Oppoetsen van RVS uitlaat bochten

Ducstile

Ducati panigale - R 2016
25 dec 2012
235
62
Welk merk of soort poetsmiddel kan ik het beste gebruiken om mijn RVS uitlaatbochten op te poetsen zodat ze weer een mooie glans krijgen ?
De bochten beginnen nu echt te verkleuren .
Het is een Termignoni 70mm systeem voor de Ducati 1098

Is misschien commandant 4 ook een goede optie , die heeft namelijk een erg grof slijpmiddel erin ?
 
40€ is wel vrij veel.

Voor minder geld kun je al salpeterzuur kopen wat heel goed rvs reinigd.

Daarn voor het te laten schijnen kun je brasso metaal polijstmiddel gebruiken.

Salpeterzuur en brasso heb je al voor 20€ en is minder werk als zo'n 3 delige polijstset.

RVS kun je ook mooi opkuisen door een messing borstel in een boormachine.

Ik heb eerst een messing borstel gebruikt, daarna salpeterzuur en tenslotte brasso polijstmiddel.
 
Laatst bewerkt:
40€ is wel vrij veel.

Voor minder geld kun je al salpeterzuur kopen wat heel goed rvs reinigd.

Daarn voor het te laten schijnen kun je brasso metaal polijstmiddel gebruiken.

Salpeterzuur en brasso heb je al voor 20€ en is minder werk als zo'n 3 delige polijstset.

RVS kun je ook mooi opkuisen door een messing borstel in een boormachine.

Ik heb eerst een messing borstel gebruikt, daarna salpeterzuur en tenslotte brasso polijstmiddel.

Het zal met die methode zeker schoon worden en wat glanzen maar... als je een chrome glans wilt is er weinig anders, in de industrie wordt er ook gewerkt met borstels en pasta om een chrome glans te krijgen op RVS en andere metalen. Daarnaast gaat een polijstset lang mee.
 
Laatst bewerkt:
Het zal met die methode zeker schoon worden en wat glanzen maar... als je een chrome glans wilt is er weinig anders, in de industrie wordt er ook gewerkt met borstels en pasta om een chrome glans te krijgen op RVS en andere metalen. Daarnaast gaat een polijstset lang mee.

Precies! Voor zover ik weet reinigt salpeterzuur prima, maar geeft het RVS echt niet die mooie glans..
 
Terug
Bovenaan Onderaan