naar voor, maar dat vind ik wel lekker. In droge omstandigheden denk ik wel dat je, net als met de hypermotard, al heel snel de hooligan gaat uithangen. je hebt toch continue het gevoel dat je met een brommer onderweg bent maar dan wel mooi met 100 pk op zak...
alle bedieningen zijn wel heel licht, rijdt eigenlijk heel makkelijk maar hierdoor mis ik toch ook wat, kan dat alleen niet goed onder woorden brengen, ik had het gevoel dat ik niet zo betrokken was bij wat er gebeurde maar misschien is 500km daar dan ook weer niet lang genoeg voor.

al bij al een leuke fiets die denk ik precies doet wat ducati er van verwacht binnen hun gamma.

Veel plezier ermee!!! Denk dat ie breder inzetbaar is dan de monster.
 
Vandaag mijn nieuwe Hyperstrda opgehaald. Wat een verschil met mijn Monster M1100. Deze rijdt echt wel veel comfortabeler en alles is veel lichter te bedienen. Echt een aanrader. Na 50 km kan al zeggen dat ik de juiste beslissing heb genomen!!
[afbeelding]
Ja in wit is ie erg mooi!
 
Dit weekend tripjes gedaan (350km). Met een volle tank en redelijk doorgereden 230km gedaan. Hoe meer km's, hoe groter de smile!!

Vastgesteld tijdens een ritje in een leeg industriepark: motor rijdt best in touringmodus want in sport heb je te veel on-off reacties en dat is niet zo plezant voor de passagier.
Ook heb ik enkele keren een lawaai gehoord aan de voorvork tijdens het hard ( volgens de passagier heel hard) remmen. Bij zijn eerste controle toch even informeren of dit normaal is (volgens de mensen van motorfreaks.nl wel) en desnoods straffere veren of eerst dikkere olie? Rij blijkbaar ook nog op 100 pk rond i.p.v. 110 pk omdat de Belgische fietsen via Frankrijk komen voor de taksen. Dus ben benieuwd of dit iets meer trekkracht onderin gaat geven. Wat went snelheid toch rap ;)



full
 
Touring rijd het beste is ook mijn mening na een korte rij impressie. Helaas te slecht weer om de bochten echt snel te nemen. Maar jongens wat een fun machine.
full
 
Nog aan het twijvelen, aan de ene kant wil ik erg graag een KTM 690 SMC aanschaffen, vind het een stoerder merk en je kan veel powerparts ervoor krijgen. Ook kan je met de SMC wat makkelijker een keertje een offroad weggetje pakken.

Aan de andere kant heeft de KTM een slechte gasreactie (aan/uit) en ben ik niet zo'n fan van het hoge olie verbruik wat je bij elke 690 leest.

Nu was mijn oog gevallen op de nieuwe Hypermotard en vind ik de SP echt heel mooi maar vind ik de meerprijs van 4000,- euro wel erg hoog voor alleen betere vering en lichtere velgen. Of heeft de gewone geen tractioncontrol? Dit kan ik namelijk niet echt terug vinden op de Ducati site. In elk geval kan je voor die 4000 euro ook een SP kappenset kopen, race uitlaat etc etc en ook nog geld overhouden.
 
Nog aan het twijvelen, aan de ene kant wil ik erg graag een KTM 690 SMC aanschaffen, vind het een stoerder merk en je kan veel powerparts ervoor krijgen. Ook kan je met de SMC wat makkelijker een keertje een offroad weggetje pakken.

Aan de andere kant heeft de KTM een slechte gasreactie (aan/uit) en ben ik niet zo'n fan van het hoge olie verbruik wat je bij elke 690 leest.

Nu was mijn oog gevallen op de nieuwe Hypermotard en vind ik de SP echt heel mooi maar vind ik de meerprijs van 4000,- euro wel erg hoog voor alleen betere vering en lichtere velgen. Of heeft de gewone geen tractioncontrol? Dit kan ik namelijk niet echt terug vinden op de Ducati site. In elk geval kan je voor die 4000 euro ook een SP kappenset kopen, race uitlaat etc etc en ook nog geld overhouden.
ik zie persoonlijk ook geen 4 ruggen meerwaarde, voor dat geld koop je mooie vering aftermarket, en tsja tractioncontrol heb je met 110 pk ook niet erg nodig lijkt me...
 
ik zie persoonlijk ook geen 4 ruggen meerwaarde, voor dat geld koop je mooie vering aftermarket, en tsja tractioncontrol heb je met 110 pk ook niet erg nodig lijkt me...


Nochtans heeft dat middelste lampje al enkele keren flink geflikkerd :+
Tractiecontrole is standaard en kan in elke mapping in 8 standen ingesteld of uitgeschakeld worden. Eigenlijk is dit een hypermotard met een 2cm hoger stuur en een comfortabeler zadel!

Misschien ga ik wel de veren of de olie laten veranderen in de voorvork want die is niet instelbaar en duikt iets te veel tijdens hard remmen. Voor de rest meeeeeeeer als tevreden, geen opmerkingen en een dikke aanrader voor wie een combinatie zoekt tussen een sportief ritje en het af en toe meenemen van een passagier.
 
Laatst bewerkt:
Nochtans heeft dat middelste lampje al enkele keren flink geflikkerd :+
Tractiecontrole is standaard en kan in elke mapping in 8 standen ingesteld of uitgeschakeld worden. Eigenlijk is dit een hypermotard met een 2cm hoger stuur en een comfortabeler zadel!

Misschien ga ik wel de veren of de olie laten veranderen in de voorvork want die is niet instelbaar en duikt iets te veel tijdens hard remmen. Voor de rest meeeeeeeer als tevreden, geen opmerkingen en een dikke aanrader voor wie een combinatie zoekt tussen een sportief ritje en het af en toe meenemen van een passagier.
vind de zit bij een normale hyper beter, die dwingt je namelijk minder in een bepaalde stand...Ik zou er wel de hogere ruit en de koffers op zetten
 
Vandaag een proefrit gemaakt tijdens de Ducati demo dagen in Assen, kon helaas de traction control niet uitkrijgen (hoe moet dat?) maar toch hier en daar een geforceerde wheelie kunnen doen. Ik denk dat het zonder traction control een hele vette motor is! Loopt wel ongelovelijk hard trouwens!
 
Moet je manueel doen ik het menu. Te ingewikkeld om het in 3 woorden uit te leggen ;)
Hoe meer ik er mee rij hoe langer ik er wil mee rijden. Betrap er mezelf op dat ik steeds ommetje maak in plaats van de normale weg naar huis.

Ben geen racepiloot maar deze geeft je het gevoel dat hij beter aanvoelt als je er sneller meer rijdt!
 
Moet je manueel doen ik het menu. Te ingewikkeld om het in 3 woorden uit te leggen ;)
Hoe meer ik er mee rij hoe langer ik er wil mee rijden. Betrap er mezelf op dat ik steeds ommetje maak in plaats van de normale weg naar huis.

Ben geen racepiloot maar deze geeft je het gevoel dat hij beter aanvoelt als je er sneller meer rijdt!
Als je op Enduro gaat is DTC uitgeschakeld. (toch?)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Donderdag mag ik mijn Hyperstrada ophalen bij Startwin in Loenen.
Kan niet meer wachten maar er zit niet anders op.

Tijdens de proefrit had ik de zelfde ervaring als Geertf60, niet willen stoppen met rijden en ieder excuus zoeken om nog een rondje te willen rijden.

Op Hyperstrada.com en in allerlei testen heb ik gezien dat de rem en schakelpedalen vrij snel met de grond in aanraking komt. Heeft iemand dit ook al gehad en zo ja of zo nee, hoe is dit in vergelijking met het slijten van het loopvlak van de band. Ik bedoel, hoever kun je gaan voordat het rem of schakel pedaal de grond raakt.

Zoals al gezegd, kom maar op met de Hyperstrada....

Groeten.
 
Handig hé zo 2 forums ;) (gkmapv on hyperstrada.com) voor info over een nieuwe fiets. Heb nog niks tegen de grond gehoord. Misschien ben ik niet zo een echte Rossi maar de rijsporen staan momenteel toch tot op 1cm van de rand van het loopvlak. Dus ik denk dat je redelijk ver kan gaan tenzij je voor de "buitenboord"stijl zou kiezen natuurlijk.

Ik koester mijn motoren te graag om fratsen als wheelies, stoppies en dergelijke uit te halen. Voor mij is een motor pure ontspanning en een adrinalinespuit. Ik vind dit knap dat mensen dit kunnen en doen maar in een hobby moet ik plezier hebben en geen kosten. Of word ik oud?

Zeker fotootje plaatsen van je nieuwe strada! Alvast veel plezier en hopelijk wordt het ooit nog eens zomer dit jaar :(
 
Laatst bewerkt:
Handig hé zo 2 forums ;) (gkmapv on hyperstrada.com) voor info over een nieuwe fiets. Heb nog niks tegen de grond gehoord. Misschien ben ik niet zo een echte Rossi maar de rijsporen staan momenteel toch tot op 1cm van de rand van het loopvlak. Dus ik denk dat je redelijk ver kan gaan tenzij je voor de "buitenboord"stijl zou kiezen natuurlijk.

Ik koester mijn motoren te graag om fratsen als wheelies, stoppies en dergelijke uit te halen. Voor mij is een motor pure ontspanning en een adrinalinespuit. Ik vind dit knap dat mensen dit kunnen en doen maar in een hobby moet ik plezier hebben en geen kosten. Of word ik oud?

Zeker fotootje plaatsen van je nieuwe strada! Alvast veel plezier en hopelijk wordt het ooit nog eens zomer dit jaar :(

Tja sommige krijgen pas die adreline spijt bij wheelies en kneedowns :P

Tijdens de proefrit op de Hyperstrada heb ik in elk geval de knietjes aan de grond gehad :) Ook fijn is de tractioncontrol die ingrijpt wanneer je iets te lomp op het gas gaat, kan mij voorstellen dat dit best een lifesaver kan zijn wanneer het regent.
 
Tja sommige krijgen pas die adreline spijt bij wheelies en kneedowns :P

Tijdens de proefrit op de Hyperstrada heb ik in elk geval de knietjes aan de grond gehad :) Ook fijn is de tractioncontrol die ingrijpt wanneer je iets te lomp op het gas gaat, kan mij voorstellen dat dit best een lifesaver kan zijn wanneer het regent.
DTC en ABS zijn live savers!! (Ook als t niet regent :)) :Y
 
Eindelijk heeft mijn gebuur ook zijn nieuwe fiets. Gisteren ons eerste ritje samen en dus een hoop fun!

2 Dagen later besteld en 1 maand langer moeten wachten op levering???? Hij heeft een verlaagde versie van het zadel wat toch een aanmerkelijk verschil is. Zeker wat windbescherming betreft. Tegen 170 zat hij (1m65) er toch iets relaxer op als mezelf (1m78 en standaard fiets). Gelukkig was de trip "bochtiger" :)
full
 
Eindelijk heeft mijn gebuur ook zijn nieuwe fiets. Gisteren ons eerste ritje samen en dus een hoop fun!

2 Dagen later besteld en 1 maand langer moeten wachten op levering???? Hij heeft een verlaagde versie van het zadel wat toch een aanmerkelijk verschil is. Zeker wat windbescherming betreft. Tegen 170 zat hij (1m65) er toch iets relaxer op als mezelf (1m78 en standaard fiets). Gelukkig was de trip "bochtiger" :) [afbeelding]
hoe relaxt vind jij het geert met 170 km, jij kwam ook van een M1100?
 
ik moet zeggen dat 170km/u beter te verdragen was als 130 km/u ;) Maar ik denk dat het vooral te maken had met de wind en de open vlakte op dat moment (hoop ik). Je kan het niet vergelijke met de Monster, hier heb je veel meer windbescherming maar voor mijn lengte is het ruitje iets te klein bij lange afstanden op autosnelweg.
 
ik moet zeggen dat 170km/u beter te verdragen was als 130 km/u ;) Maar ik denk dat het vooral te maken had met de wind en de open vlakte op dat moment (hoop ik). Je kan het niet vergelijke met de Monster, hier heb je veel meer windbescherming maar voor mijn lengte is het ruitje iets te klein bij lange afstanden op autosnelweg.
moet er toch maar is op rijden...
 
Hmm ik heb inmiddels twee proefritjes achter de rug en ben verliefd! Het is echt een allround fun bike. 2e testrit met vriendin achterop en die zat een stuk relaxter dan achterop de monster of daarvoor cbr. De optionele topkoffer biedt ook extra rug ondersteuning voor de passagier. De looks vind ik wat minder (geen echt duc gevoel) maar qua fun en ook nog heel praktisch in gebruik (complete tour fiets met passagier, of alleen zonder koffers supermotard experience), is deze bike ultiem.

Ik denk dat ik hem ook ga halen! Echt een goed alternatief (supermotard / tour combi voor 2 personen) heb ik nog niet echt gevonden?
 
Vandaag een iets minder leuke ervaring met de Hyperstrada,
begon na thuiskomst spontaan koelvloeistof te spugen uit het drain slangetje van de voorraad tankje.

Heb direct de dealer gebeld en de karterplaat verwijdert. Blijkt dus echt uit het slangetje (middelste) te komen.

Dealer zegt dat er mogelijk wat lucht zat. Het gebeurde toen de motor op de zijstandaard stond. Vlak daarvoor heb ik nog getankt en toen was er niets aan de hand.

Iemand al eerder zoiets meegemaakt? En hebben jullie tips hiervoor.

De dealer zegt dat ik morgen de radiator dop moet verwijderen om te kijken hoe hoog het niveau staat.

Heb de motor inmiddels een kwartier laten draaien en goed warm laten worden. Weet nu dat bij 103 graden de fan aangaat en bij 99 graden weer uit.

groeten en ik hoor mogelijk van jullie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan