Vieze / roestige tank Ducati m900

nico_007

Rookie
5 feb 2013
18
0
Hallo,

Van de week heb ik de tank van mijn duc m900 carb. laten spuiten ivm lekkage.

Tank heb ik leeg laten lopen en vervolgens gedemonteerd.

Gisteren heb ik de tank weer gemonteerd. Motor heeft nu weinig vermogen en reageert bijna niet op de gashendel, en hoor knallen in mijn uitlaat. Uit de benzine slang en filter kwam er veel zooi uit. Nu ben ik ook bang dat mijn carburateur ook goed vervuild is.

Wat kan ik het beste doen ?

Tank leeg laten lopen
nieuwe filter
Vervolgens cleaners in gooein ?

Hoe maak ik de de carburateur schoon ? Ook met een cleaner ?

Gr Nico
 
Flesje cleaner kán helpen, maar hoeft niet. Wil je het goed doen, nieuw filtertje, tank goed spoelen (niet met water...) en carbs ultrasonisch reinigen. Daar kun je zelf een goedkoop apparaat voor aanschaffen, maar vaak is het beter om dit door iemand met een professionele uitvoering van zo'n ding te laten doen. Even zoeken hier op MF en er is vast wel wat over te vinden.
 
Als er een benzinefilter tussen zit hoeft het niet dat alles in je carbs gekomen is, het kan ook zijn dat je filter te vol zit met roest en je vlotters niet meer snel genoeg vullen voor hogere toeren.

Als je er een nieuw filter in doet kan het maar zo opgelost zijn, net zo lang tot er weer roest uit je tank los komt en in je filter komt.
 
ultrasoon kan , hoeft niet
carbs er af idd afhalen en de sproeiers er uit en ffe alles doorspuiten met remreiniger .
met watten staafje in de gaten ook ffe pielen kwam boel sooi uit bij mij .



( ik had zwaare roest in me tank zelf , alles vol troep en roest schilvers en poeder )
48 uur in de citroenzuur met water en de tank was weer top in orde .

edit had er toen filter tussen gedaan daar komt roest poeder gewoon doorheen :(
( dat was voor ik de tank ontroeste )
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Er zat wel een filter tussen. Reageert totaal niet op de gaskabel en valt vervolgens uit.

Zal vandaag weer even goed spoelen en eventueel met brake cleaner de slangen inpuiten

Bedankt
 
Hoi

Er zat wel een filter tussen. Reageert totaal niet op de gaskabel en valt vervolgens uit.

Zal vandaag weer even goed spoelen en eventueel met brake cleaner de slangen inpuiten

Bedankt

niet de slangen inspuiten...
je carbs openmaken en doorspuiten

roest krijg je niet weg met doorspoelen ( heb 2 x geprobeert )
citroenzuur met water werkt echt goed lees how To tankontroesten

zie hier

Jje doet je tank tot aan het randje vol met citroenzuur vermengd met water en laat het dan ongeveer 48 uur staan. Een voordeel is dat dit een goedkope oplossing is. Hier kan je o.a. heel goedkoop citroenzuur bestellen. De mengverhouding water/citroenzuur is ongeveer 12 liter water met tussen de 300 en 400 gram citroenzuur. Dit is dus 1 pak citroenzuur van de schlecker met het water dat nodig is om de tank helemaal te vullen. Zorg ervoor dat ook de bovenkant in aanraking komt het het water! anders blijft er altijd roest achter en blijven de problemen komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan